A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A családod új tagja a vevőd

Bormarketing 1x1

2016-06-23 | Nagy Gábor


A családod új tagja a vevőd

A hatékony kommunikáció legelemibb követelménye a folytonosság. Olyan ez, mint egy szülő-gyermek kapcsolat. A szülő tudással ruházza fel gyermekét, törődik vele. Megkérdezi, hogy mi a baj, vagy mit szeretne. A gyerek pedig többnyire szót fogad, és nagyon-nagyon figyel.

 

Nem véletlenül hoztam asszociációként a szülő-gyermek kapcsolatot. Manapság ugyanis nagyon helyesen kezdik felfedezni a borászatok a fiatalokat, mint célcsoportot. Nagyon jó az irány, a fiatal felnőtt rétegnél soha nem látott mértékben nő a borok főként a könnyű borok nimbusza. Nem árt tudni viszont, hogy ez a generáció már egészen más tempóban él, és másként is kommunikál.

 

A minap történt, hogy elmentünk a párommal moziba, és a popkornos sorban 4-5 fiatal állt előttünk. Ámulva néztem, hogy mit csinálnak. Kivétel nélkül mindegyikük kezében ott volt az okostelefon, és egyszerre beszélgettek, chateltek, facebookoztak, nevettek egymás viccein, és ki tudja hány közösségi alkalmazást pásztáztak közben. Először megbotránkoztam. Megérett a világ a pusztulásra, ha már egy jót nem lehet beszélgetni...

 

...aztán megpróbáltam levetkőzni a bezzeg az én időmben avíttas kliséjét, és szakmai szemmel elemezni kicsit a jelenséget. Arra jöttem rá, hogy náluk egyáltalán nem tiszteletlenség a telefonnyomogatás beszélgetés közben, egyszerűen csak nálam hatékonyabban, sőt hozzám képest hatványozott mértékben tudják feldolgozni az információkat.

 

A családod új tagja a vevőd

 

Az okostelefonok és a bárhol elérhető internet világában ezek az emberek teljesen idomultak a lehetőségekhez. Megkaphatnak jelentős mennyiségű információt, és igénylik is azt.Ugyanakkor magukról is sokkal több információt adnak ki, mint amit én veszélytelennek tartanék. Tulajdonképp bármilyen körülmények között tudnak szelfizni, kaját posztolni és megadni az aktuális tartózkodási helyüket.

 

Miután ez nem bűnügyi cikk, a veszélyeket, amiket ez a jelenség hordoz, nem fejtegetném. Nézzük meg inkább a benne rejlő marketinglehetőségeket. Az elérési pontok lajstromba vétele előtt le kell szögeznem egy nagyon fontos dolgot:

Ahhoz, hogy eredményeket érjünk el a fiatal célcsoportnál, fel kell vennünk az ő kommunikációs tempójukat.

 

Olyan intenzitással kell kommunikálnunk a borászatunkról, ahogy ők kommunikálnak magukról: gyakorlatilag folyamatosan és mindenről. A jelentéktelennek tűnő dolgok is tudnak fontosak lenni, ha egy picivel nagyobb betekintést adnak a borászat mindennapjaiba, és ilyenkor lehet szórni a mindent vivő posztokat, mint a cukiságok a borászat kutyájáról, vagy ahogy a borászat dolgozóinak babái lázasan munkálkodnak a szőlőben, vagy az együttérzést keltő posztok egy csúnya jégkárról, vagy az esőzés miatt halogatott szüretről.

 

A folyamatos kommunikáció pszichológiája nem új találmány, ezt használják ki a televíziós sorozatok is már nagyon régóta. Egy idő után, ha folyamatosan információt kapunk valakiről vagy valamiről, akkor kialakul a kötődés, és érdekelni fog bennünket, hogy mi lesz a folytatás.

 

 

A hogyan után fontos a hol is. Ennek a célcsoportnak az elérési pontjait csakis online érdemes keresni. Számos kutatás készült arról, hogy nagyjából már a TV sem alternatíva a hirdetésekre. Nézzük csak meg, hogy például a mobilforgalmazók (akiknél kiemelt a fiatal célcsoport) hirdetéseiben hogyan alakult az elmúlt években a TV kontra internet aránya.

Nézzünk egy-két konkrét példát:

Az alap természetesen a Facebook. Ha például egy fesztiválon bérelünk faházat, akkor tudunk úgy hirdetni akár minden este, hogy a közelben lévők lássák a hirdetést. Így akár azonnali akciókkal is csábíthatunk, mondjuk este 10-ig "Két deci rozé áráért hármat kapsz!"

 

Készíthetünk Facebook Live videókat. A nemrég indult posztolási lehetőség azonnali látogatókat produkál, és a Facebook kiemelt elérést biztosít legújabb gyermekének. Tudunk például a videó közben a hozzászólásokra, kérdésekre válaszolni. Érdemes használni. 


Az Instagram egyre népszerűbb képmegosztó közösségi alkalmazás, ráadásul szintén a Facebook csoportot erősíti, éppen ezért közösen lehet indítani projekteket a hirdetéskezelőben. Annyi csak a dolgunk, hogy a fiatalokat is érintő hirdetéseknél beikszeljük az Instagramon való megjelenést is.

 

A családod új tagja a vevőd


A hirdetések elhelyezésére is hatékony olyan oldalakat keresni, melyeket jellemzően a fiatal célközönség látogat, mondjuk valami könnyűzenei oldal, vagy trendi divattal foglalkozó site. Trendi dolgokat offline is érdemes felkutatni. Most például óriási reneszánszát éli a food truck őrület, szintén jellemzően a fiatalok körében, vagy a népszerű zenei fesztiválok. Ezeken a helyeken nagy sűrűségben jelenik meg a fiatal célcsoport.

 

Visszautalva a cikk címére, mely szerint a családod új tagja a vevőd, természetesnek kell vennünk a fiatalokkal való kommunikációt. Mintha csak otthon beszélgetnénk a gyerekeinkkel. Talán az a legszerencsésebb, ha van egy kamaszkorú gyerek otthon. Csak csináljuk, amit ő: telefon a zsebben, és bármikor, bármilyen körülmények között, bármi történik – posztolni.

 

Még több hasznos ötletért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!