A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Hirdessek, hirdessek... de hol?

Bormarketing 1x1

2016-08-11 | Nagy Gábor


Hirdessek, hirdessek... de hol?

Az első lépcső beismerni, hogy bizony a jó bornak is kell cégér, ha más is hirdet, akkor én sem maradhatok le. De rögtön jön a kérdés, hogy hol hirdessek?

 

Érdekes szindrómát vélek felfedezni mostanában, miután kaptam egy lehetőséget egy országos napilaptól. Én értékesíthetem a felületeit borászati témában, nyomott áron. Ezzel kapcsolatban sok ajánlat kimegy a napokban, és sok potenciális megrendelővel beszélek. Nagyon érdekes megfigyelni azt a reakciót, vagy inkább reakciósorozatot, ami rendre lejátszódik a vonal másik végén.

Pontosan tudnod kell, hogy kinek reklámozol és mennyiért!

Nem szabad ösztönösen, tervezés nélkül marketingezni. Mire egy ilyen ajánlat megtalál bennünket, már pontosan tisztában kell lennünk az alábbiakkal:

  1. Az én célcsoportomat érem-e el vele?
  2. Be tudom-e ütemezni az előre meghatározott büdzsémbe?
  3. Be tudom-e helyettesíteni a váratlan ajánlatot egy kevésbé hatékony elem helyére a marketingtervemben?
  4. Az éves marketingtervem kitűzött céljait megfelelően szolgálja-e?

Ha még év elején elkészült a marketingterv, és meg lett határozva hozzá a büdzsé, akkor amikor egy ilyen ajánlat érkezik, azonnal tudjuk a jó választ. Kell vagy nem kell? Ha megvan a marketingterv, és tudom ezekre a kérdésekre a választ, akkor meg is lehet fordítani a helyzetet, és előre olyan felületeket keresni, ahol olyan hirdetéseket, vagy PR-cikkeket tudok elhelyezni, ami az éves marketingtervemet szolgálja.

 

 

Mondok egy példát:

Ha mondjuk a kínálatom könnyű, könnyen érthető tételekből áll, és elérhető árkategóriába soroltam, tehát inkább nagyobb eladásra törekszem kevesebb haszonnal, akkor meghatározhatom, hogy a fiatal felnőttek a célcsoportom (ezt még nyilván lehet tovább szűkíteni, de most nem ez a cél). Akkor kapásból tudom, hogy nem fogok hirdetni például a Kossuth Rádióban, mert azt elsősorban az idősebb korosztály hallgatja. Fiatalokról lévén szó, biztosan nagyobb hangsúlyt fektetek majd az online marketingre, azon belül is a közösségi médiára, és olyan rendezvényekre, ahol nagy számban fordulnak meg fiatalok, mondjuk a zenei fesztiválokra. (Az egyes médiumok és fesztiválok közönségéről általában a médiaajánlatban kapunk információt.)

 

Ha ezekkel a paraméterekkel tisztában vagyok, akkor gyakorlatilag azonnal el tudom dönteni, hogy egy hirtelen jött, jónak ígérkező ajánlatra szükségem van-e vagy sem. A tanulság tehát, hogy tessék megcsinálni azt a marketingtervet minden évben, akkor is, ha ezer más "jobb dolog" akadna. Később megtérül a befektetett munka.

 

Még több hasznos ötletért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!