Látogatói rekordok és Sting bora
Sikeres volt a düsseldorfi ProWein
2017-03-22 | Ribáry Manuéla58.000 látogató, 130 ország, megszámlálhatatlan mennyiségű bor – a március 19-21 között megrendezett ProWein minden eddigi saját rekordját megdöntötte.
A világ minden tájáról
Jó német borokat keresek, és főleg kanadai jégbort – mesél a látogatása okáról Martin Cheng, a kínai Jointek Fine Holdnig Limited termékigazgatója, aki ezeken kívül még a francia, argentin és chilei újdonságokkal is szívesen megismerkedne. A kanadai Kathleen Moore, a K Cellars nevű cég tulajdonosa és sommelier-je is az ihletet keresi. „A találkozók, benyomások és a nemzetközi borkínálat feltérképezése miatt vagyok itt. Jó úgy megkóstolni Ausztrália, Dél-Afrika, Chile és Franciaország borait, hogy nem kell rengeteg pénzt és időt áldozni a repülésre.”
A ProWein valóban izgalmas keresztmetszetét mutatja meg a világ bortermelésének. Idén 60 országból 6500 kiállító érkezett. A legnagyobb számban az olasz vállalkozások voltak jelen, Itáliából 1600 cég mutatkozott be. Őket a francia borászatok követik 1500 standdal, 1000-en Németországból, 600-an Amerikából érkeztek.
Az eseménynek megvolt a maga celebje is: a résztvevők Sting "Il Palagio" nevű borászatának legfrissebb tételeit is megkóstolhatták. Az énekes személyesen is jelen volt a rendezvényen felesége, Trudie Styler társaságában.
Új üzletek születtek
A ProWein nem csak hatalmas seregszemle: minden évben itt születik az egyik legtöbb új üzleti megállapodás is vevők és beszállítók között. Idén a látogatók több, mint 2/3-a volt céges döntéshozó, az ő 60%-uk kötött új üzletet, több mint felük pedig új beszállítókat is választott magának.
„A ProWein-on az egész világgal találkozhatunk” – mondja Ronald Birr az ABS Európa ügyvezető partnere. – „Mi több, tengeren túli, családi tulajdonban lévő pincészetet is képviselünk a vásáron, és több borbirtokot is Dél-Afrikából, Chiléből, Ausztráliából és Tasmániából is. Már az első napunkon is nagyon sok ígéretes ügyfelet szereztünk, például Skandináviából és Oroszországból is.”
Magyar sikerek és a Mundus Vini
A ProWein kiállítóit idén speciális témakörök közé szervezték. Külön kiállítóteret kaptak a pezsgők és idén először az organikus borok is. Természetesen a kiállítás része volt a Mundus Vini kóstoló is, ahol 20 magyar bor mutatkozhatott be.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében az idei vásáron merőben új kiállítási megjelenéssel jelentkezett Magyarország. A 300 négyzetméteres közösségi standon 19 borászat képviselte hazánkat; a rendezvény 3 napja alatt mintegy háromszáz szakmabeli érdeklődőnek tartottak vezetett kóstolókat nemzetközileg elismert szakemberek a magyar borokról. A megjelenést mesterkurzusokkal, exkluzív workshopokkal és egyéb kísérő rendezvényekkel támogatták a szervezők.
A látogatók 80%-a már előre regisztrált a 10, angol és német nyelven zajló mesterkurzus valamelyikére is - ez bölcs döntésnek bizonyult, mivel a tíz szemináriumból 9 már a rendezvény előtt megtelt.
A mesterkurzusok témái az őshonos szőlőfajták, a magyar borrégiók, a pezsgőtermelés, valamint a magyar borkészítési eljárások (tokaji aszú, szamorodni, kései szüret) voltak; a borokat kiváló hazai alapanyagokból készített kóstolófalatok kísérték. A mesterkurzusokat nemzetközi szakértők vezették - Caroline Gilby (Master of Wine), Ronn Wiegand (Master of Wine és Master Sommelier), Yvonne Heistermann (sommelier, Deutsche Wein- & Sommelierschule) és Markus Berlinghof (német Gault&Millau - sommelier bajnok, 2014), a német nemzeti sommelier-csapat vezetője szerepeltek az előadók között.
Magyarország is részt vett a népszerű B2C eseménysorozatban, a „ProWein Goes City” keretében – az idei nyilvános kóstolást a Vindega Wine Bar-ban szervezeték, mely a düsseldorfi borkedvelő emberek top 10-es listáján is szerepel. Az eseményre a jegyek már napokkal korábban elkeltek. Akik bejutottak, Ronn Wiegad-dal (MW, MS) fedezhették fel a borokat, és Forrai Miklós séffel élvezhették a magyar étkeket.
A „Wine(d) Down – Beer Up!” chill-out esemény is teltházas volt - itt kiváló kézműves sörökkel lazíthattak a borokkal már eltelítődött vendégek. A sikeres hétfő esti bulinak annyira jó volt a fogadtatása, hogy akár visszatérő hagyomány is lehet belőle a későbbiekben.
Borpiaci kutatás
A kiállításon mutatták be az éves kutatómunka eredményét is, a legújabb ProWein Business Reportot is. A piaci jelentést a Geisenheim-i Egyetemmel együttműködésben majdnem másfélezer szakértő készítette, akik 46 ország jellemzőit vizsgálták. A felmérés kiterjedt többek között a nemzetközi piacokra, marketing trendekre és az értékesítési csatornákra is, és mind a termelői oldal, mind pedig a kereskedők, forgalmazók véleményét kikérték - így a jelentés az egyik legátfogóbb képét nyújtja arról, hogy aktuálisan milyen folyamatok zajlanak a borszektorban.
A 2017-es európai ProWein március 21-én véget ért, de a rendezvény nem pihen egész évben. Április 8-a és 11-e között megnyitja kapuit a ProWein Asia. A tavaly Szingapúrban debütált rendezvény idén Hong Kongba költözik. Ez lesz a második nem Európában futó rendezvényfolyam a sanghaji ProWein China mellett, idén az ottani vásárt egyébként november 14-16-a között rendezik. Európában legközelebb 2018. március 18-20 között számíthatunk a ProWeinra, de már a 2019-es düsseldorfi kiállítást időpontját is bejelentették: találkozunk 2019. március 17-19-én is!
Winelovers borok az olvasás mellé
Hasonló cikkek
Küldetésük a magyar bor (X)
Az anyaföld gyógyítása a mezőgazdaság által - Idén 100 éves a biodinamikus mozgalom
Megjelent a Winelovers Wine Awards eredményeit listázó digitális kiadvány
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!