Balatoni Kör, BalatonBor, Made in Balaton, Vízikutya – mi micsoda?
Tegyünk rendet!
2015-10-09 | VinoportA Balatoni Kör szombaton mutatja be hazánk első régiós bormárkája, a BalatonBor címkéjét. A régió az elmúlt egy évben annyit újított, hogy csak kapkodjuk a fejünket, és tanuljuk a Kör által bevezetett szavakat.
A Balatoni Kör szombaton mutatja be hazánk első régiós bormárkája, a BalatonBor címkéjét a Nagy Olaszrizling Október Kóstolón. Nem véletlenül most: Olaszrizling Október van, és a Balaton bora sem lehetne más, mint olaszrizling!
A bemutató a BalatonBor várományosok mustjait is megkóstolhatjuk. A 14.20-kor kezdődő rövid "leleplezésen" Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke beszél majd a régiós branding, és a közösségi régió-marketing fontosságáról, előnyeiről az uniós piacokon és más külpiacokon.
Rizling Generáció
A Rizling Generáció csak a Balatonfüred-Csopaki Borvidék 25 pincészetét fogja össze. Ők nagyon hasonló célokért dolgoznak közösen, mint a Balatoni Kör, ráadásul ők is terveznek közös, borvidéki bort.
A Balatoni Kör a tó legismertebb borászaiból és vendéglátósaiból áll. Szerveződésük célja a Balaton közelében egész évben elérhető, magas minőségű gasztronómiai szolgáltatások hatékony népszerűsítése. Régiós szinten érdekvédelmet is szerveznek: a helyi borokat, ételeket és alapanyagokat akarják előtérbe állítani. Ennek jegyében készítették el idén nyáron saját beach foodjaikat (tóparti street food) például a Vízikutyát (balatoni hot dog, harcsahurkával) vagy a Bazaltburgert (balatonfenyvesi Angus marhahúsból). Egységes arculatot építenek, közös marketinggel is dolgoznak.
Kezdeményezésükre, illetve az általuk kidolgozott kritériumrendszer alapján készül el a BalatonBor, a régió bora, először a 2014-évjáratból. A Balaton Bora név inkább szlogen lesz, a Made in Balaton pedig a régiós védjegy megnevezése, míg a sokkal tömörebb BalatonBor a márkanév.
Ezt a bort nemcsak a Balatoni Kör tagjai, hanem bárki elkészítheti majd, aki a tó körül gazdálkodik, és hajlandó megfelelni a tagok által összeállított kritériumrendszernek.
Mit is takar ez?
A BalatonBor olaszrizlingből készül, jó ivású, ugyanakkor tartalmas balatoni bor, elsősorban a gasztronómia és a régiós értékesítés számára. A BalatonBor az első termelői összefogásra épülő régiós bormárka Magyarországon, amiről ezért joggal mondhatjuk, hogy a Balaton Bora.
Szőlészeti-borászati paraméterek:
- tőketerhelése maximum 2 kg
- alkoholtartalma 11,5-12,5 % vol között
- maradékcukor tartalma maximum 4 g/l
- erjesztése minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- friss, de fajtajelleges aromák, illatos fajtákra jellemző karaktert kerülve
- érlelése minimum 4 hónap tartályos és/vagy ászokhordós
- forgalomba hozatali kategória: Balaton OFJ
Arculat:
- meghatározott típusú burgundi palack
- sorszámozott csavarzár, közös beszerzés
- egységes arculat, csak a termelő neve a különbség
Kereskedelem:
- minimum 1000, maximum 3000 palack
- 50 % a résztvevő pincészetek saját értékesítésében
- a rendszer egyben kereskedelmi szövetség is a tagok között
- szükséges szinten szabályozott értékesítés, közös kereskedelmi érdekképviselet
- a BalatonBorral létrejövő új régiós termékkategória alkalmas külpiaci marketingre és exportra is
- a márkanév használati díjából palackszám arányában osztozunk a közös költségeken, ami a résztvevők számától függően minimum 30, maximum 50 Ft/palack
Kiskereskedelmi irányár (pinceár): bruttó 1450 Ft
Minőségbiztosítás:
- 2015. szeptember 30: résztvevők regisztrációja
- 2016. január 23, Vince-nap: jelentkezési határidő
- 2016. március 21: palackálló bor bírálata
- 2016. április 24, Szent György-nap: piacra kerülés
- a fenti kritériumrendszert a Balatoni Kör, vagy megbízottja ellenőrzi
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!