A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia

A bioboroktól a csomagolásig

2007-11-29 | Tóth Adrienn


A bormarketing egy olyan kérdés, amelyről állandóan beszélünk ebben az országban, sőt ez igaz talán egész Európára is. Mert kétségtelen, hogy kibillentünk az egyensúlyunkból, mióta az Újvilág marketingben egyébként is jártas szakemberei elkezdték saját boraikkal bombázni a világ borpiacát. Ezért tehát fontos, hogy beszéljünk arról, hogy hol tartunk ma és hova kellene továbblépnünk a közeli, illetve távoli jövőben.


„Nem az idő halad: mi változunk, egy század, egy nap szinte egyre megy.” Madách Imre gondolatát választották mottónak a rendezvény szervezői ebben az évben. A nyolcadik alkalommal megrendezett konferenciára idén közel 250 résztvevőt várnak december 6-án és 7-én Sopronba. A központi témák az országos közösségi marketing program, az Európai Unió borpiaci reformja és a biodinamikus gazdálkodás lesznek. A magyar előadókon túl német, osztrák, lengyel és francia szakemberek is tartanak majd előadásokat.

A közösségi bormarketing program részletes tárgyalása a 2008-2011. közé eső időszak céljairól és ezek megvalósítási lehetőségeiről szól majd. Azért van erre lehetőség, mert az elmúlt évben végre sor került a jogszabályi háttér rendezésére, így Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője a rendezvényen „Indul a közösségi bormarketing” címmel tarthat előadást.

Két kutató, Dr. Szolnoki Gergely és Edward Binder a Rajna vidékéről, Geisenheimból érkeznek, hogy előadást tartsanak a kelet-európai bortermelő országok exportlehetőségeiről. A francia Jacques Olivier Pesme, az Ecole de Management de Bordeaux továbbképzési és vállalati kapcsolatok igazgatójaként és egyetemi tanárként a borászati kis- és középvállalatok stratégiájáról fog majd előadást tartani.

A második nap a kisebb létszámú programok jegyében zajlik majd. Az egyik szekcióülésen szó lesz például a lengyel borpiac sajátosságairól, egy „Hogyan adjunk el bort a vodka országában?” című előadás keretében. De e mellett vizsgálják még a magyar borok német megítélését is a résztvevők, valamint figyelmet szentelnek a szlovák borpiacnak.

A második nap végén pedig az egyre többször emlegetett téma, a biodinamikus gazdálkodás kerül sorra, itt természetesen kitérnek majd a bioborok és biomárkák kérdésére is. A záró plenáris ülés előadásai hazai és külföldi példaértékű projekteket ismertetnek, kitérve az országeredet imázs hatására, a közösségi márkaépítés gyakorlatára és a csomagolás jelentőségének mérésére és számszerűsítésére.

A konferenciához kapcsolódik a „Bor Női Arca” szlogennel meghirdetett V. VinoFem Borverseny, amelyről szóló cikkünket itt olvashatja.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!