A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Én nem fészbúkozok, nem is értem

Bormarketing 1x1

2016-04-13 | Nagy Gábor


Én nem fészbúkozok, nem is értem

Manapság nem az a kérdés, hogy használjuk-e a közösségi marketinget vagy nem, hanem az, hogy elég hatékonyan használjuk-e. Nézzük meg az alapokat; ha ezeket teljesítjük, akkor hatványozottan szélesíthetjük ki a vevőink táborát.

 

Hihetetlen, de még mindig sokszor hallom a címben szereplő mondatot, ezért először is szeretném leszögezni: ami nekünk jó/rossz, az egyáltalán nem biztos, hogy jó/rossz a cégünknek. Ma már törvényszerűen kötelező - még Közép-Kelet Európában is - a közösségi média használata a marketingben. Sőt, az a hosszútávú tendencia, hogy a vásárlói szokásokra épülve egyre nagyobb hangsúly tevődik az online marketingre, háttérbe szorítva a hagyományos eszközöket.

 

De hogy ne a levegőbe beszéljek, jöjjön egy kis matek a MediaQ jóvoltából (2016. márciusi adatok). Érdemes a számokat potenciális vásárlóként vizionálni, és rögtön nem lesz annyira száraz.

 

Facebook: 5 325 000. Igen, fél Magyarország. Kötelező használni, minden korcsoport megtalálható itt. Költés nélkül ma már sajnos nem lehet vele eredményt felmutatni, de még mindig nagyon kedvező az egy főre eső elérések utáni kifizetett forint.
 
YouTube: 3 235 000. Egyharmad Magyarország. Alapvetően a 30 alatti korosztály használja, főleg zenés és vicces tartalmakat keresnek. Vásárolható hirdetésekkel eléhetők a fiatalok. Saját csatornával pedig még nagyobb elérést lehet produkálni.
 
Google+: 1 753 000. Nagyon soknak tűnik, de becsapós. A Google rengeteg szolgáltatásához kötelezővé teszi a fiók létrehozását, ezért a legtöbb regisztráció kényszerből születik. Alapvetően nem érdekli a felhasználókat, felejthető.

 

Én nem fészbúkozok, nem is értem

 
Instagram: 942 000. A 25 alattiak használják képmegosztásra. Az utóbbi időben nagyot ugrott előre a felhasználók száma, ami nagyban köszönhető annak, hogy a Facebook (merthogy az övé) tavaly év végén bevezette a hirdetési lehetőséget (!). Ami még mellette szól, hogy jelenleg még nincs algoritmus a posztok szűrésére, mint a Facebookon, tehát minden poszt elér a rajongókhoz.
 
Pinterest: 837 000. A 20-30 éves nők használják, leginkább divat témákat böngészve. Nem a legideálisabb hely boros témában.
 
LinkedIn:
711 000. Ez is szép szám még, továbbá nagyon figyelemfelkeltő, hogy túlnyomó részt az értelmiség használja, azok közül is a vállalkozók és a közép/felső vezetők. Ez nagyon jó vadászterület lehet a minőségi bor számára. Bár egyenlőre még többnyire álláskeresésre, és üzleti partnerek csekkolására használják, szerintem a közeljövőben kiforr majd és ideális felület lesz.
 
Twitter: 631 000 A tengerentúlon tarol, de itthon a magas szám ellenére majdnem teljesen inaktív, nem kell foglalkozni vele.

„Nem kell megijedni, nem fog ránk omlani a közösségi média!”

Tehát ma Magyarországon három közösségi média felülettel érdemes foglalkozni a bormarketingben: ezek a Facebook, a YouTube és az Instagram. Számítani kell rá, hogy rövidesen csatlakozik az ajánlataim közé a LinkedIn, de egyenlőre elég, ha ezzel a hárommal foglalkozunk. Nézzük meg, hogy mit, hogyan és mire lehet használni!

 

 

Facebook: Napi rendszerességgel érdemes használni. Mára már átvette a régebben a weboldalakon divatos hírfolyam szerepét, ezért az aktualitásokat itt érdemes megosztani. Ha nincs naponta aktualitás, akkor vicces, de témaspecifikus tartalmakkal hígíthatjuk a műsort, hogy fenntartsuk a rajongók érdeklődését és interaktivitását. Ez azért fontos, mert ha nem tudunk interakciót (like, hozzászólás, megosztás) kicsalni a rajongókból, akkor a szigorú algoritmusok kiirtják az általunk posztolt tartalmakat a rajongók hírfolyamából. A hirdetésekben napi költségkeretet kell áldozni az új rajongók gyűjtésére, és a kampányokhoz tartozó megosztásokat meg kell még tolni egy kis poszt promócióval. Nagyon jól célozható a Facebook hirdetési rendszere, és jól átlátható.
 
YouTube:
Ha havonta legalább egy-két saját videó születik, akkor érdemes létrehozni egy saját csatornát, és gyűjteni a követőket. Ha nincs ennyi tartalom, akkor is jól használható reklámfelület. Több lehetőséget is kínál a YouTube a hirdetések elhelyezésére a videók előtt, alatt, vagy az oldalon bannerként. Ezeket a felületeket a Google AdWords hirdetési rendszerén keresztül tudjuk megvásárolni. Ha bonyolultnak tűnik, akkor érdemes felbérelni egy Google-hirdetésekkel foglalkozó céget. Havi pártízezer forintért kezelik az AdWords-fiókunkat, és a Google mellett a YouTube-hirdetéseket is.
 
Instagram:
Bármilyen okostelefonról használható, a telefon pedig mindig nálunk van. Rendszertelenül oszthatjuk meg az aktualitásainkat képként vagy videóként, miután létrehoztuk a céges profilunkat. Egy dologra érdemes figyelni: az Instagram felhasználók érzékenyek a minőségre, tehát próbáljunk meg művészkedni kicsit, és szép tartalmakat osztogatni. A hirdetéseket a Facebook egyszerűen integrálta a saját hirdetés kezelőjébe, így akár egyszerre indíthatunk kampányt a Facebookon és az Instagramon. Ide kattintva található egy hasznos oktatóvideót.

 

Ezeknek a felületeknek a kezelése könnyen tanulható, könnyedén a mindennapjaink részévé válhat. Éppen ezért az AdWords-fiók kezelésén kívül én nem is ajánlom a külsős cég bevonását a tartalmak létrehozására. Senki nem látja jobban az aktualitásokat azoknál, akik nap mint nap a tetthelyen vannak.

 

Még több hasznos tanácsért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!