A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Tárgyaljunk az újdonságokról!

IX. Magyarországi Bormarketing Konferencia beszámoló

2008-12-20 | Tóth Adrienn


Tárgyaljunk az újdonságokról!

2008. december 4-5. között kilencedik alaklommal rendezték meg Sopronban a Magyarországi Bormarketing Konferenciát. A szervező Bormarketing Műhely Kht. Phillip Kotlertől idén a következő mottót választotta az esemény szlogenjéül: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni – egy életen át tart.” A következőkben a kétnapos konferencia néhány előadásából emeljük ki a számunkra legfontosabbakat.


 

Az eseményt Dr. Fodor István, Sopron polgármestere nyitotta meg. Tőle Pálffy István, a rendezvény házigazdája vette át a szót, aki jó házigazdaként a kevéssé aktívan kérdező közönség kisegítésére az egyes előadások között saját kérdéseit és észrevételeit osztotta meg a közönséggel. Az első nap plenáris előadásait Dörnyei Otília a GfK Hungária által készített kutatás prezentációjával indította el. A témával részletesen egy önálló cikk keretében már foglalkoztunk, ezt IDE kattintva olvashatja.

Ezt követően a Magyar Bormarketing Bizottság képviselői és a Kht. ügyvezetője tartott beszámolót első éves működésükről, és a következő évben megvalósítandó feladatokról.

Altschach László, az Edison NTW igazgatója az országos marketing programok ismertetésével kezdett. Az első év, véleménye szerint, kvázi tesztidőszakként funkcionált, sok olyan tevékenységet indítottak el, amelynek még csak a tapogatózás volt a célja és sok olyat is, amelyek - a korábban ismertetett kutatáshoz hasonlóan - a megfelelő alapok megteremetését szolgálták. László a minden szempontból tudatos és lépésről-lépésre történő építkezést és az együttes összefogást tartja egyedül járható útnak.



A Bormarketing Bizottság képviselője, akár csak az őt követő előadó felhívta a borászok figyelmét arra, hogy a benyújtott pályázatoknál jóval több profizmusra lenne szükség. Mind a pályázat elkészítését, mind annak lebonyolítását jobban, precízebben kell végezni, hiszen tudomásul kell venni, hogy a támogatások ezen túl alanyi jogon nem járnak senkinek.



A következő előadó Erdősi Mária, a Bormarketing Bizottság elnöke volt. A regionális programokról beszélve elmondta, hogy az első egy évben nem minden borvidékről jött be pályázat, és kevesellte a konzorciumok jelentette összefogások számát is mind az első, mind a második félévben. Az első fél év rendelkezésre álló keretösszegének mindössze az 59%-át tudták odaítélni a pályázóknak. Bár a második fél évben ez a szám 72%-ra emelkedett, még ebben az esetben is messze elmaradunk lehetőségeink maximális kimerítésétől.



Harmadikként Nemes Richárd, a Bormarketing Kht. ügyvezetője a nemzetközi promóciókról beszélt. Tájékoztatott bennünket arról, hogy az idei akcióikat elsősorban kevés számú, de olyan piacok felé indították, amelyeket a rendelkezésükre álló összegből hathatósan befolyásolni lehet. Beszámolt a Hollandiában, Svédországban és Lengyelországban lezajló rendezvényekről, valamint arról a londoni kóstolóról, ahol Master of Wine-oknak mutattak be hat puttonyos tokaji aszúkat és csúcs száraz borokat (a részletekért kattintson IDE!). Emellett természetesen szó volt arról is, hogy borvidékre és szőlőfajtákra lebontva melyik arcunkat szeretnénk megmutatni exportpartnereinknek.



Ifjabb Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing intézetvezetője valószínűleg azért érkezett a helyszínre, hogy provokatív stílusával és igencsak egyéni ötleteket felvonultató képes bemutatójával egy kicsit megkavarja a marketinges szakemberek számára kívülről valószínűleg tényleg állóvíznek tűnő hazai borvilágot, vagy annak grafikai megjelenésekkel és csomagolástechnikával foglalkozó vonalát. Lendületes előadása során a nemzetközi italok világából gyűjtött össze sokszor inspiráló, sokszor talán elrettentő példákat.

Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke az üzleti partnerek, azaz esetünkben a vevők döntésének logikáját elemezte egyéni látószögből viccekkel kísérve.

A csütörtök este a VIII. Páneurópa Vörösborverseny ünnepélyes eredményhirdetésével és az azt követő gálavacsorával zárult. A versenyen legjobban szerepelt borokhoz Lukács Szabolcs 2007. országos sommelier bajnoka és a Hotel Sopron séfje készített menüsort, amelynek külön érdekessége volt, hogy lévén vörösborversenyről volt szó, az előételektől a desszertekig mindent száraz vörösborok kísértek.



Azoknak, akikben még benne maradt néhány kimondatlan szó, este fél tizenegytől lehetőségük nyílt, hogy véleményüket megosszák a napközben elhangzó témákkal vagy egyéb bormarketing kérdésekkel kapcsolatban a Pálffy István vezette „A bor beszél belőlünk” című éjszakai kerekasztal beszélgetésen.

Péntek délelőtt két szekcióban zajlottak az előadások. Az elsőben Németh András és Papp István, a Synergia Stúdió vezetői tartottak értékesítési tréninget a téma iránt fogékonyaknak. „Tárgyalástechnika az értékesítésben” címmel hatékonyságnövelésről, a tárgyalástechnika felsőfokú fogásairól és a meggyőző érvelés alapjairól esett szó. Egyszerű szavakkal: a határozott fellépés szükségessége, a tárgyaló partnerünkhöz való viszonyulás módja és a tárgyalóasztal körüli elhelyezkedés is napirendre került.



Ezzel párhuzamosan a második szekcióban Dr. Kállay Miklós vezetésével a borászati technológia újdonságai álltak a középpontban. Elsőként a szekcióvezető lépett a pulpitus mögé, hogy „Borminőség-technológia; új lehetőségek a borászatban” címmel megtartsa nyitóelőadását.

Őt követte Magyar Dezső, a Sop-Vin Kft ügyvezetője, aki az utóbbi években a Lővér Pincészetben lezajlott barrique hordó-teszt eredményéről számolt be. „Csúcs termék csúcstechnológiával” címmel Majoros János a borászati technológiai fázisok változásáról beszélt, a várható klíma változás, a minőség, az energia, a takarékosság, a műszaki fejlesztés és a költséghatékonyság tükrében. A délelőtti szekció zárásaként Ritecz János értéktervezett borászatok fejlesztésének elemeiről és logikájáról tájékozatta a hallgatókat.

Péntek délután többek között a hazai borszektorról, az oktatásról mint a bormarketing egy eszközéről, valamint a kultúrált és felelősségteljes alkoholfogyasztásról volt szó.

Érdekes, hogy több résztvevő megkérdezése alapján a két nap legizgalmasabb szakaszának a péntek délelőtt zajló szekcióülések számítottak. Ugyan mindkét teremben markánsan különböző témában, mégis a hallgatóság számára különösen érdekes előadások hangoztak el. Kíváncsian várjuk, hogy a 2009-ben már tizedik alkalommal megrendezett konferenciára milyen témákkal, esetleg meglepetésekkel készülnek a szervezők.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!