A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Minta a borospalack belsejében

Innováció a borok csomagolásában

2015-02-28 | Tóth Adrienn


Minta a borospalack belsejében

2010-ben szabadalmaztatták azt a technológiát, amelynek segítségével az üvegpalackokban belső mintázat alakítható ki. „Teli palack esetében egészen diszkrét ez a díszítés, azonban ahhoz elég, hogy odavonzza a fogyasztók figyelmét, és így kiemeljen például egy bort a polcon sorakozó többi közül” – mondta el a Vinoportnak Gyenge Éva, az O-I vevőszolgálati és értékesítési vezetője.


 

Az O-I egyike a világ vezető csomagolóüveg-gyártóinak, jelenleg 21 országában működtetnek 77 gyáregységet, közöttük az Orosházi Öblösüveggyárat, amely immár ötvenéves múltat tudhat maga mögött.

 

Az új technológiát elsőként egy sörösüveg nyakán alkalmazták Amerikában, az elmúlt év végén azonban megkezdődött a hazai bemutatása is. A cég nyilatkozata szerint: „2014 utolsó hónapjaiban készítettük el az orosházi gyárban az elegáns formájú, 750 ml-es menetes szájú, belső mintázattal ellátott fehér színű Bordolose Nobile palackokat három variációban: a palackok nyakán található spirál-, hullám-, valamint a palack teljes felületén rombuszmintával.

 

Az üveg különleges tulajdonságainak köszönhetően a gyártási eljárás során nem készül két teljesen egyforma palack, a késztermék minden tekintetben egyedi. A palack külső felülete szinte teljesen sima, tehát a minta nem akadályozza a címkézést. A minta a folyadékkal töltött palackban alig láthatóan fénytörésként jelenik meg, és a folyadék kiöntésével válik teljesen láthatóvá.”

 

 

Gyenge Éva arról is tájékoztatást adott, hogy nem csak a fent felsorolt mintákban gondolkozhatnak az innovatív borászok, hiszen a márkához tartozó egyedi jelzésekkel, akár logókkal is képesek ily módon ellátni a palackokat az orosházi gyárban. A belső mintázat fontos előnye, hogy bármilyen palackon, akár a palack teljes felületén is alkalmazható, és a külső felület még ekkor is a megszokott, teljesen sima, így ezen lehetőség igénybevétele nem akadályozza a címkézést.

 

Európában Franciaországban, Olaszországban és Csehországban már alkalmazzák a belső mintázású palackokat borászatok, valamint szesz- és üdítőipari vállalkozások. A terméket januárban, az Egerben megrendezett Országos Szőlészeti és Borászati Konferencián mutatták be a szakmai közönségnek.



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!