Bormarketing és értékesítés: A stratégiai tervezés jelentősége - Online kurzus
Budapest, Borkollégium
Kiscsoportos gyakorlatiorientált online tanfolyam a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területen 20-40 éve tevékenykedő szakemberek vezetésével.
Hogyan szólítsam meg a célközönségemet és növeljem az értékesítés volumenét? Kik egyáltalán a vásárlóim és hol érem el őket? Megfelel-e az arculatom a céljaim eléréséhez? Hogyan növeljem a termék piaci részesedését?
Kiscsoportos gyakorlatiorientált online tanfolyam a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területen 20-40 éve tevékenykedő szakemberek vezetésével.
A marketing stratégia kialakítása a piaci siker egyik kulcstényezője, hiszen ezáltal lehetséges az erőforrásokat a megfelelő cél érdekében összehangoltan alkalmazni. Ehhez azonban szükséges a piac, a fogyasztók, versenytársak megfelelő ismerete, valamint a terv átgondolása, az egyes részek összehangolása. Néhány alapelv és lépés ismeretében pedig a folyamat jóval egyszerűbb és hatékonyabb lehet.
Mik az online kurzus előnyei?
- Csak egy laptopra vagy egy okostelefonra van szükség
- Bárhonnan elérhető, akár külföldről is
- Kényelmes, az utazáson időt és pénzt lehet spórolni
- 100% vírusmentes tanfolyam a Zoom alkalmazás segítségével
Mi a képzés célja?
- hogy a résztvevők felismerjék a stratégiai tervezés jelentőségét, ennek alapvető hatását a piaci sikerre
- megismerjék a tervezés egyes lépéseit, a stratégiai szemléletmódot
- saját példájukon dolgozva megértsék mindezek gyakorlati vonatkozásait
- az előadások rendszeres látogatása, valamint a házi feladatok elkészítése esetén oklevelet szerezzenek
Kiknek ajánljuk?
- Borászok, tulajdonosok számára kis-közepes pincészeteknél
- Munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
- Kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
- A téma iránt érdeklődőknek
Előadók
a marketing, illetve borszakmában 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
- Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, WSET felsőfok
- Dr. Totth Gedeon, főiskolai tanár, a Magyar Marketing Szövetség Agrártagozatának elnöke, korábban az Agrár Marketing Centrum igazgatóhelyettese
- Dr. Kopcsay László, egyetemi docens, a Törley korábbi értékesítési vezetője
- Dr. Konkoly Mihály, agrárközgazdász, borász, Veritas key account manager, DipWSET
- Bálint László, lektor, a Borkollégium oktatója, nemzetközi borakadémikus (dipWSET)
Tematika
1. nap
9.00 - 12.15:
Marketing szemlélet
marketing, piac, fogyasztó, igények
a marketingmunka folyamata
marketing stratégia és marketing mix (4P, 7P)
Borászat és marketing
a bormarketing speciális vetületei
közösségi bormarketing, marketing szintek
Előadó: Harsányi Dávid
13.15 - 16.30:
Piackutatás, piacismeret
információs források, szekunder információk
piackutatás menedzselése, megrendelése
italismeret, helyettesítő termékek
konkurenciaanalízis
fogyasztói magatartás, vásárlási szokások
Házi feladat kiadása
1 oldalas anyag + 5 perces előadás összeállítása a lehetséges kutatási területekről, forrásokról, költségekről
Előadó: Totth Gedeon
2. nap
9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Marketingstratégia
helyzetelemzés (STEEP, Porter, SWOT)
célmeghatározás
marketingstratégia
szegmentálás, célcsoport választás
pozícionálás
Márkázás
küldetés, arculatépítés
márkaépítés, márkastratégia
márkanév, logó
közösségi márkák (pl. Egri Csillag)
Előadó: Totth Gedeon
13.15 - 16.30:
Termék- és árpolitika
termékvonal, termékéletgörbe
termékkínálat kialakítása
csomagolás
kiegészítő szolgáltatások, vendéglátás
árazás
Házi feladat
1 oldalas anyag + 5 perces prezentáció összeállítása a lehetséges stratégiáról
Előadó: Kopcsay László
3. nap
9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Értékesítés
értékesítési csatornák: nagyker, kisker, direkt értékesítés
export csatornák, közvetítők
borturizmus, vendéglátás
Előadó: Dr. Konkoly Mihály
13.15 - 16.30:
Kommunikáció
kommunikációs stratégia
kiemelt kommunikációs megoldások (internet, esemény)
további kommunikációs lehetőségek
üzleti kommunikáció
üzenet, kreatív anyagok
a tervezés folyamata, szereplői
Házi feladat
5 oldalas átfogó anyag + 10 perces prezentáció összeállítása a kutatási lehetőségekről, stratégiáról, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáról
Előadó: Harsányi Dávid
4. nap
9.00 - 12.15:
Borszortiment kialakítása
a borválaszték kialakításának szempontjai (a fogyasztók, a borász, a tulajdonos szerepe)
a borkészítés meghatározó tényezői (terroir, fajta, művelésmód stb.)
a kóstolás szerepe a borkészítésben (pincekóstoló, szakmai kóstoló, fogyasztói kóstoló)
Előadó: Bálint László
13.15 - 16.30:
Házi feladat átbeszélése, a résztvevők prezentációi
Előadók: Totth Gedeon, Kopcsay László, Harsányi Dávid
A házi feladat sikeres teljesítése esetén oklevelet nyújtunk át.
Tananyag
- az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika), amelyet a tanfolyam alatt folyamatosan küldünk el a résztvevőkhöz
- gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!