Csomagolás, címkedizájn – mi adja el a bort?
Tanulságok borászoknak és fogyasztóknak
2018-10-26 | Geri ÁdámA boroscímkék napjainkban forradalmi változásokon mennek keresztül. Milyen a trendi címke és mit árul el a borról?
Címlapkép: Monogum Creative
Tutanhamon borügyileg igencsak felvilágosult embernek számítana korunkban. A Krisztus előtt 14. században élt fáraó 1922-ben feltárt sírjában cserépedényeket is találtak, ezeken az ábrák és a hieroglif írások annyi információt tartalmaztak a bennük lévő borokról, hogy az több országban ma is megfelelne a boroscímkékre vonatkozó előírásoknak.
A mai címkéknek persze már sokkal többet kell tudniuk: a pincészeteket megkülönböztető, a termék eladását segítő marketingeszközzé váltak.
(...)
„Tíz emberből hét az első benyomása alapján választ. Viszont minél jobban ért hozzá valaki, annál kevésbé érdekli a címke”
– foglalja össze tapasztalatait Strommer-Entz Zsófia, az egyik legnagyobb hazai borszaküzlet munkatársa. „A bor vizuális impulzivitásának ma már a csokival és a szalámival is meg kell küzdenie egy áruház polcain” – mondja Ipacs Géza grafikus, aki eddigi pályafutása során több száz boros címkét tervezett.
(...)
A palackon mindennek hitelesnek, őszintének és emocionálisnak kell lennie – erősít rá az előző gondolatra Unger Zsolt grafikus, akinek a nevéhez szintén több borászat komplett arculatának tervezése fűződik.
Sarah Hyndman emberi viselkedéssel is foglalkozó grafikus próbált szabályszerűségeket felfedezni. Saját tesztjén szerzett tapasztalatait a „Hogyan rajzoljunk betűt és befolyásoljuk az embereket” című könyvében ismertette.
Milyen a jó boroscímke és miért nem elég egyedüli dizájnelemként a sikerhez? Hogyan vásárolunk bort a szupermarketekben? Miért tarthat akár két évig az arculattervezés? Kiderül a Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor magazinban megjelent teljes cikkből.
A Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor magazin a toplistákon kívül izgalmas és friss, a magyar bor jelenét és jövőjét mérlegelő tartalommal jelent meg. A zsűri elnökének felkért brit Caroline Gilby Master of Wine mellett a zsűritagok is megosztják a kóstolón szerzett tapasztalataikat. A magyar borok nemzetközi potenciálját egy másik Master of Wine segítségével elemzik. A magazin a borgasztronómia és a borkultúra fejlődését, a bormarketing, a címketervezés és a borversenyek témakörét is alaposan körüljárja. A Neszmélyi borvidék pedig 24 oldalas önálló mellékletben mutatkozik be. A Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor magazin már megvásárolható a Winelovers Webshopban, az újságárusoknál, a Libri és a Líra könyvesboltokban, valamint online változatban a Digitalstandon.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!