Bormarketing és értékesítés: Az online bormarketing sikertényezői - Online kurzus
Budapest, Borkollégium
Megéri honlapot, Facebook oldalt, webshopot üzemeltetni? Hogyan lehet ezekből a legtöbbet kihozni? Mit lehet még tenni az interneten, hogy a fogyasztók megtaláljanak, és vásároljanak is tőlünk? Kiscsoportos gyakorlatorientált online tanfolyam a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területen 20-40 éve tevékenykedő szakemberek vezetésével.
A digitális világ számos piaci szereplőnek, borászatnak még mindig misztikus terület. Ugyanakkor egyre többen kezdték el használni az egyes online megoldásokat, és tettek ezzel szert versenyelőnyre. Költséghatékonysága, kiváló célozhatósága miatt mindinkább elengedhetetlen az internet adta lehetőségek ismerete, amelynek alapjai – szerencsére – mindenki számára elsajátítható, és így biztonsággal alkalmazható.
Mik az online kurzus előnyei?
Csak egy laptopra vagy egy okostelefonra van szükség
Bárhonnan elérhető, akár külföldről is
Kényelmes, az utazáson időt és pénzt lehet spórolni
100% vírusmentes tanfolyam a Zoom alkalmazás segítségével
Mi a képzés célja?
- hogy a résztvevők átlássák az online világ összetevőinek szerepét
- megismerjék az egyes csatornákat, azok alkalmazásának sikertényezőit
- saját példájukon dolgozva megértsék mindezek gyakorlati vonatkozásait
- az előadások rendszeres látogatása, valamint a házi feladatok elkészítése esetén oklevelet szerezzenek
Kiknek ajánljuk?
Borászok, tulajdonosok számára kis-közepes pincészeteknél
Munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
Kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
A téma iránt érdeklődőknek
Előadók
- a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területén 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
- Illyés Fruzsina, online tanácsadó, a Webbyskill digitális iskola alapítója
- Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, WSET felsőfok
- valamint további meghívott szakemberek
Tematika
Az online megjelenés alapjai
- célok! kik vagyunk, mit akarunk?
- ki a célcsoportunk? hogy gondolkoznak?
- mi a brief?
- KPI-ok meghatározása
- konkrét gyakorlati példák
- Házi felada: 1/2 oldalas anyag összeállítása a vállalkozás alapjairól, céljairól
Weboldal
- saját oldal jelentősége, tervezése
- blog
- a tartalom szerepe, frissítése – szöveges, képi és videós anyagok
- honlap optimalizálás (SEO)
- dobozos megoldások (pl. Wordpress) vs egyedi fejlesztés
- website elemzés (Google Analytics)
- látogatók, a forgalom forrásai, csatorná
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a weboldal lehetséges kialakításáról
E-kereskedelem, webshop
- saját fejlesztés vs dobozos megoldások
- termékek
- árazás
- raktárkészlet
- fizetés, szállítás
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges webshop megoldásokról
Közösségi média
- a csatornák rövid bemutatása, előnyök
- a social media stratégia alapjai
- saját Facebook és Instagram oldal
- zárt csoportok
- tartalom, posztok – szövegírás, képek, időzítés
- fizetett hirdetések
- a like, share, reach, engagement, talking about jelentése
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges közösségi média megoldásokról
Online hirdetések
- kereső hirdetések (Google Ads search, display, dicovery, Youtube, Gmail)
- vásárolt banner megjelenések
- online PR
- influencer marketing
- szponzoráció és CSR
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges online hirdetésekről
Kapcsolat menedzsment
- az adatok jelentősége
- adatgyűjtés és tárolás, ötletek adatbázis építésére
- jogi szabályozás – GDPR!
- e-mail marketing lehetőségek
- szegmentáció, címkézés, email marketing stratégia
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges adatbázisról, direkt kommunikációról
Különleges digitális megoldások, trendek
- vírusmarketing
- versenyek, bevonó marketing (crowdsourcing), játékosítás (gamification)
- mobilmarketing
- 3D, AR, VR (automatizáció)
- partnerkapcsolatok
- remarketing
- design thinking
- real time marketing
- legújabb trendek
- Házi feladat: 1/2 oldalas anyag összeállítása a lehetséges extra online kommunikációról
Házi feladat átbeszélése, a résztvevők prezentációi
Előadó: Illyés Fruzsina és Harsányi Dávid
Tananyag
Az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika), amelyet a tanfolyam alatt folyamatosan küldünk el a résztvevőkhöz.
Gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy online marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben.
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!