A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Megkóstoltuk az első BalatonBorokat!

A BalatonBor nem lufi

2016-05-13 | Vinoport


Megkóstoltuk az első BalatonBorokat!

Jó eséllyel a balatoni nyár slágere lesz a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, mely a 2015-ös évjárattal indul, több mint húsz tóparti pincészet részvételével. Az elkészült borokat a Gourmet Fesztiválon kóstolhatjuk először.


Először jelentek meg egy magyarországi régió vezető termelői egységes arculattal, egészen azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat. A borok ugyanakkor kivétel nélkül megfelelnek egy egységes szakmai kritériumrendszernek.

 

A mozgalom mögött álló Balatoni Kör tagjai fontosnak tartják, hogy a legjobb európai sztenderdeket honosítsák meg itthon az első régiós márka bevezetésével, ezért kezdettől a hazai bemutatókkal párhuzamosan külföldön is megjelennek. Például Berlinben, a Brandenburgi kapu mellett a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron, az ITB-n is bemutatták a BalatonBort, mint a hazai gasztroturizmus újdonságát.

 

 

A koncepció kialakításában Kardos Gábor, és első elnöke, megvalósításában pedig  töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is. 

 

Kardos Gábor a Balatoni Kör megszervezője szerint "a borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, így az első régiós bormárka modell értékű kezdeményezés lehet itthon." Laposa Bence, a Kör jelenlegi elnöke pedig arról beszélt a bemutatkozáskor, hogy "a BalatonBor innovatív fair trade termék is, melynek távlati célja a szőlő árszínvonalának javítása, és munkahelyek teremtése a bor- és gasztroturizmus fellendítése révén."

 

@vinoport.hu által közzétett fénykép,

 

A Gourmet fesztiválon kis performansszal erősítették meg, hogy nem holmi marketingtermékről van szó, hanem egy régió vezető termelőinek összefogásával létrejött valódi termékről: első közös bemutatkozásuk és a borok kóstoltatása előtt BalatonBor feliratú lufikat pukkantottak ki dugóhúzójukkal, jelezve, hogy a BalatonBor most kezdődő története nem csak egy reklámlufi vagy figyelemfelhívó kampány, hanem jóval több annál.

A fesztiválon bárki megkóstolhatja a BalatonBor néhány első darabját,

a belépőjegy mellé járó kóstolókupon ezt ingyen is lehetővé teszi. Mi elsősorban a Pálffy, a Laposa és a Sabar olaszrizlingjét ajánljuk. Ezek ugyan remekül beleillenek az egységes koncepcióba, mégis a kifinomultság, az elegancia irányába mutatnak, és igazán élvezetesek lesznek egész nyáron. Vagy amíg van belőlük. Ezeket a borokat ugyanis egyelőre csak a pincéknél lehet majd megvásárolni, és csak kis mennyiségben készült belőlük. Kardos Gábor szerint azonban eljön az idő, amikor mindenhová jut majd ebből a borból bőven, és BalatonBor feliratú kamionok hordják majd az egységes borokat, nemcsak szerte az országban, de egész Európában. 

 

A koncepcióról és a Vinea Balatonról itt olvashat bővebben>>

Arról, hogy konkréten mely pincészetek borait keresheti BalatonBor név alatt, itt talál információt>>

Az olaszrizling új nevére kiírt pályázatért ide kattintson>>



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!