A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A téma a bormarketing: Portugália

Jorge Monteiro válaszolt 1. rész

2013-04-16 | Tóth Adrienn


Bormarketing témánk folytatásaként Ausztria után ma Portugáliát vesszük górcső alá. A nemzeti bormarketing-tevékenységet folytató szervezet, a ViniPortugal elnökét, Jorge Monteirót kérdeztük. Kiinduláspontként arra kértük, hogy röviden vázolja fel a szervezet működésének lényegét.


 

A ViniPortugal egy olyan boros szakmaközi szervezet, amely Portugália bortermelő országként felépített imázsának növeléséért felel. A ViniPortugal egy független szervezet, amely azonban a teljes ország boriparát képviseli, ebbe belesorolva a szőlőtermeléssel és borkészítéssel foglakozók mellett az exportértékesítést végzőket is. A szervezet 1997-ben jött létre, és elsősorban a nemzetközi piacra koncentrál.

Egy országot képviselnek, ilyen körülmények között egyenlő figyelem szentelhető az összes minőségi szegmensnek, vagy inkább a prémium kategóriát helyezik a középpontba?

Természetesen az egész ország érdekeit szolgálni kívánjuk. Úgy gondolom azonban, hogy ahhoz, hogy Portugália mint vezető borhatalom nemzetközi szinten is elfogadásra kerüljön, leginkább úgy járulunk hozzá, ha a legjobb borok kapnak kiemelt szerepet. Egy általános eseményen például, mint egy sommelier-knek vagy borszakíróknak szervezett bortúra, törekszünk a legmagasabb minőség bemutatására, a legkiválóbb termőterületek megismertetésére.

Abban az esetben azonban, ha a túrát kereskedőknek készítjük elő, nem feledkezünk el az olyan pincészetekről sem, akik jó minőségű boraikat nagy mennyiségben állítják elő. Végül azonban az általunk vagy közreműködésünkben szervezett kiállításokon és az éves Wines of Portugal kóstolón bármely pincészet számára adott a lehetőség a részvételre azon boraikkal, amelyek a DOC és az IGP kategóriákba tartoznak. 2012-ben több mint 350 cég vett részt az általunk szervezettek közül legalább egy rendezvényen.

Hogyan határozható meg a hosszú távú stratégia?

Fontos stratégiai pont számunkra, hogy a portugál borokat oly módon ismertessük meg a világgal, hogy hangsúlyozzuk az egyediségüket és a sokszínűségüket. Hazánkban több mint kétszázötven féle helyi szőlőfajtát művelünk, amelyekből gyakran készülnek házasítások. Ennek következtében mindenhol a rendelkezésre álló borok és a terroirok kínálatának gazdagságát kommunikáljuk. Kiemelt szerepet szánunk azon tételeknek, amelyek készítéséhez autochton fajtákat használták fel, és amelyek a tapasztalataink szerint igen jól funkcionálnak az étkezések részeként.

A téma a bormarketing: Portugália

Dönthetsz az alvarinho vagy az arinto mellett, a kosaradba teheted a touriga nacionalt vagy a castelãót; rengeteg választási lehetőséged van, amelyek során mindig különböző illatokat, ízeket, textúrákat fedezhetsz fel.

Ha az exportpiacokat vesszük sorra, a tíz legfontosabb közülük: USA, Brazília, Kanada, Angola, Egyesült Királyság, Németország, Svédország, Norvégia, Finnország és Kína. A költségvetésünk 30%-át az Egyesült Államokat érintő tevékenységünkre fordítjuk, de a kontinens többi országa is fontos számunkra, így Észak- és Dél-Amerika a teljes összeg felét foglalja le.

Az állandó tevékenységek mellett megfogalmazhatóak aktuális prioritások?

A ViniPortugal koncentrált, belső tárgyalásokat követően döntött arról, hogy a 2012-2014. közötti időszakban a fent felsorolt tíz országot tekinti elsődleges exportpiacainak. E tevékenység során minden évben történhetnek kisebb módosítások, de a tervünkhöz hűek maradunk, mert úgy gondoljuk, hogy céljaink eléréséhez stabilitásra és türelemre van szükség.

Interjúnkat holnap folytatjuk.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!