Bormarketing És Értékesítés Tanfolyam
Budapest, Borkollégium
A Borkollégium és a Budapesti Gazdasági Egyetem oktatóinak közös képzése.
A képzés célja
alapvető marketingismeretek átadása, példák segítségével a gyakorlatban is alkalmazható megoldások bemutatása főként a borászatok – valamint igény szerint boros vendéglátóhelyek, kereskedések – marketingtevékenységének fejlesztése érdekében
a résztvevők – amennyiben elkészítik a házi feladatokat – a képzés végén oklevelet vehetnek át.
A képzés ajánlott
borászok számára kis-közepes pincészeteknél
munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
a téma iránt érdeklődőknek
Előadók
- a marketing, illetve borszakmában 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
- Dr. Mészáros Gabriella, címzetes egyetemi docens, az első nemzetközi borakadémikus Magyarországon, az 1991-ben alapított Borkollégium igazgatója, vezető oktatója, nemzetközi tanácsadó, borszakíró
- Dr. Totth Gedeon, főiskolai tanár, a BGE Marketing tanszékének, valamint Marketing szakának vezetője, a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozatának elnöke, a Hungarikum Bizottság Agrár- és Élelmiszergazdaság Szakbizottságának tagja
- Dr. Kopcsay László, egyetemi docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketing menedzsment szakirány vezetője, a Törley korábbi értékesítési vezetője, a Magyar Borakadémia tagja
- Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketingkommunikáció szakirány vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, a Nagy Bor Teszt szervezője, borbecsüs (WSET felsőfok)
Tananyag
az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika) és gyakorlati feladatok: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben
Képzési alkalmak
- 4 pénteki nap kéthetente október közepe és december eleje között
- naponta 4x90 perc (összesen tehát 32x45 perces tanóra a képzés, ami 8 modulra oszlik)
- napi beosztás: 9.00-10.30, 10.45-12.15, ebédszünet, 13.15-14.45, 15.00-16.30
- fentiek mellett hallgatónként 60 perc egyéni személyes konzultációs időt biztosítunk (javasolt az órák előtt, után, vagy az ebédszünetben igénybe venni előzetes egyeztetés alapján)
Tematika
1. nap
9.00 - 12.15: Marketing szemlélet
- marketing, piac, fogyasztó, igények
- a marketingmunka folyamata
- marketing stratégia és marketing mix (4P, 7P)
- Borászat és marketing
- a bormarketing speciális vetületei
- közösségi bormarketing, marketing szintek
- Szabályzási háttér
- termelés
- kereskedelem
- kommunikáció
13.15 - 16.30: Piackutatás, piacismeret
- információs források, szekunder információk
- piackutatás menedzselése, megrendelése
- italismeret, helyettesítő termékek
- konkurenciaanalízis
- fogyasztói magatartás, vásárlási szokások
- Házi feladat kiadása: 1 oldalas anyag + 5 perces előadás összeállítása a lehetséges kutatási területekről, forrásokról, költségekről
2. nap
9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Marketingstratégia
- helyzetelemzés (STEEP, Porter, SWOT)
- célmeghatározás
- marketingstratégia
- szegmentálás, célcsoport választás
- pozícionálás
Márkázás
- küldetés, arculatépítés
- márkaépítés, márkastratégia
- márkanév, logó
- közösségi márkák (pl. Egri Csillag)
13.15 - 16.30: Termék- és árpolitika
- termékvonal, termékéletgörbe
- termékkínálat kialakítása
- csomagolás
- kiegészítő szolgáltatások, vendéglátás
- árazás
Házi feladat: 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a lehetséges stratégiáról, valamint 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a termék- és árpolitikáról
3. nap
9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Értékesítés
- értékesítési csatornák: nagyker, kisker, direkt értékesítés
- export csatornák, közvetítők
- borturizmus, vendéglátás
13.15 - 16.30: Kommunikáció
- kommunikációs stratégia
- kiemelt kommunikációs megoldások (internet, esemény)
- további kommunikációs lehetőségek
- üzleti kommunikáció
- üzenet, kreatív anyagok
- a tervezés folyamata, szereplői
- Házi feladat: 5 oldalas átfogó anyag + 10 perces prezentáció összeállítása a kutatási lehetőségekről, stratégiáról, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáról
4. nap
9.00 - 12.15: Borok értékelése és annak hatása a borpiacra
- a bor, mint a kultúra része
- borbírálat, borértékelés
- a borvilág szereplői
- borversenyek, díjak
13.15 - 16.30:
Házi feladat átbeszélése
Következő időpontok
november 4., 18. , december 2.
időpont: 9:00-16:30
helyszín: 1067 Budapest, Podmaniczky u. 31. I/7.
Tandíj
Teljes ár: 128.000 Ft + ÁFA
Ide kattintva jelentkezhet a tanfolyamra.
További tanfolyamokért, kurzusokért és kóstolókért látogasson el a Borkollégium honlapjára.
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!