Öröm és haszon: miért, hogyan, kinek írjunk blogot?
A sorozatfüggők levadászása
2016-07-12 | Nagy GáborA blogírás időpazarlás és hülyeség, és ezzel én teljesen egyetértek... ha rosszul csináljuk. Igaz ugyan, hogy fáradságos, de ha kitartóak vagyunk, akkor hosszabb távon megtéríti a ráfordított energiát.
Sokféle stílusban lehet blogot írni. Ha tovább olvassa a cikket, akkor kifejtem, hogy egy borászatnak melyik a legmegfelelőbb. Előbb azonban foglalkozzunk kicsit azzal a 8 törvénnyel, amelyeket minden körülmény között következetesen be kell tartani, ha belevágunk az írásba.
- Ne adjuk ki a blogírást külsősnek! Lehet, hogy nem érezzük magunkat Hemingwaynek, de senki nem is várja ezt el tőlünk. Hitelesek viszont csak akkor lehetünk, ha közvetlenül kommunikálunk a vevőinkkel, rajongóinkkal.
- Rendszeresen jelentessünk meg írásokat. Válasszunk egy számunkra kényelmes intervallumot egy nap és maximum két hét között (ennél ritkábban már nem eredményes írni), és következetesen tartsuk be a kijelölt időtávokat. Ha elkezdenek olvasni, akkor már tudják a rajongók, hogy mikor várhatják a következő bejelentkezést.
- Mindig nagyon ügyeljünk a helyesírásra és az érthető megfogalmazásra. Nem kell megijedni, ha eleinte nem megy annyira a fogalmazás, rövid idő alatt bele lehet jönni. A helyesírás ellenőrzését meg elvégzi helyettünk a számítógép, de azért érdemes átolvasni.
- Ne próbáljuk meg mindig kitalálni, hogy miről akar olvasni a rajongó, csak írjuk ki magunkból a gondolatainkat. Így lesz a blog hiteles és következetes, a rajongók pedig érzelmileg is kötődni fognak a borainkhoz, a mi gondolataink érdeklik őket.
- Bár az írás mindig is érték marad, azért nem árt színesíteni a blogot képekkel és videókkal. Ha sok a száraz szöveg, akkor könnyen megcsappan az olvasási kedv.
- Ügyeljünk a bejegyzés hosszára! Az én tapasztalatom az, hogy 5-6000 karakterszámnál nagyobb cikknek nem szeretnek nekiugrani az olvasók, a kifejtős bejegyzések se legyenek hosszabbak ennél! A minimum szám pedig a 2-3000, ennyi kell, hogy azért valami tartalom is legyen.
- A blogcikkekben mindig próbáljuk meg irányítani az olvasót linkelt kiemelésekkel, melyekkel vagy a témába vágó másik cikkre irányítjuk az érdeklődőt, vagy egy ide passzoló akcióra, eseményre. Jó eszköz még erre a cikk végén megjelenő "kapcsolódó bejegyzések", vagy a tartalomba ágyazott saját banner, ami egy webshop termékünkre mutat.
- Utoljára hagytam azt, hogy miről írjunk. Ez egy nagyon fontos eleme a blogírásnak, megér egy külön fejezetet.
Ahogy azt a cikk elején is írtam, nagyon sokféleképp lehet blogot írni. Ami meggyőződésem szerint egy borászatnak a legjobban fekszik, az a naplószerű blog. Gyakorlatilag olyan, mintha egy naplót vezetnénk a mindennapjainkról. Elmondom miért gondolom ezt. Az egyik ok a televíziós sorozatok pszichológiája. Ha az olvasó rendszeresen kap hírt rólunk, akkor kíváncsi a folytatásra, mert ha mindig egy kis időt szán ránk az idejéből, akkor az élete részévé válunk.
A másik ok a borrajongók borászok iránti tisztelete és szeretete. Tehát, ha az olvasó rendszeresen kap hírt a borász körüli történésekről, akkor rendszeres olvasó lesz, és alig várja a következő bejegyzést. Írni pedig bármiről lehet, ami hétköznapinak tűnik, mert az olvasónak az egyáltalán nem mindennapos. Legyen szó egy fárasztó hétről szüret közben, vagy arról, hogy milyen megfontolások alapján készült a rozé.
Végül mire is jó ez az egész blogos időtöltés?
Először is építi a személyes márkát, ami egy borászatnál, ahol a fogyasztónak fontos az ember, aki a bort készíti, nagyon meghatározó. Másodszor, ha rendszeresen érdekes tartalmakat töltünk a weboldalra, akkor növeljük a látogatószámot, amiből pedig vásárlást lehet generálni közvetlenül a webshopban, vagy közvetetten a viszonteladóknál.
Még több hasznos ötletért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!