A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A marketing nem rólad szól, hanem a termékedről

Bormarketing 1x1

2017-02-16 | Nagy Gábor


A marketing nem rólad szól, hanem a termékedről

Már régóta foglalkoztat egy jelenség a borászatok marketinghez kötődő viszonyával kapcsolatban. Most látom elérkezettnek az időt, hogy kitárgyaljuk ezt a témát. Lesz, aki magára ismer, és lesz, aki megsértődik. De hát tudja: kinek nem inge...

 

Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy a borfogyasztást minden szinten körüllengi egy bizonyos szintű sznobéria. Nincs is ezzel semmi baj, hisz a bor egy elegáns ital, és egy jóérzésű fogyasztó megadja a módját, ha felbont egy palack bort. Sőt, a borászatok részéről jól használható ez a marketingben és a kommunikációban. A baj akkor kezdődik, ha ez a sznobéria elragadja a borászt, és egyszer csak a saját maga hatása alá kerül. Elkezd olyan döntéseket hozni például a marketingben, ami csak intuíciókon, valamint személyes véleményeken alapul, és nincs semmi köze az ő célcsoportjához. Azokhoz az emberekhez, akik meg szeretnék venni azt a bort.

 

Őrült nagy hiba saját ízlés és benyomások alapján marketingezni!

 

Hogy mondjak pár konkrét példát is: "Nem hirdetek a bulvármédiában, mert én nem olvasok ilyen szennylapokat". Vagy: "Ha a legutolsó hely lenne, ahol hirdethetek, akkor sem tenném" (ez külön a kedvencem). De van más példa is: "Nem fészbúkozok, mert hülyeség, én sem használom". Vagy: "Nem csinálok saját webshopot, mert én sem vásárolok semmit a neten".

 

Így, hogy le vannak írva, ugye hogy furcsán hangzanak?! Hogy miért? Mert minden kijelentésnek csupán annyi az alapja, hogy az illető, aki a kijelentést tette, milyen ízléssel rendelkezik, vagy milyen meglátásokkal. Ezen felül minden tudományos alapot nélkülöznek ezek a mondatok. Sőt, mondhatnám naívak.

Nem hirdet bulvárban? Van bora 3-4 ezer forint alatt a multikban? Akkor kapaszkodjon: az ott vásárló emberek túlnyomó többsége bulvárfogyasztó. Nem fészbúkozik? Az az Ön döntése, viszont egy tavalyi felmérés szerint 5,2 millió magyar használja ezt a közösségi oldalt. Nem működik a webshopja? Nézze meg azokét, akiké működik! Meg lehet csinálni.

 

Tehát a lényeg, amit nagyon fontos szem előtt tartani, hogy ha lehámozunk minden kommunikációs szinezéket, és szorosan megpróbálunk csak a vevőre koncentrálni, akkor a bor csupán egy termék, amit el akarunk adni. Amellett tehát, hogy természetesen szükséges az, hogy egy cég vezetője tudjon azonosulni cége arculatával és kommunikációjával, azért soha ne tévessze szem elöl a célpiacok meghatározását, és azok stratégiai elérését, mindezt tudományos alapokra helyezve. Másképp ez nem fog működni.

 

Még több hasznos tanácsért látogassa meg a Bormarketing1x1 blogot!

A külsős szerző véleménye nem feltétlenül tükrözi szerkesztőségünk véleményét.