Torkoskodós Torkos Csütörtök
Egy sikersztori története
2008-03-20 | Vizi CsengeA Magyar Turizmus Zrt. egyik programja, mégpedig a Torkos Csütörtök ez év februárjában nem várt mértékű sikerrel zárult. A program célja, hogy egyrészt minél többen ismerjenek meg éttermeket, merjen bárki betérni egy-egy vendéglőbe később is, másrészt a szolgáltatókat pedig megismerjék az emberek, megszeressék és visszavonzák kínálatukkal a vendégeket. Megvizsgáltuk a számok mérlegén e csütörtöki torkoskodást.
Az előzmények
2006-ban a Magyar Turizmus Zrt. (továbbiakban MT Zrt.) a „Nagy Ízutazás” kampányév egy piciny darabjának szánt egy, a belföldi lakosságot hazánkon belül gasztronómiai utazásokra csábító programot. A MT Zrt. és a hazai vendéglátóhelyek összefogásával megszületett a Torkos Csütörtök, amely a vendégek számára kedvezményes étkezés biztosít. Mekkora mennyiséget spórolhattunk meg a cech-ből? A fogyasztás árából 50%-ot engedtek el az akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek. 2006-ban mind a szakma, mind a közönség pozitívan értékelte ezt a programot, úgy látták, hozzájárult az éttermek népszerűségének és forgalmának növekedéséhez, a magyar bor és gasztronómia értékeinek megismeréséhez.
Így nem volt kérdés, hogy a következő évben megrendezzék-e ismét a Torkos Csütörtököt. 2007-ben is siker koronázta a kezdeményezést, így ebben az évben sem maradhatott el a mindenki által várt torkoskodás.
A szolgáltatók mérlegén
A vendéglátóhelyek könnyebb csatlakozását elősegítendő, a szervezők létrehoztak egy honlapot www.menjunkenni.hu címen, amelyen január 21-ig iratkozhattak fel az éttermek a Torkos Csütörtök programjára.
Azoknak az érdeklődőknek, akik nem tudtak ehhez a honlaphoz eljutni, segítségükre lehetett a Népszabadságban a torkoskodó katalógus, illetve a Magyar Nemzet, a Világgazdaság, a Népszava, a Vasárnapi Hírek, a Hölgyvilág és az RTV Részletes lapokban az „Itthon otthon van” melléklete, de ezt az akciót az éttermek több mint fele, vagyis 52,7%-a is meghirdette, elősegítve ezzel új vendégek becsalogatását, a régienek pedig talán így róhatták le hálájukat hűségükért.
2008-ban 1100 étterem csatlakozott országszerte a programhoz. Voltak kuriózumnak számító szolgáltatók is: cukrászdák és a MÁV-START Zrt. belföldi IC vonataihoz kapcsolt utasellátás céljával üzemeltetett étkezőkocsik is, szám szerint 30 darab.
Az ez évi sikert elősegítette a METRO áruházlánc azon kezdeményezése is, amelyben a Torkos Csütörtök programhoz csatlakozott partnerek számára különböző kedvezményeket nyújtott élelmiszervásárláskor.
Ami pedig az aznap megevett étel miatti lelkiismeret-furdalás illeti… A GILDA MAX mozgásközpontok meghirdették a Mozgó Pénteket, ami „véletlenül” pont a Torkos Csütörtök utáni napra, vagyis február 8-ra esett. A fitness-, kondi- és wellness-termek, uszodák, különböző sportlétesítmények belépőiből 50% kedvezményt kapott mindaz, aki előző nap torkoskodott valahol.
Egy, az MT Zrt. által készített kimutatás szerint a részt vevő éttermek 84%-ában igen kedvezően alakult a vendégforgalom, ami a bevételek mértékében is megmutatkozott. És hogy mit várnak a jövőben? A vendéglátóhelyek 95%-a szeretne újból részt venni az akcióban és sokan (77%) remélik, hogy hosszabb távon is forgalomnövekedéssel jár a harmadik éve rendszeresen meghirdetett program.
A vendégek mérlegén
Az MT Zrt. a vendégek körében is csinált egy felmérést annak érdekében, hogy a jövőben az igényeknek megfelelően alakíthassák át a programot. Mi tudható a statisztikából?
A vendégek 86,3%-a már előzetesen is tudott a Torkos Csütörtökről, így nem meglepő az a szám, mely a torkoskodók összegét mutatja, e szerint: 180 000 fő! Az éttermekbe látogatók teljesen elégedettek voltak a szabályok betartásával, sőt! Több mint 90%-uk szeretne visszatérni egy-két hónapon belül az általa megismert vendéglátó egységbe. Legfőképp a magánszféra eseményének számít ez a csütörtök: Budapesten általában barátaikkal, Miskolcon pedig partnerükkel látogattak el egy-egy étterembe a megkérdezettek. Az asztaltársaság egy átlagos család, vagyis 4 fő részvételével számítható.
A vendégek ötös skálán értékelhettek is pár szabályt, melyek a következők szerint alakultak: az elégedettség 4,89-es, az ételek és italok minősége 4,78-as, míg az éttermek hangulata 4,71-es minősítést kapott.
A vendégsereg szemléje és az éttermek hozzáállása után elmondható, hogy egy igen sikeres évet zárhatott a Magyar Turizmus Zrt. Torkos Csütörtök programja. A jövőre nézve mi mást is kívánhatnának, mint hogy negyedszerre is legyen alkalmuk megrendezni ezt a sorozatot és az eddigi tendenciákhoz mérten növekedjen a szolgáltatók és fogyasztók száma, elősegítve ezzel a vidék felé fordulást is, hisz sokatnilyenkor autóba pattannak, vonatra ülnek, hogy egy új tájat is megismerhessen egy kellemes ebéd után vagy vacsora előtt.
Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz primőr hírlevelünkre!
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!