A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

„Manapság ez egy folyamatosan napirenden lévő kérdés, amire a szakmának ugyanúgy választ kell találnia”

Égető kérdések egész sora a Borjog és Bormarketing Konferencián

2019-02-22 | Geri Ádám


„Manapság ez egy folyamatosan napirenden lévő kérdés, amire a szakmának ugyanúgy választ kell találnia”

Digitalizáció, biobor, pezsgőforradalom, a Brexit és a magyar bor – ezeket a témákat emeli ki a 2019. március 1-én megrendezésre kerülő Borjog és Bormarketing konferencia kapcsán dr. Prónay Bence borjogász, az esemény társszervezője a vele készített interjúban.


Az idei konferencia mottója a „CyberBor – Megállíthatatlan digitalizáció”. Ez az említett digitalizáció hol érhető leginkább tetten az ágazatban?

 

A konferencia a digitalizációt elsősorban a borjog és a bormarketing szempontjából vizsgálja, azt, hogy ezeken a területeken hogyan hat az ágazatra. E tekintetben a legfontosabb talán az adminisztráció és a jövedéki ügyek egyszerűsödése. Az itt zajló folyamatokról, eredményekről illetve a borászatok lehetőségeiről dr. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára és Bakai Kristóf Péter, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vámszakmai szakfőigazgatója fog tájékoztatást adni.

 

 

2017-ben változott a jövedéki törvény, aminek az egyik legnagyobb nyertese a magyar pezsgő. Szimbolikus, hogy a tapasztalatokról egy tokaji borász, Demeter Zoltán fog beszélni  a konferencián, hiszen a borvidéken valóságos pezsgőforradalom zajlik.

 

Egyrészt valóban érdemes összefoglalni az elmúlt közel két év tanulságait, hogy mit hozott a törvénymódosítás. Tokajnak pedig a vulkanikus karaktere az érdekes ebben a történetben. Ha tradicionális pezsgőről beszélünk, akkor először természetesen mindenkinek Champagne jut eszébe, ami alapvetően egy meszes talajú borvidék. Viszont azt is látjuk, hogy a vulkanikus borok éppen meghódítják a világot – erről John Szabó Master Sommelier, a téma szakértője a tavalyi konferencián nálunk is beszélt –, Tokajnak pedig fontos szerepe lehet abban, hogy ez a boom a vulkanikus pezsgőket is elérje.

 

A digitalizáció talán még szervesebben lesz jelen a most felnövő fiatal borászgeneráció életében. Az ő oktatásukról is lesz szó a konferencián.

 

Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, a Szent István Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszékének dékánja „Korszerű oktatás – képezzük a jövő generációi” című előadásában arról fog beszélni, hogyan tudják a digitalizáció térnyerését az oktatásban lekövetni és ennek megfelelően korszerű képzést nyújtani a hallgatóiknak.

 

Két előadás is foglalkozik az organikus borokkal. Az organikus művelésre való átállás a borágazatban ugyanúgy megállíthatatlan?

 

Manapság ez egy folyamatosan napirenden lévő kérdés, amire a szakmának ugyanúgy választ kell találnia. Itt is szükségesnek tartom a közös gondolkodást, annak eldöntését, hogy milyen üzeneteket tudunk ezzel kapcsolatban kiemelni. A konferencia és a két előadás ennek lesz a fóruma. Baráth Sándornak, a Nagy-Somlói Borvidék Hegyközsége elnökének előadásán egy egész borvidék organikus törekvéseiről lesz szó, de nem kevésbé lesz érdekes az Ausztriában példát mutató Sepp Moser Birtok képviselőjének felszólalása sem.

 

A konferencia sztárja, ha lehet ezt mondani, Caroline Gilby angol Master of Wine lesz, akit 2018-ban megválasztottak a magyar Borászok Barátjának.

 

Caroline Gilby nagy tisztelője és ismerője a magyar boroknak, fontos tényező a a boraink nemzetközi megítélésében. Mivel nyakunkon a Brexit, hasznos tudni, hogy látja egy angol szakember a magyar borok jövőbeni helyzetét a brit piacon. És persze arról is fog beszélni, általában hogyan hat a Brexit a borpiacokra, hiszen London mégiscsak a borvilág fővárosa.

 

A 2019. március 1-i Borjog és Bormarketing konferencia teljes programja és jelentkezési lapja elérhető az esemény honlapján.


Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!