A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Növekvő népszerűség

Hírek a spanyol borvilágból

2008-09-02 | Tóth Adrienn


Növekvő népszerűség

Spanyolország jelenleg az első a világon, ha a szőlővel beültetett terület nagyságát vizsgáljuk. Hogy akkor miért is előzi meg mind Francia-, mind Olaszország a termelt borok mennyiségének tekintetében? Azért, mert Spanyolország ültetvényeinek nagy része elég idős, ami jó minőséget, de alacsony mennyiséget jelent, és mert a száraz, forró klíma szintén nem buzdítja nagy termésre a szőlőt.


 

Ma két vonatkozásban beszélnek legtöbbet Spanyolország borászatáról: vagy a klímaváltozástól féltik és halálát jósolják, vagy pont fordítva, épp a két riválist, Franciaországot és Olaszországot féltik attól, hogy a spanyolok átveszik tőlük a hatalmat.

Emelkedő export

Hogy minek is köszönhető ez az utóbbi optimizmus? Például az európai bortermelő országokra kevésbé jellemző növekvő export teljesítménynek. 2007-ben több mint 12%-kal többért kelt el spanyol bor külföldön, mint a megelőző évben, amely egyrészt az emelkedő áraknak, másrészt az angol és amerikai piac növekvő érdeklődésének volt köszönhető.



Amíg az asztali borok és a helymegjelöléssel ellátott minőségi borok kivitelének mennyisége kb. 9%-kal emelkedett, addig a spanyol pezsgő, a cava a fellegekbe szállt a maga 28%-ával. Ez utóbbi termékcsoportból érdekes módon épp a prosecco hazájában, Itáliában kel el nagyobb mennyiség.

Egyedülálló az is, hogy édes borrajongásról kevésbé ismert korunkban a Montilla-Moriles borrégió Pedro Ximénez borának nemzetközi értékesítése is nagymértékben emelkedett tavaly.

A további emelkedésért

És hogy mi táplálja többek között a növekedést? Hát az egyre emelkedő marketing büdzsék. Mind országosan, mind bizonyos borvidékek regionálisan is nagy hangsúlyt és komoly összegeket fektetnek ugyanis a nemzetközi népszerűsítésre.

A sherryt előállító Jerez vidéke például a hagyományosan is kiemelkedően teljesítő angol, holland és belga piac helyett a következő négy évben inkább a potenciáljuk miatt jelentős országokban fogja hirdetni klasszikus ún. erősített borát. Így Kanada és Japán mellett az Egyesült Államokra koncentrálják tevékenységüket, ez utóbbi országra 2008-ban több mint 600 millió forintot szánnak, Japánban pedig helyi irodát nyitnak hamarosan.

Scorsese forgatja a reklámfilmet

Nemcsak borvidéki kampányokról van azonban szó. A korábban már említett spanyol pezsgő, a cava egyik legnagyobb előállítója a Freixenet. A cég a közelmúltban nem kisebb rendezőt, mint az amerikai Martin Scorseset kérte fel legújabb reklámfilmjének elkészítésére. A Taxisofőr, a Casino, a Holtak útja, a New York bandái és a 2006-ban elkészített Tégla című filmek rendezőjének egyébként nem ez lesz az első ilyen felkérése, hiszen nem is olyan régen fejezte be együttműködését az American Express-szel.



A reklámfilmhez azért volt szükség ilyen tapasztalt szakemberre, hogy az végül eredeti koncepció szerint hitelesen tolmácsolja egy másik amerikai filmrendező, Hitchcock képi világát. A legtöbb utalás az 1959-ben elkészített Észak-Északnyugat című filmre esik. A reklámspotot egyébként már karácsonykor sugározták Spanyolországban, 2008. folyamán azonban sor kerül bemutatására az Egyesült Államokban is.

A cikk következő részében arról számolunk be, hogyan küzdenek a spanyol borászok az alkohollal.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!