A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Mi van a borodban?

Nemes Richárdot kérdeztük

2014-05-20 | Tóth Adrienn


A Terra Hungarica Mi van a borodban? elnevezéssel kampányt indított, amelynek keretében a borkészítés folyamán használt borászati kezelések és segédanyagok mibenlétével kívánja megismertetni a borfogyasztókat. A program középpontjában a mivanaborodban.hu honlap áll, amelyen a borkészítés mellett a vásárlásra és a borfogyasztásra vonatkozóan is olvashatóak információk. A kezdeményezésről Nemes Richárdot kérdeztük.


Miért része a borfogyasztásnak annak pontos ismerete, hogy hogyan készült el az adott bor?

Mi másról szólhat a tudatos fogyasztás, mint arról, hogy tudjuk, hogy amit magunkhoz veszünk, az pontosan milyen alapanyagból, hogyan és milyen anyagok hozzáadásával készül? Egyre többet foglalkozunk azzal, hogy mit eszünk, de itthon egyelőre kevesen törődnek azzal, hogy mit isznak.

A bor is élelmiszer, itt az ideje, hogy ez is téma legyen. Az leszel, amit eszel és iszol. Sokszor kell hangsúlyoznunk, hogy itt nem arról van szó, hogy valami jó vagy rossz, tehát nem a minőség a központi kérdés, hanem a jó választás lehetősége. Ehhez pedig a valóságnak megfelelő információkkal kell felvértezni a fogyasztót, aki majd eldönti, hogy számára melyek a fontos szempontok. Egy ideális borkultúrában nem tabuként kezelik ezt a témát, a piaci szereplők igyekeznek önazonos kommunikációt folytatni.

Kiknek szól ez a kampány?

Ahogy az a hangulatán és a tartalmán látszik, ez egy szélesebb körű általános fogyasztói kampány, tehát nem a szakmának és a vájtfülüeknek szól, hanem a laikus fogyasztóknak, akiket már érdekel annyira a téma, hogy ilyen szinten foglalkozzanak vele. Ennek megfelelően alakítottuk ki a kampányhoz kapcsolódó médiamixet is.

Azt gondolom, hogy a fogékonysághoz kell egyfajta érzékenység a tudatos táplálkozás iránt. Nem mindenkit érdekel, hogy mivel tömi magát, és sokaknak persze csak „piázás” a borivás, szóval van egy komoly belépési korlát. Emiatt nincsenek is óriási elvárásaink az eredményeket illetően, bár az első hét máris túlszárnyalta azt, amit eredetileg vártunk az indulástól.

A Mi van a borodban? egyúttal egy nyereményjáték is. Mit és hogyan lehet nyerni?

Klasszikus a folyamat. A mivanaborodban.hu oldalon tanulj és játssz, a résztvevők között pedig releváns ajándékokat sorsolunk ki. Autentikus borcsomagokat, belépőket a május 23-ai Terra Hungarica 11 kóstolónkra, valamint jegyeket a május 30-június 1. között megrendezésre kerülő Gourmet Fesztiválra, ami számunkra azért nagy szám, mert minden látogató megkóstolhat majd a standunkon egy Terra Hungarica bort.

Hamarosan megrendezésre kerül a 11 rendhagyó borkóstoló. Mitől rendhagyó ez az esemény?

Rajongóinknak és számunkra több szempontból is az. Általában egy évben egyszer rendezünk kóstolót, a novemberi Terra Hungarica borszalont, amely az elmúlt években kinőtte a Gerbeaud Házat. Úgy gondoltuk, hogy szervezünk egy sokkal kisebb és családiasabb programot, a 11 pincészet legfeljebb 100 főt tud fogadni.

Mi van a borodban?

Másrészt eddig mindig szőlőfajta vagy borstílus szerint tematizáltuk a mesterkurzusainkat, ez alkalommal viszont a termőhely kerül majd középpontba: a Terra Hungarica jelenleg 11 borvidéket ölel fel. Végezetül pedig talán azért is különleges alkalom ez, mert egész ritkán lehet olyan elfoglalt borászokat egyszerre egy asztalnál tudni, mint Szentesi József, Ráspi, Pók Tamás, Maurer Oszkár, Pósta Gergő, Werner Michlits, Sütő Zsolt, Susann Hanauer, Domokos Attila, Szászi Endre és Karner Gábor.

További információkért kattints IDE!

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!