BORJOG ÉS BORMARKETING 2018 KONFERENCIA
Budapest, Boscolo New York Palace
Március 1-jén rendezik meg a Borjog és Bormarketing 2018 Konferenciát, amelynek már a programtervét is nyilvánosságra hozták, sőt, elindult a jegyértékesítés is!
A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat fogalmaz meg, és mindenekelőtt hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.
A konferencia plenáris szakasza – az esemény címének megfelelően - két fő témakörrel foglalkozik: az aktuális borjogi és bormarketing kérdésekkel. Az eseményt minden alkalommal egy interaktív bormarketing kerekasztal beszélgetés zárja – a felkért szakembereket „Bormarketing hangsúlyok 2020-ig” témában kérdezhetik majd a résztvevők.
A konferencia első részben kiemelt figyelmet kap az ágazat jogi környezetének egyszerűsítése és az adminisztrációs terhek csökkentése. Emellett ebben a részben az egyik leginkább várt téma mindig a kormányzat tájékoztatása a várható fejlesztésekről és támogatásokról.
A konferencia második részében hangsúlyosan a bormarketing kérdések kerülnek terítékre, amikor az ágazati szereplők közösen vizsgálják a magyar bor lehetőségeit, egyeztetik céljaikat és ismertetik a vállalt feladatokat.
A konferencia szintén fontos törekvése, hogy a gazdasági szempontok megjelenítése mellett megfelelő hangsúllyal emelje ki a mértékletes borfogyasztás, a borkultúra fontosságát.
A konferencia szervezői ezúttal is véleményformáló nemzetközi előadókat kértek fel előadónak: Kanadából érkezik John Szabó Master Sommelier, a Volcanic Wines könyv nemzetközileg ismert és elismert szerzője, Marius Berlemann, a ProWein igazgatója és Dr. Ignacio Sanches Recarte, az európai borágazati vállalkozásokat képviselő szervezet (CEEV) főtitkára.
Programterv
9.30-9.40 - Hivatalos megnyitó
9.40-9.50 - Köszöntő
Dr. Guller Zoltán, vezérigazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség
9.50-10.00 - Köszöntő
Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
10.00-10.05 - Köszöntő, programismertetés
Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője
10.05-10.30 - Borkultúra a toxikológus szemével
Előadó: Dr. Zacher Gábor, osztályvezető főorvos
10.30-10.55 - Milliárdok az ágazat szolgálatában
Előadó: Kis Miklós Zsolt, agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Miniszterelnökség
10.55-11.10 - Kávészünet
11.10-11.35 - Bor / marketing / turizmus
Előadó: Magyar Turisztikai Ügynökség
11.35-12.00 - A magyar borpiac szerkezete és annak sajátosságai
Előadó: dr. Szolnoki Gergely, Geisenheimi Egyetem
12.00-12.25 - Borinformatika, borpolitika, bormarketing 2015-2018
Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
12.25-12.50 - A vásárok jövője - Kihívások a ProWine előtt
Előadó: Marius Berlemann, igazgató, ProWein
12.50-13.40 - Állófogadás
13.40-14.05 - Együttműködés az egyszerűsítés jegyében
Előadó: Gál Péter, eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár, Földművelésügyi Minisztérium
14.05-14.30 - Hard discount láncok világa
Előadó: Herczeg Ágnes, nemzetközi borakadémikus
14.30-14.55 - A Nemzeti Adó- és Vámhivatal bűnügyi stratégiája, valamint piactisztítás a borászati ágazatban
Előadó: dr. Zámbó Péter, dandártábornok, bűnügyi főigazgató-helyettes, NAV
14.55-15.10 - Kávészünet
15.10-15.35 - Bor: termék és kultúra, komoly fenyegetettségben
Előadó: dr. Ignacio Sanches Recarte (CEEV főtitkár)
15.35-16.00 - "Vulkán borok" Magyarországon
Előadó: John Szabó MS
16.00-17.00 - Bormarketing kerekasztal – Téma: Bormarketing hangsúlyok 2020-ig
dr. Brazsil Dávid (főtitkár, HNT)
Bukovics Martin (borszakíró)
Győrffy András (marketing szakember)
Krasznai Zsófia (nemzetközi borakadémikus, tanácsadó)
Laczkó Gábor (főborász, Törley Pezsgőpincészet)
Magyar Turisztikai Ügynökség képviselője
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!