A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Marketing, Spa és végül áldás

Rövid borhírek Sopronból

2011-01-05 | Vizi Csenge


Marketing, Spa és végül áldás

Az elmúlt pár hét alatt nem csak ünnepeltek Sopron környékén, hiszen komoly agymunkára hívták a borászok és eme szakág képviselőit a Magyarországi Bormarketing Konferenciára december első hétvégéjére. Szent János napján a papok sem unatkoztak Sopronban, ugyanis borszentelést tartottak, továbbá Budapesten mutatkozott be az újonnan életre hívott, SPA & Wine névre keresztelt borturizmust segítő program.


 

Konferencia a bor jegyében

A tizenegyedik alkalommal megrendezett Magyarországi Bormarketing Konferencia a Sopron-Tokaj-Villány háromszögből 140 borászt és egyéb szakmabeli képviselőt, marketingszakembert fogadott december első hétvégéjén. „Óriási párbeszéd alakult ki az előadók és a hallgatók között, ami egy olyan rendezvény életében igen számottevőnek nevezhető, amelyet már tizenegyedik alkalommal szerveznek meg. Ráadásul a borászokon kívül szép számmal voltak jelen egyetemekről, így Sopronból és Gödöllőről is diákok, de szakmai cégek is képviseltették magukat.” – összegezte a konferencián tapasztaltakat az egyik főszervező, Rigler Zsolt.

Továbbá azt is elmondta, hogy az első nap nagyon sikeresnek számított, ekkor Dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója, Tiffán Zsolt, a parlament Szőlészeti-borászati albizottságának elnöke és Dr. Feldman Zsolt, az agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár osztotta meg a közönséggel a borágazatot érintő új kihívásokat, lehetőségeket és új célokat, ezeken túl irányvonalakat mutattak be az e szakirányban dolgozóknak.

Az első napon zajlott a Kiváló Magyar Élelmiszer Gálavacsora, aminek keretén belül került sor a IX. Páneurópai Vörösborverseny ünnepélyes eredményhirdetésére. Liszkay Mihály 2008-as Cabernet Franc-ja léphetett fel a dobogóra.

A második napon izgalmas előadások sora követte egymást a konferencián, amelynek egyik fénypontja „A tanító reklám lehetőségei a fogyasztók irányába – A fogyasztót tanító reklám lehetőségei a borászatban” címet viselő beszéd volt. Tóth Gergely, a Heineken Zrt. Soproni group brand menedzsere ezzel az előadással próbálta a hallgatóság tudtára adni, hogy érdemes a modern marketingeszközök hátteréről többet tudni, és mindenképp meg kell tenni mindent azok használatáért, így lehet egy márka piaci pozícióját kialakítani és megerősíteni. A nap második felében a gasztronómia és a bor kapcsolata került elő, amelyek sommelier-kről, az éttermi borpincékről és a bor szerepének gasztronómiát érintő változásairól szóltak.

Borok szentelése

Sopronban már szokássá vált, hogy Szent János-napján bort szentelnek, aminek helyszínéül immár ötödik alkalommal a soproni Szentlélek-templom szolgál. A rendezők, az Európai Borlovagrend Magyarországi Konzulátusának Soproni Legátusa gondoskodott arról, hogy Horváth Imre, Sopron város plébánosa János evangéliumának tanítása után a borosgazdák borait megáldja. Ugyanis úgy tartják a helyiek, hogy ha a megszentelt borból a borász a pince minden hordóját meghinti, akkor megőrzi az áldást, és a borból fogyasztók is védve lesznek a bajtól.

Egészséges a víz (és bor) által?

A Nyugat-Dunántúlon új kezdeményezésbe fogtak a fürdők képviselői és a borászok. A SPA & Wine elnevezésre keresztelt program arra hívja elsősorban a magyar, de természetesen a külföldi turistákat is, hogy a hűvösebb időszakokban látogassanak el az ország Nyugati részébe. Itt ugyanis számos fürdő várja a kikapcsolódni vágyókat, amik manapság a SPA kínálaton belül nem csak fürdőzéssel, hanem kényeztetéssel járnak, és akkor még a borról nem is esett szó…



A SPA-ról érdemes tudni, hogy egy mozaik szó, latin eredetű, a Sanus Per Aquam rövidítése, ami annyit tesz, hogy egészséges a víz által. Testünk, szervezetünk belső egyensúlyát kívánják a különböző szolgáltatásokkal visszaállítani a vendégvárók. A SPA a ’80-as években jelent meg az Amerikai Egyesült Államokban, és szó szerint a vizet és az abban rejlő anyagokat használja fel a szépítéshez, felüdítéshez és a gyógyításhoz. Így hazánkban is iszappakolás, algakezelés, ásványok, sók és gőz felhasználása által frissülhetünk fel, amihez néhány helyen már különböző szőlős, boros kezelések is kérhetők.

A régió képviselői célul tűzték ki azt is, hogy a test lazítása mellé a léleknek is felkínálják a szabadságot, és a borászokkal összefogva borvacsorákat, borkóstolókat hirdetnek meg mind az egyik legrégebbi történelmi hagyományokkal büszkélkedő Soproni borvidéken, a kékfrankosok bölcsőjében, mind a bencések által több száz éve megművelt Pannonhalma-Sokoróaljai borvidéken, de kalandozhatnak a vendégek az egykoron legnagyobb területtel bíró Zalai borvidéken is. Így a kékfrankosok, rajnai rizlingek, traminik, olaszrizlingek, chardonnay-k kápráztathatják el ízlelőbimbóinkat, miközben utazásunk az északi Sopronból, Pannonhalmán át, egészen a Balatonig vezet.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!