A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Sikeres borkóstoló sorozat az OMÉK-on

Öt nap, húsz előadás, közel ezer hallgató az MTÜ Borkollégium standon

2017-09-26 | Vinoport


Sikeres borkóstoló sorozat az OMÉK-on

A Magyar Turisztikai Ügynökség ingyenes kóstoló tréningsorozatot szervezett az OMÉK kiállítás keretében. Az MTÜ Borkollégium standon napi négy alkalommal elérhető egyórás borkurzusok során közel ezer érdeklődő sajátította el a szakszerű borkóstolás alapismereteit.


A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Borkollégium által közösen szervezett program célja volt, hogy a borkóstolási alapismeretek átadása révén minél szélesebb körben elterjedjen a kulturált borfogyasztás szemlélete. Az öt napos alatt összesen 20 alkalommal megtartott borismereti programot rendkívül népszerű volt; szinte minden előadás telt házat vonzott.

 

A 60 perces intenzív tréningeket a Borkollégium elismert, nemzetközi borakadémikus előadói - köztük Mészáros Gabriella, a magyarországi boroktatás egyik úttörője - vezették a boriskola oktatási anyagai alapján. Az előadásokon díjmentesen, előzetes online regisztráció alapján vehettek részt érdeklődők és kötetlen hangulatban, 4 kiváló magyar boron keresztül ismerkedhettek meg a borkóstolás alapjaival.

 

Szerdától vasárnapig 13 borvidék összesen 38 bora került a poharakba. Az oktatók minden kurzuson végigvezették az érdeklődőket az alapvető borstílusokon, kurzusonként más-más négy bort bemutatva, a pezsgőktől a könnyű és testesebb fehéreken illetve vörösökön át a desszertborokig. A kóstolók során a borok történetét megismerve a hallgatóság közelebb kerülhetett az egyes régiók földrajzi sajátosságaihoz, kultúrájához, gasztronómiájához is. A kóstolt borok segítségével a hazai borvidékekről és azok turisztikai vonzerejéről is szó esett, ezzel is népszerűsítve a az ország turisztikai értékeit is.

 

Sikeres borkóstoló sorozat az OMÉK-on

 

A kurzusok közt lehetőség nyílt az ország gasztronómiai kínálatába is betekintést nyerni, hiszen az MTÜ standja mellett megtalálhatóak voltak együttműködő partnerük, a Stílusos Vidéki Éttermiség faházai, amely egyesület tagéttermei az OMÉK-on megjelenő kistermelők alapanyagait felhasználva alkották meg ételeiket.

 

Az MTÜ bor- és gasztromarketing tevékenységének egyik kiemelt célkitűzése a kulturált borfogyasztás és az egyedi gasztronómiai kínálat nyújtotta élmény értékelésének elérése. Cél, hogy Magyarországon a fogyasztók magukénak érezzék a hazai kulináris kultúrát, beleértve a borokat, megismerjék melyik földrajzi régióhoz mely borstílusok köthetők.

 

A stand vonzerejét Torzsa Gabi és Horváth György akusztikus produkciója növelte, akik a tréningek között élő zenei aláfestést nyújtottak. Az információgazdag előadások, a kiváló minőségű borok és a Borkollégium nyomtatott útmutató anyagai mellett a zenei élmény is hozzájárult ahhoz, hogy a látogatók inspirációt kapjanak a magyar borok és borvidékek további felfedezéséhez.

 

Forrás és fotók: MTÜ

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!