A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Óvakodjon a szakembörtől!

Olcsó húsnak híg a leve

2016-02-17 | Nagy Gábor


Óvakodjon a szakembörtől!

(Képek forrása: shutterstock.com, hdwallpapers.cat)

 

Szupermodern weboldal, nevetségesen olcsón! Csak most, csak önnek! Ha ma megrendeli, akkor ajándék adatfeltöltés és weboldalanalízis! Reklám ár! Ugyanitt Babetta sárvédő és kukoricadaráló eladó.

 

Mi van akkor, amikor a borász elhatározza, hogy él a marketing adta lehetőségekkel, és szakembert vagy alkalmas ügynökséget keres borai népszerűsítésére? A végeredmény korántsem kézzel fogható, az meg hogy a szakember jó-e vagy nem, csak sokkal később derül ki. Ezt pedig sajnos jó pár "szakembör" kihasználja.

 

Ez a gondolat foszladozó szellemként folyamatosan kísért engem, most sem véletlenül írok róla. A minap történt, hogy felkeresett egy kedves borász ismerősöm, hogy épp az új weboldalukon dolgoznak, de nem elégedett az eddigi eredménnyel. Megkért, hogy nézzek rá, és véleményezzem azt. Elküldte a linket, amit rögtön meg is nyitottam, és első ránézésre egy trendi, a mai vizuális elvárásoknak megfelelő weboldalt láttam. Volt nagy kép, slider (mozgó képgaléria a főoldalon), animált ikonok, szóval miden, ami ma szem-szájnak ingere.

 

 

Második pillantásra azonban sorra törtek elő a hibák, ugyanis ma már nem elég egy csilli-villi weboldal, ahol be tudjuk mutatni a cégünket. Ma a teljes kommunikációnk és marketingünk interaktív központja a weboldalunk, éppen ezért borzasztó nagy hangsúlyt kell fektetni rá. Elmondom, milyen hibákat találtam, hátha adok tippet a saját oldala fejlesztéséhez is:

  1. Nem felelt meg a 3 másodperces szabálynak. A mai kor információtengerében csupán 3 másodperce van megfogni az érdeklődő figyelmét, ezért maximum ennyi idő alatt be kell töltődnie a főoldalnak, mely legfeljebb 3 MB méretű lehet, és olyan információknak kell rögtön látszódnia, amellyel a legnagyobb valószínűséggel felkelti a látogató figyelmét.
  2. Nem jött le első pillantásra, hogy miről szól az oldal. A borászat emblémáján kívül semmi sem utalt arra, hogy ez egy borászat. Sem a borász portréja, sem borozgató boldog emberek, de még egy palack bor sem. Ehelyett ételek voltak a főoldalon, meg harmonikás ember. Azt hittem, hogy egy csárda honlapját böngészem.
  3. Ergonómiailag katasztrófa volt a menürendszer. Semmilyen menüpont nem ott volt, ahol a nézelődő rögtön keresné.
  4. De a legfontosabb: nem volt kialakítva a központi szerep. Nem buzdított sehol feliratkozásra, nem volt semmilyen közösségi oldal becsatornázva, nem volt hely a napi információk közlésére, és semmilyen értékesítési folyamat nem indult el, de még információ sem volt, hogy hol lehet a borokat kapni.

A feketeleves ezután következett 

Oké, ezek még javítható hibák lennének. Nem ismerte a cég a dörgést, és a kivitelező alacsony áron dolgozott. Ajjaj... Mázli, ha valamit töredék áron kapunk meg, de egyben gyanús is.

A vizsgálódás és elemzés közben elküldtem a linket a programozómnak is, hogy nézzen rá ő is szerkezetileg, hol lehet még javítani. Egy árva kukkot sem válaszolt, mindössze egy linket küldött. Megnyitottam, és egy Joomla template oldalon találtam magam. (A Joomla egy nyílt forráskódú keretrendszer, amelynek segítségével könnyen készíthetünk egyszerűbb weboldalakat, a template pedig megvásárolható bianco weboldal, amelyet a saját arculatunkra szabhatunk, és a saját tartalmunkat tölthetjük fel rá). Ezen az oldalon pedig megtaláltam pontosan azt a template-et 40 dollárért, amelyet a tanult kollégák felhasználtak, és gyakorlatilag hanyattesés közben, bal kézzel összedobták a weboldalt.

 

Óvakodjon a szakembörtől!

 

Na, ez nem volt szép fiatalok! Nagyon bánt, amikor a hozzá nem értő ügyfeleket hülyének nézik könnyű pénzért. Nem, nem vagyok az igazság csillogó vértes harcosa, de nehéz elnézni, hogyha lábbal tiporják a szakmát.

 

Szóval a lényeg. Először is ne örüljön, hanem inkább gyanakodjon, ha valami olcsó. Kérjen több helyről is ajánlatot, és nézzen utána, hogy mit ér a piacon az a bizonyos munka. Másodszor, győződjön meg a megbízott alkalmasságáról. Nézze át a referenciáit és ajánlásait, és az is jól jön, ha van olyan megbízható ismerős, akinek már van munkatapasztalata a kiválasztottal. Mindig legyen körültekintő!

 

Még több hasznos ötletért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!