A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

„Megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat”

Interjú Juhász Ádámmal a budapesti megnyitójuk kapcsán

2019-05-16 | Geri Ádám


„Megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat”

Nem az a lényeg, hogy egy forgalmas helyen kint legyen a nevünk, hanem hogy valóban elhozzunk egy szeletet Egerből – mondja Juhász Ádám a Terézvárosban most megnyitott Smart Hotelben található Juhász Brothers Winery bemutatóterem kapcsán.


 

Fotók: Kovács Krisztina

 

A frissen átadott borbemutató teremben ülünk le beszélgetni Juhász Ádámmal. Mielőtt megkezdenénk az interjút, hosszan mutatja az apró boros gegeket, mint például a borospohárra emlékeztető falikarok, a tucatszámra a falba épített palackok vagy az órába zárt bikavér. „Ha a vendég beül ide, akkor szembesül, mennyi különböző boros utalás található körülötte.” Valóban tökéletes kedvcsináló egy jó borkóstoláshoz.

 

 

Nem egyedülálló, hogy egy borászat valamilyen formában jelen van Budapesten, hiszen ismerünk márkaboltokat és pincészet nevével fémjelzett éttermeket. Egy exkluzív szállodai bemutatóterem azonban igencsak újszerű megközelítés. Hogy jött az ötlet?

 

Nagy pincészetként, jelentős exporttal és nemzetközi sikerekkel régóta szerettünk volna Budapesten is megjelenni. Az is régi terv volt, hogy a társunkkal, akivel együtt megvalósítottuk ezt a szállodát, közösen csinálunk valamit. Sokáig mi is étteremben gondolkodtunk, ám a társunk, aki dolgozott a szállodaiparban, felvetette, miért ne lehetne ez egy szálloda, benne a Juhász Testvérek bemutatótermével. Úgy döntöttünk, megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat.

 

„Megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat”

 

A megnyitón valószínűleg szándékosan nem hangzott el egyszer sem a borbár kifejezés. Ennél fogva feltételezem, itt valami másról van szó.

 

Nem egy klasszikus borbárként fogunk üzemelni, nem lehet majd ide az utcáról besétálni, itt az exkluzív és felelősségteljes borfogyasztás lesz a fókuszban. Előre kell majd asztalt foglalni minimum hat fővel, cserébe viszont teljeskörű kulináris kényeztetésben lesz részük a vendégeknek. A személyzet összes tagja többször járt a pincészetünkben, kóstolták és ismerik a borainkat, így hitelesen és szakszerűen tudják azokat prezentálni, miközben a falon tv-n fut a rólunk szóló film. A konyha alapesetben fingerfoodokkal készül, ám ha a későbbiekben azt látjuk, van rá igény, akkor melegkonyha is folyamatosan fog üzemelni.

Egy borra vagy egy rövid beszélgetésre hozzánk nem érdemes beugrani, mi ennél sokkal többet szeretnénk nyújtani.

Nem azért csináljuk ezt, hogy a nevünk kint legyen egy forgalmas helyen, hanem hogy aki nálunk asztalt foglal, az tényleg egy komplex egri gasztroélményben részesüljön és egy nagy szeletet kapjon belőlünk.

 

„Megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat”

 

Szintén a megnyitó beszédedben hangzott el, hogy havi rendszerességgel Michelin-csillagos séfeket is szeretnél idecsábítani egy-egy borvacsorára.

 

Tervezünk tematikus esteket, ahova valóban top éttermek séfjeit akarom elhívni. A konyha minden igényt kielégítően fel van szerelve, kis helyismeret megszerzése után a vendégszakácsok mindent el tudnak készíteni. Limitált létszámú vacsorák lesznek, valóban minőségi és szezonális alapanyagokkal az egri régióból, mindehhez természetesen prémium borok. De rengeteg további ötletünk van, szeretnénk többek között elindítani egy olyan borcsaládot, ami csak itt lesz kóstolható, és a boraink premierjét is itt fogjuk tartani a jövőben. Nagyon izgatott mindenki, várjuk, hogy beinduljon a szálloda és a bemutatóterem, mert onnantól már csak rajtunk múlik, mennyire használjuk ki az ebben rejlő lehetőségeket.

 

Mint egyik korábbi válaszodban is említetted, ezzel megvetettétek a lábatokat Budapesten. De tölthet-e be ez a hely fordított szerepet, vagyis odacsalogathatja-e az embereket az Egri borvidékre és a Juhász pincéhez?

 

Mindenképpen ez a szándék. A pincészetnek van egy saját panziója Egerszalókon, így lesznek olyan csomagjaink, amiben mondjuk három éjszaka Budapest után leutaztatjuk oda is a vendéget két napra, ezalatt egy dűlőtúrán és borkóstolón vesznek részt, majd a végén kivisszük őket a reptérre. Így tényleg egy átfogóbb képet kap a magyar vendéglátásról, gasztronómiáról, borászatból, miközben természetesen a fővárost is bejárja.

 

„Megnézzük, tud-e működni az, ha nem egy klasszikus vendéglátóhelyen mutatjuk be a borainkat”

 

Mit gondolsz, modern enteriőr és a high-tech kiknek lesz leginkább vonzó?

 

Azt gondolom, első sorban az Y-generáció tagjainak, de itt nem a reggelig a bulinegyedben szórakozó fiatalokra gondolok, hanem azokra, akik minőségi élményekre vágynak Budapesten. Ország tekintetében egyelőre mindenkire lövünk, de szerintem ez a koncepció az ázsiaiaknak és azon belül is a Kínaiaknak mindenképpen bejön. Szeretik a technikát és a magyar borokat is, mi is rengeteget exportálunk oda, úgy vélem, ezzel a kombinációval tovább tudjuk majd erősíteni náluk a pozícióinkat.



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!