A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Mindenki okostelefonozik. Mire megy ezzel egy borász?

Bormarketing 1x1

2016-08-18 | Nagy Gábor


Mindenki okostelefonozik. Mire megy ezzel egy borász?

Az elmúlt pár évben brutális tempóban térhódításba kezdtek az okostelefonok. Mostanra elértük azt a szintet, hogy korra és nemre tekintet nélkül mindenki előszeretettel használja a kütyüjét. De mit jelent ez a marketing számára?

 

Sikerült pár hete eljutnom a családommal a tengerre pihenni egy kicsit. Jól esett kikapcsolódni, de valami zavar volt azért. Az adatroamingot kikapcsoltam, úgyis lesz a szállásunkon wifi, annyi elég, dolgozni úgysem nagyon szeretnék ebben a pár napban. Ez volt az elképzelés. A valóság pedig úgy nézett ki, hogy időről időre elővettem a telefonomat forgalmasabb helyeken, hogy ellenőrizzem, van-e freewifi, az apartmanban meg pokemonvadászt megszégyenítő elszántsággal kerestem a minél erősebb jelet.

 

Észre sem vesszük, de behálózza a mindennapjainkat az állandóan kéznél lévő internet. Megosztott XY valami érdekeset, mindjárt megmutatom... Milyen időnk lesz holnap? Rögtön ránézek... Nem emlékszel arra az Edward Norton filmre? Mindjárt meggúglizom... Egy teljesen hétköznapi párbeszéd alatt is pár percenként vetődik fel olyan kérdés, vagy eldöntendő vita, ahol szükség van az internetre. Lássuk be, függők lettünk.

Hogyan hat az általános internetfüggőség a marketingre?

Szedjük sorba, hogy mit tehetünk azért, hogy ezt a társadalmi jelenséget a magunk javára fordítsuk:

  1. Az egyik legalapvetőbb kérdés a marketingben: hol és hogyan érjük el a vásárlót? Az internet megerősödésével pedig a marketing központja a weboldal. Kulcsfontosságú, hogy ezen a felületen a leghatékonyabban tudjunk kommunikálni a vevőinkkel. Ha pedig azt szeretnénk, hogy az okostelefonokon és a tableteken is zökkenőmentes legyen a kommunikáció, akkor az oldalunknak reszponzívnak kell lennie. Az oldal fejlesztője tudni fogja, hogy mit jelent ez a csúnya szó, de mi is könnyen ellenőrizhetjük. Nyissuk meg az oldalunkat mobilon, és ha ugyanazt látjuk, mint a monitoron, csak olvashatatlanul kicsiben, akkor máris elvesztettünk egy csomó érdeklődőt. A reszponzivitás lényege ugyanis, hogy ahogy csökken a közvetítő eszköz mérete, úgy egyszerűsödik az oldal megjelenése, hogy az olvasás rovására ne menjen a dizájn. A Google nagyszerűen kielemzi az oldalunk mobilbarátságosságát itt.
  2. Ha az oldalunk rendben van, akkor a következő lépés, hogy használjuk azokat a közösségi felületeket, amelyeket a célcsoportunk. Magyarországon jelenleg, aminek értelme is van, az a Facebook és az Instagram. Nagyon fontos, hogy ezeket a felületeket ne arra használjuk, hogy sokszorosítsuk a weboldalunk tartalmát, hanem külön, testre szabott kommunikációt használjunk...
  3. ...és itt jön be a haladó fokozat, amikor ezeket a felületeket összehangoltan a bormarketing szolgálatába állítjuk, és mindent arra használunk, amire való. Ha kampányokban gondolkozunk, akkor könnyebben átlátjuk és irányítjuk az érdeklődőket a kampány célja felé, legyen az vásárlás vagy brandépítés. 
  4. Nem árt, ha monitorozzuk, amit csinálunk. Erre jó a Google Analytics, amely segítségével pontosan meg tudjuk nézni, hogy a látogatóink honnan néznek, milyen eszközről, hány évesek... talán csak a zokni méretet nem adja meg. 

 Mondok egy példát egy képzeletbeli rendezvényre:

Ha ezeket a pontokat betartjuk, akkor elmondhatjuk magunkról, hogy mindent megtettünk az internetfüggő mobilos társadalom alapos megsorozásáért, és minden esélyünk megvan, hogy célt érjen a kampány.

 

Még több hasznos ötletért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!