Bormarketing és értékesítés: A borpiac meghatározó szereplői - Online kurzus
Budapest, Borkollégium
Miért nem tudom eladni a borom, pedig kiváló? Hogyan törjek be új piacokra? Hogyan történik a beszerzés és a szortiment kialakítása az éttermekben és a borkereskedésekben? Hogyan tudom a legtöbbet kihozni a média- és rendezvénymegjelenésekből?
Kiscsoportos gyakorlatorientált online tanfolyam a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területen 20-40 éve tevékenykedő szakemberek vezetésével.
Sok vállalkozás csak saját magából indul ki: nincsen tisztában azzal, hogy miként gondolkodnak meglévő, vagy potenciális üzleti partnerei. Így az együttműködés is jóval nehézkesebb, és nem lehet kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket. A piaci szereplők gondolkodásmódjának ismeretében ugyanakkor gyümölcsöző és hosszú távú kooperáció alakítható ki, amely mindkét fél számára kölcsönösen kedvező.
Mik az online kurzus előnyei?
Csak egy laptopra vagy egy okostelefonra van szükség
Bárhonnan elérhető, akár külföldről is
Kényelmes, az utazáson időt és pénzt lehet spórolni
100% vírusmentes tanfolyam a Zoom alkalmazás segítségével
Mi a képzés célja?
- hogy a résztvevők megismerjék a működésük szempontjából meghatározó piaci szereplőket
- betekintést nyerjenek a gondolkodásmódjukba, amellyel sikeresebb együttműködést érhetnek el
- saját példájukon dolgozva megértsék mindezek gyakorlati vonatkozásait
- az előadások rendszeres látogatása, valamint a házi feladatok elkészítése esetén oklevelet szerezzenek
Kiknek ajánljuk?
Borászok, tulajdonosok számára kis-közepes pincészeteknél
Munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
Kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
A téma iránt érdeklődőknek
Előadók
- a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területén 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
- Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, WSET felsőfok
- Dr. Konkoly Mihály, agrárközgazdász, borász, Veritas key account manager, DipWSET
- Bálint László, lektor, a Borkollégium oktatója, DipWSET
- Petzold Attila, okleveles élelmiszermérnök, párlat szakértő
- valamint további meghívott szakemberek
Tematika
Piaci környezet, direkt értékesítés, boros média
a piac szereplői
a piac elemzésének lehetőségei (STEEP, Porter, SWOT)
online értékesítés
értékesítés a pincénél
meghatározó boros orgánumok
megjelenési lehetőségek a médiában
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges média megjelenésekről
Export lehetőségek, az import jelentősége
a világ borpiaca
a hazai bor külföldi megjelenése
a legfontosabb külföldi piacok
az importborok hatása a hazai fogyasztásra
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása az export lehetőségekről
Borok az étteremben
a borszortiment kialakításának szempontjai a vendéglátóhelyen
borbeszerzés
a borkínálás, a sommelier szerepe
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges vendéglátóhely együttműködésekről
Borkereskedelem, szakkereskedések
specializált kereskedések hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
a szakboltok stratégiája, a szortiment kialakítása
borbeszerzések, együttműködések
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges szakkereskedés együttműködésekről
Borkereskedelem: általános üzletek
általános bolti kereskedelem hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
a nagykereskedelem és kiskereskedelem szerepe
az üzlethálózatok jelentősége, stratégiája
borbeszerzések, együttműködések
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges üzlethálózati együttműködésekről
Tanácsadók, ügynökségek
marketing, illetve kommunikációs szakemberek, ügynökségek szerepe
együttműködés az ügynökségekkel, tanácsadókkal
palack design
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges ügynökségi kapcsolatokról
Rendezvények
a rendezvények szerepe a borpiacon
meghatározó boros rendezvények
a megjelenés lehetőségei, kiemelt megjelenések
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges rendezvény megjelenésekről
A borszakértők szerepe
meghatározó borszakértői csoportok
a független borbírálat jelentősége
a borkóstolás, borbírálat folyamata
borversenyek, díjak, és ezek szerepe
Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a borbírálati lehetőségekről
Tananyag
az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika), amelyet a tanfolyam alatt folyamatosan küldünk el a résztvevőkhöz
gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy értékesítési tervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!