A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Válság vagy változás a katalán pezsgőcsászárnál?

Freixenet-pletykák

2016-02-12 | Sobieski Tamás


Válság vagy változás a katalán pezsgőcsászárnál?

Megbomolhatott a világhírű katalán pezsgő, a Freixenet cégvezetésének belső egysége. A vezető katalán napilap értesülése szerint az 1914-ben alapított családi vállalkozás egyik ága, az alelnök Enrique Hevia Ferrer tárgyalásokat kezdett mintegy 29 százalékos részvénycsomagjának eladásáról.


Forrásait a La Vanguardia nem fedte fel, következtetéseit ezért látszólag találgatásokból vonta leA pezsgőgyár szóvivői csak annyit mondtak, hogy hivatalosan nem tudnak a részvénycsomag megváltozásáról.

 

A Freixenet-csoport a most 89 éves José Ferrer Noguer, jelenlegi tiszteletbeli elnök irányítása alatt 1977 után vágott bele nagyszabású, és a 80-as évek közepétől sikeres nemzetközi terjeszkedésébe. (2011 szeptemberében például már az Egyesült Államok pezsgőpiacának 5 százalékát birtokolta. Abban az évben a Ferrer család pincészete, a Gloria Ferrer Kaliforniában 300 hektáros ültetvénnyel rendelkezett.) A többségi csomag, mintegy 42 százalék az alapító család harmadik nemzedékének kezében van, amelynek legfőbb képviselője a vezérigazgató, Pedro Ferrer Noguer. Mintegy 29 százalékos részesedéssel rendelkezik a családi cég (tiszteletbeli) elnöke, José Luis Bonet Ferrer, akárcsak Enrique Ferrer Hevia, a pénzügyi igazgató és alelnök.

 

A család három ága mindig egyensúlyban tartotta a 12 tagú igazgatótanács vezetését. A La Vanguardia összefoglalójából kiderült, hogy a cég romló anyagi helyzete is hozzájárulhat az említett részvényeladási feltételezéshez. Hasonló okokat látnak a céghez közel álló források is.

 

Válság vagy változás a katalán pezsgőcsászárnál?

 

Annak idején – a nemzetközi piacokra való betörés előtt – a cégalapítók egyetlen fiúgyermeke, a már említett José Ferrer átvette a cégvezetést a többi lánytestvér beleegyezésével. De az ezredforduló után megrekedt a fejlődés, és a 2008-as válság óta nem javul a helyzet. A 2015 áprilisában lezárt költségvetési évben újra 5,5%-kal csökkent a bevétel, és mivel külföldön sem tudták pótolni a kieső hazai (nemcsak katalóniai, hanem spanyolországi) eladásokat, a Freixenet 150 millió euróval kevesebbet forgalmazott, mint a válság kezdete előtti évben.

 

A La Vanguardia megjegyezte, hogy a veszteségek egyik fő oka, hogy visszaestek a németországi megrendelések, amely Spanyolország után a cég második legfontosabb piaca. A cég értékesíteni kívánt része ugyanakkor német befektetőket is érdekel a lapinformációk szerint. A valós eladásra azonban csak akkor kerülhet sor, ha a családi cégvezetés nem tud megegyezni egymással, márpedig a La Vanguardia tudomása szerint Ferrer Hevia akár kész átvenni a többségi részesedést.

 

(Felhasznált forrás: Wikipédia.org, La Vanguardia, www.freixenet.es, www.economiadigital.es – Spanyolország)

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!