BalatonBor
2016-05-12 | VinoportA BalatonBor a Balatoni Kör és a Rizling Generáció közös terméke, de bárki készítheti, aki megfelel a közösen meghatározott feltételeknek. A BalatonBor olaszrizlingből készül, jó ivású, ugyanakkor tartalmas balatoni bor, elsősorban a gasztronómia és a régiós értékesítés számára. A BalatonBor az első termelői összefogásra épülő régiós bormárka Magyarországon, ezért joggal mondhatjuk, hogy „a Balaton Bora”.
Küldetés:
- A BalatonBor régiós termék létrehozásával közös cél a Balaton körüli szőlőterületeken gazdálkodók piaci helyzetének stabilizálása, alkupozíciójuk erősítése.
- Az általuk termelt jó minőségű szőlő számukra kedvező áron történő felvásárlása, ezáltal egy minden piaci szereplő számára előnyös fair-trade termék létrehozása.
- Hosszú távon egy alulról szerveződő régiós integrátori rendszer előmozdítása, végső soron a balatoni szőlők megújítása, a borok számára stabil hazai és külföldi piacok kiépítése valamint a tó körüli termőterületek növelése.
Az objektív paramétereken túl a termék minőségét egy, a Balatoni Kör és a Rizling Generáció által összehívott bíráló bizottság garantálja. Kizárólag a borbírálaton megfelelt borokból készülhet BalatonBor, melynek eredményét minden jelentkező önmagára kötelező érvénnyel ismeri el.
Szőlészeti-borászati paraméterek:
- tőketerhelése maximum 2 kg
- alkoholtartalma 11,5-12,5% között
- maradékcukor tartalma maximum 4 g/l
- erjesztése minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- friss, de fajtajelleges aromák, illatos fajtákra jellemző karaktert kerülve
- érlelése minimum 4 hónap (palackozás előtt); minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- forgalomba hozatali kategória: Balaton OFJ
Arculat:
- egységes, meghatározott típusú burgundi palack
- egységes csavarzár
- egységes címke, amelyen csak a termelő neve a különbség
- egységes karton
Kereskedelem:
- minimum 700, maximum 5.500 palack
- minden pincészet a saját kereskedelmi rendszerében értékesíti, megkötések nélkül
- a Balatoni Kör és a Rizling Generáció vállalja, hogy a márkanév használati díjat a termék kommunikációjára és marketingjére fordítja
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!