A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Bormarketing És Értékesítés Tanfolyam

10. 21.

Budapest, Borkollégium



A Borkollégium és a Budapesti Gazdasági Egyetem oktatóinak közös képzése.

 

A képzés célja

alapvető marketingismeretek átadása, példák segítségével a gyakorlatban is alkalmazható megoldások bemutatása főként a borászatok – valamint igény szerint boros vendéglátóhelyek, kereskedések – marketingtevékenységének fejlesztése érdekében

a résztvevők – amennyiben elkészítik a házi feladatokat – a képzés végén oklevelet vehetnek át.

A képzés ajánlott

borászok számára kis-közepes pincészeteknél
munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
a téma iránt érdeklődőknek

Előadók

  • a marketing, illetve borszakmában 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
  • Dr. Mészáros Gabriella, címzetes egyetemi docens, az első nemzetközi borakadémikus Magyarországon, az 1991-ben alapított Borkollégium igazgatója, vezető oktatója, nemzetközi tanácsadó, borszakíró
  • Dr. Totth Gedeon, főiskolai tanár, a BGE Marketing tanszékének, valamint Marketing szakának vezetője, a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozatának elnöke, a Hungarikum Bizottság Agrár- és Élelmiszergazdaság Szakbizottságának tagja
  • Dr. Kopcsay László, egyetemi docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketing menedzsment szakirány vezetője, a Törley korábbi értékesítési vezetője, a Magyar Borakadémia tagja
  • Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketingkommunikáció szakirány vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, a Nagy Bor Teszt szervezője, borbecsüs (WSET felsőfok)

Tananyag

az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika) és gyakorlati feladatok: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben

 

Képzési alkalmak

  • 4 pénteki nap kéthetente október közepe és december eleje között
  • naponta 4x90 perc (összesen tehát 32x45 perces tanóra a képzés, ami 8 modulra oszlik)
  • napi beosztás: 9.00-10.30, 10.45-12.15, ebédszünet, 13.15-14.45, 15.00-16.30
  • fentiek mellett hallgatónként 60 perc egyéni személyes konzultációs időt biztosítunk (javasolt az órák előtt, után, vagy az ebédszünetben igénybe venni előzetes egyeztetés alapján)

Tematika

1. nap 

9.00 - 12.15: Marketing szemlélet

  • marketing, piac, fogyasztó, igények
  • a marketingmunka folyamata
  • marketing stratégia és marketing mix (4P, 7P)
  • Borászat és marketing
  • a bormarketing speciális vetületei
  • közösségi bormarketing, marketing szintek
  • Szabályzási háttér
  • termelés
  • kereskedelem
  • kommunikáció 

13.15 - 16.30: Piackutatás, piacismeret

  • információs források, szekunder információk
  • piackutatás menedzselése, megrendelése
  • italismeret, helyettesítő termékek
  • konkurenciaanalízis
  • fogyasztói magatartás, vásárlási szokások
  • Házi feladat kiadása: 1 oldalas anyag + 5 perces előadás összeállítása a lehetséges kutatási területekről, forrásokról, költségekről

2. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Marketingstratégia

  • helyzetelemzés (STEEP, Porter, SWOT)
  • célmeghatározás
  • marketingstratégia
  • szegmentálás, célcsoport választás
  • pozícionálás

Márkázás

  • küldetés, arculatépítés
  • márkaépítés, márkastratégia
  • márkanév, logó
  • közösségi márkák (pl. Egri Csillag)

 
13.15 - 16.30: Termék- és árpolitika

  • termékvonal, termékéletgörbe
  • termékkínálat kialakítása
  • csomagolás
  • kiegészítő szolgáltatások, vendéglátás
  • árazás

Házi feladat: 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a lehetséges stratégiáról, valamint 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a termék- és árpolitikáról

 

3. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Értékesítés

  • értékesítési csatornák: nagyker, kisker, direkt értékesítés
  • export csatornák, közvetítők
  • borturizmus, vendéglátás

 
13.15 - 16.30: Kommunikáció

  • kommunikációs stratégia
  • kiemelt kommunikációs megoldások (internet, esemény)
  • további kommunikációs lehetőségek
  • üzleti kommunikáció
  • üzenet, kreatív anyagok
  • a tervezés folyamata, szereplői
  • Házi feladat: 5 oldalas átfogó anyag + 10 perces prezentáció összeállítása a kutatási lehetőségekről, stratégiáról, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáról

4. nap

9.00 - 12.15: Borok értékelése és annak hatása a borpiacra

  • a bor, mint a kultúra része
  • borbírálat, borértékelés
  • a borvilág szereplői
  • borversenyek, díjak

13.15 - 16.30:
Házi feladat átbeszélése

Következő időpontok

november 4., 18. , december 2.
időpont: 9:00-16:30
helyszín: 1067 Budapest, Podmaniczky u. 31. I/7.

Tandíj

Teljes ár: 128.000 Ft + ÁFA

Ide kattintva jelentkezhet a tanfolyamra.

 

További tanfolyamokért, kurzusokért és kóstolókért látogasson el a Borkollégium honlapjára.

 


Közelgő programok

Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!