A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A téma a bormarketing: Weinviertel

Ulrike Hagert kérdeztük 1. rész

2013-04-30 | Tóth Adrienn


A Weinviertel Ausztria legnagyobb bortermő tája, amely az ország északkeleti csücskében, a Duna, valamint a cseh és a szlovák határ között helyezkedik el. Míg tíz évvel ezelőtt alig lehetett három eurónál drágább, innen származó bort találni Ausztriában, a borvidék mára egyike a legmegfoghatóbb karakterrel rendelkezőknek. Itt készül az ország zöld veltelinijeinek fele, nem véletlen, hogy vezető fajtaként erre alapozva a Weinviertelben született meg Ausztria első földrajzieredet-megjelölésű, védett bora. Mai interjúnkban Ulrike Hagerrel, a Weinviertel Regionális Bor Bizottság ügyvezetőjével beszélünk.


Kérjük, röviden foglalja össze, mit is kell tudunk szervezetéről!

A Weinviertel Regionális Bor Bizottság (WRBB) egy érdekszövetség, amely a Weinviertel borvidékének szereplőit köti össze. A WRBB tagjait a gazdasági és mezőgazdasági kamarák ajánlják a mezőgazdaságért, erdészetért, környezetért és vízgazdálkodásért felelős szövetségi miniszternek oly módon, hogy az a régió teljes boriparát reprezentálja. A bizottság, amelyet 2001-ben alapítottak, huszonegy tagból áll, közöttük vannak szőlészek, borászok, pezsgőkészítők, szövetkezetek képviselői és kereskedők. A szervezet munkáját az Osztrák Bor Bizottság felügyeli.

Mi a fő feladata ennek a csoportnak?

A bizottság tagjainak feladata meghatározni egy közös marketing- és termelési stratégiát, hiszek ők tudják a legjobban, hogy a régiónak mire van leginkább szüksége, miből profitálhat a legtöbbet. Ismerik a helyi borszektort, annak erősségeit és gyengeségeit, a megfogalmazódó elvárásokat, valamint a piac igényeit, ennélfogva ők a legalkalmasabbak arra, hogy valóban ígéretes koncepciót alakítsanak ki.

Ha a konkrét teendőket kell felsorolni, a következőket említeném elsőként: az értékesítés koordinációja, piackutatás és marketingtevékenység kifejtése az Osztrák Bormarketing Tanáccsal (OBMT) együttműködve, minőség-ellenőrzés és -biztosítás, végül az eredetvédett, minőségi borkategóriák létrehozása. A WRBB körülbelül 600 borászatot képvisel, amelyek 2012-ben 3,9 millió palack Weinviertel DAC nevű, eredetvédett bort hoztak forgalomba.

Milyen módon biztosított a szervezet működésének anyagi háttere?

Minden bortermelőnek és borkereskedőnek törvényben előírt kötelessége a nemzeti bormarketing-tevékenység megvalósulását lehetővé tevő hozzájárulást fizetni, amelyet az OBMT kap meg. Ez a borászok számára 54,5 euró/hektár, a borkereskedők és a szövetkezetek számára 1,09 euró/hektoliter. A WRBB bizonyos tevékenységeit – például hirdetések újságokban történő megjelentetését – az OBMT-vel szorosan együttműködve végzi.

A téma a bormarketing: Weinviertel

Ezen a hozzájáruláson felül minden olyan borkereskedőnek, aki a borvidék nevét viselő, tehát Weinviertel DAC névvel megjelenő bort értékesít, egy külön összeget kell fizetnie minden egyes palack után. Ez üvegenként 0,14 eurót jelent, amely még nem tartalmazza az áfa összegét. Ez az összeg egyenesen hozzánk fut be, ebből tudjuk fenntartani az irodánkat és finanszírozni a marketingtevékenységeinket. Két teljes munkaidőben és egy részmunkaidőben dolgozó kolléga látja el a feladatokat.

Egy borvidéket reprezentálva ugyanakkora figyelmet tudnak fordítani az összes minőségi kategóriának, vagy kiemelik a prémium szegmenst?

A legtöbb figyelmet a borvidékünkre jellemző boroknak szenteljük, a Weinviertel DAC és a Weinviertel DAC Reserve kategóriába tartozó tételeknek. Ezen tételek hozzánk kötődnek mind stílusukban, mind ízvilágukban, mind szőlőfajtájukban. Az alapborokat és a palackozásra nem kerülő tételeket semmilyen módon nem promotáljuk.

Hogyan fogalmazható meg a hosszú távú stratégiai céljuk?

Fontosnak tartjuk, hogy a Weinviertel bortermelő régió márkaként ismertebbé váljon, és a presztízse növekedjen. Emellett igyekszünk elősegíteni a termelők bevételeinek emelkedését, és fokozni boraink jelenlétét legfontosabb exportpiacainkon: Németországban, Csehországban és Lengyelországban. El kívánjuk érni, hogy a Weinviertel DAC néven forgalomba kerülő borok mennyisége egy ötéves időszakon belül 7 millió palackra emelkedjen.

Interjúnkat holnap folytatjuk.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!