A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Öt tipp személyes márkája erősítéséhez

Bormarketing 1x1

2016-10-18 | Nagy Gábor


Öt tipp személyes márkája erősítéséhez

A személyes márka ha jól használjuk akkor nagyon sok vevőt tud hozzánk kötni. A hatások viszont nem csak pozitívak tudnak lenni: és olyan dolgot láttam múltkor a Facebookon, hogy azonnal késztetést éreztem, hogy lefektessem a személyes márka építésének szabályait.

 

A személyes márka építésének erejéről már írtam korábban, most viszont úgy érzem, hogy a szabályok is épp oly fontosak, hogy ne tegyük tönkre, amit egyszer felépítettünk.

 

Először is szeretném leszögezni, mielőtt azt gondolná, hogy Önnek nincs személyes márkája, hogy mindenkinek van személyes márkája, amit vagy tudatosan, vagy véletlenszerűen épít, esetleg éppen lerombol. Úgyhogy mindenkinek érdemes az alábbi szabályokat betartani.

 

 

Na de térjünk is vissza a szörnyűségre, amit a Facebookon láttam. Mi az, amit semmilyen körülmények között ne tegyünk, ha nem szeretnénk rombolni a nimbuszunkat? Kezdem ezzel a listát:

  1. Amit láttam, hogy több fiatal, ismert borász nyilvánosan kampányolt az októberi népszavazás mellett. Óriási hiba! Persze nem az a baj, hogy mellette kampányolt, az se lenne baj, ha ellene toborzott volna, szíve joga. De gondoljunk csak bele, ha nyilvánosan kinyilatkoztatunk egy ilyen esetben, akkor egy bizonyos rétegnek szimpatikusak leszünk, de egy másik hasonló méretű embermennyiségnek viszont ellenszenvesek, és bizony ebben a negatív táborban is sok potenciális vásárló található, akik lehet, hogy legközelebb ezért nem fognak vásárolni tőlünk. Tehát nagyon fontos, hogy nyilvánosan se politikailag, se vallásilag, se egyéb a társadalmat jelentősen megosztó témában ne foglaljon állást! 
  2. Ha tudatosan szeretné építeni a márkáját, akkor fontos, hogy egyértelműen fogalmazza meg a célját. Egy borász esetében jellemzően ez a piacszerzés lehet, de a szakmai elismerés kivívása is hasznos irány.
  3. Rendszeresen kommunikáljon a célközönséggel. Blogoljon, publikáljon, építkezzen a közösségi médiában, szóval legyen minél inkább látható. Mindezt a célok arányos felosztásában. Pl.: piacszerzés kontra szakma, 70%-30%.
  4. Kerülje a felelőtlen, meggondolatlan online aktivitást! Manapság az interneten másodpercek alatt történnek a dolgok. Ha be szeretne szólni valakinek a Facebookon, akkor előbb számoljon el háromig, gondolja végig, hogy milyen hatással lenne ez a megítélésére, majd aztán cselekedjen. Lehet a beszólás is eszköz a márkaépítésben, de ezt inkább a tévés celebek használják.
  5. Legyen hiteles! Ne próbáljon mesterkélt énképet megalkotni, és ne akarjon vicces figura lenni, ha nem valójában nem az. Ne legyen túl tudományos, ha valójában igazi ösztönlény. Egyszerűen adja önmagát. Hosszú távon így tud hiteles maradni. Gyorsan hozzáteszem, hogy a hitelesség egyáltalán nem egyenlő a tökéletességgel. Egyáltalán nem baj, ha a kommunikáció során felvállalja a hibáit. Sőt, ettől csak hitelesebb lesz.

Ha betartja ezeket az alapvető szabályokat, akkor következetesen és eredményesen tudja építeni a személyes márkáját.

 

További hasznos információért keresd a Bormarketing1x1 blogot.