A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Holnap már ön is kínait iszik

3. rész

2017-01-30 | Ribáry Manuéla


Holnap már ön is kínait iszik

Vágyakozás egy egzotikus utazásra, konyhaművészet, kung fu, wuxia filmek, tradicionális gyógymódok és immár a borkultúra is virul. Ismerje meg a kultúra ezen szegmensét is!


 

Sorozatunk első részéből kiderült, hogy Kína szinte mindent tud a borról, amit tudni lehet. A második részben megpróbáltuk kideríteni, hogy hogyan lett néhány évtized alatt Kína a világ 6. legnagyobb bortermelő országa. Most pedig arra vállalkozunk, hogy bemutassuk, a kínai bor nemcsak a gazdaság, hanem a kultúrának is fontos részét képezi. Vigyázz, kész, rajt!

 

Az első rész megtekintéséhez kattintson IDE!
Az második rész megtekintéséhez kattintson IDE!

 

Virágzik a borturizmus

Érdekességek

• Eredetileg a kínai emberek nem bort, hanem inkább égetett szeszt ittak, például baijiu-t és moutai-t.
• Tudták például, hogy a poharat mindig fenékig kell üríteni, ha aláírt szerződést szeretnénk?
• És azt ki tudta, hogy a csípős ételekhez sokkal jobban passzol egy magyar kadarka, mint egy bordeaux-i vörösbor?
• Babonásak, így nem véletlen, hogy a vörösbort részesítik előnyben, hiszen a piros szín, a vér, az élet jele (boldogságot, egészséget, sikert és jó szerencsét hoz).
• A nyolcas pedig a legszerencsésebb szám, mivel szó szerinti jelentése maga a „siker”.

Kínában a borturizmus eddig nem örvendett akkora népszerűségnek, mint az olyan országokban, mint Franciaország, Új-Zéland vagy Spanyolország. A Penglaiban található Château Junding vagy a Jade Valley-ben lévő Xian számítanak a kínai piac úttörőinek, ezek a helyek ugyanis hoteleket, valamint fényűző golfpályákat és gyógyfürdőket is ajánlanak szolgáltatásként.

 

A Grace Szőlészet pedig valami egészen mást kínál. Az a szándékuk, hogy úgy szórakoztassanak minden egyes vendéget, mintha az családtag lenne. Az alapítója Chun Keung Chen – aki a Taiyuan Műszaki Egyetemen végzett az 1970-es években, majd visszatért Hong Kong-ba, hogy továbbvigye édesapja üzletét – 1997-ben nyitotta meg első szőlőskertjét a bourdeaux-i borszakértő, Denis Boubals segítségével. Öt évvel később átadta az üzletet az akkor még csak 24 éves lányának, Judy Leissnernek. Ez egy határozottan családi üzlet, és azt remélik, ezt a tradíciót a következő generáció tagjai is folytatni fogják.

 

Az odavezető út olyan, mintha egy borkóstoló túrát tennénk a híres kaliforniai Napa-völgyben. Kétoldalt fasor szegélyezi utunkat, amitől az az érzésünk támad, hogy egyenesen a borászat szívébe tartunk. Magának a borászatnak kissé katonai jellege van, ugyanis a zárt kapukat  biztonsági emberek őrzik, de a fogadtatás olyan, mintha a régen látott, kedves nagynéninket látogatnánk meg.

 

Holnap már ön is kínait iszik

 

És hogy mivel ösztönzik a vásárlókat?

 

Elsősorban médiavállalkozásokkal, pontosabban a China Wine News, Food Weekly, New Food és társaik médiapiaci termékeivel. De egyébként pontosan hogyan? Számos borkóstolót szerveznek, a szupermarketek polcai roskadoznak a boroktól, az újságos trafikok polcain találhatunk boros tematikájú magazinokat, a tévében, Youtube-on számtalan borászattal kapcsolatos kisfilmet láthatunk, és minden valamire való kínai híroldalnak vagy van saját boros rovata vagy állandó jelleggel foglalkoznak ezzel a témával. Azonban a boripari hírek alapforrása a WeChat, amelyen keresztül értékesíteni is lehet.

 

Ez nagyon fontos a kínai borüzletek szempontjából, és elengedhetetlen az angolul beszélők részére. Itt jelenthetnek meg híreket a kínai borászat világából, elősegítve ezzel az értékesítést, amit minden bizonnyal jól csinálnak, mert már 20%-ra növekedett az online vásárlók száma.

 

Borkultúra

Két típusú fogyasztó van: az egyik a tradicionális, gazdag borfogyasztó, aki szinte csak és kizárólag neves francia borokat fogyaszt, a másik pedig az Y-generáció (az Y generáció egy új típusú nemzedék, melynek kialakulásában a technika száguldó fejlődése játszott rendkívül fontos szerepet. Az 1980 és 1999 között születetteket soroljuk ide.), akik egyrészt nem is engedhetik meg maguknak, hogy kizárólag a legdrágább francia borokat fogyasszák, másrészt sokkal

nyitottabbak más országok boraira, illetve az újdonságokra.

 

 

Kína egyébként

Három részes sorozatunk ezennel véget ért. Remélem élvezte az utazást és bátran ki meri majd próbálni a kínai borokat is. Vigyázat, ezt nem hamisítják! 

 

Főkép


Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!