A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Miért nem isznak a fiatalok (jó bort)?

A BGE előadásán megkaptuk a válaszokat

2018-04-13 | Geri Ádám


Miért nem isznak a fiatalok (jó bort)?

Ha egy borász hallotta volna a Budapesti Gazdasági Egyetemen elhangzott Miért nem isznak a fiatalok (jó bort)? című előadást, valószínűleg vagy a kardjába dől, vagy elkezdi dörzsölni a tenyerét a fiatalok borral kapcsolatos gondolatai alapján.


 

Harsányi Dávid, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Marketing tanszékének vezetője, és Totth Gedeon, a Kereskedelem és Marketing Intézet vezetője nagy feladatra vállalkoztak április 5-én csütörtökön az egyetem kutatói napjainak keretében. 90 perc alatt egyrészt egy interaktív párbeszéd keretében fel szerették volna mérni, mit gondonak az előadáson jelen lévő saját hallgatóik a borról, másrészt be akarták mutatni, kutatásaik alapján mit gondolnak a magyar fiatalok általában a borról, harmadrészt egy kis ismeretet is próbálták a borral kapcsolatban a hallgatóságnak átadni.

 

 

A két előadó a magyar boros kutatások szakértőjének számít. Harsányi Dávid nevéhez fűződik a több éves múltra visszatekintő online felmérés, a Nagy Bor Teszt. Totth Gedeon pedig többek között tavaly vizsgálta a németországi Geiselheim Egyetem professzorával, Szolnoki Gergellyel a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának felkérésére a magyar borfogyasztási szokásokat. Utóbbival interjút is készítettünk az eredményekről.

 

A Miért nem isznak a fiatalok (jó bort)? témakör egyik legizgalmasabb része az volt, amikor Harsányi Dávid egy előre elkészített online kérdőívet indított el, amit a hallgatóság tagjai mobiltelefonjaik segítségével töltöttek ki, az anonim eredmények pedig azonnal megjelentek a kivetítőn. Összesen 28-an vettek részt a „játékban”,  javarészt kereskedelem és marketing szakos egyetemisták. Reprezentatív felmérésről tehát egyáltalán nem beszélhettünk, mégis érdekes és hasznos információkkal szolgált a mini-kutatás.

 

 

Itt elhangzott egy mondat a hallgatóság köréből, miszerint az illető azt a bort szereti, amelyik „folyik”. Mint az előadás későbbi szakaszában kiderült, ez nem is annyira vicc.

 

 

Ezután Totth Gedeon percei következtek, összevetette a frissen kapott eredményeket a korábban már említett, HNT-nek készített reprezentatív felméréssel, valamint további kutatásokkal. A magyar fiatalokra az alábbi borfogyasztási szokások jellemzők:

 

A fentiekből látható, hogy a jelenlévők válaszai több kérdésnél nem estek egybe a  reprezentatív felmérés eredményeivel.

 

Miért nem isznak a fiatalok (jó bort)?

 

Az előadás harmadik részében egy interaktív beszélgetés indult a hallgatósággal, amiben az alábbi érdekességek derültek ki, hangzottak el:

 

És végezetül a válasz az előadás címében feltett kérdésre:

 

 

Az előadás után egy rövid összefoglalásra kértem Harsányi Dávidot, aki elmondta: „A fiatalok szokásait független körülmények, például a jövedelem is meghatározzák, de a hozzáállásuk megváltoztatásában jelentős szerepe lehet az edukációnak – aminek fontos csatornája az információ, vagy akár a rendezvények.”


Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!