„Abszolút fontos reprezentációs lehetőség”
Borászokat kérdeztünk a Winelovers 100-ról
2019-10-07 | Gonda GyörgyA Winelovers 100 - A 100 legjobb magyar bor magazin megjelenéséhez kapcsolódóan megrendezésre került nagykóstolón a kiadványba bekerült borászatok mutathatták meg magukat. Mi pedig kifaggattuk őket, miért fontos számukra a részvétel, mit gondolnak az egész kezdeményezésről.
Fotók: Győry Gabriella
A Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor magazin idén megújult formátumban és az előző évinél nagyobb terjedelemben, 144 oldalon kerül az olvasók el. Bár középpontjában a száz legkiválóbbnak ítélt bor listája és részletes leírása áll, a magazin 11, hazánkban kiemelt figyelmet érdemlő kategória (pezsgő; illatos fehérbor; olaszrizling; furmint; késői szüretelésű édes bor; aszúbor; rozé; kékfrankos; bikavér; bordói házasítás; Villányi Franc) legjobbjait is bemutatja annak érdekében, hogy az olvasók a lehető legteljesebb képet kapják a magyar borokról.
A legjobb 100-ból a szeptember 21-én a Winelovers 100 Nagykóstolón mintegy 75-öt kóstolhatnak meg egyetlen jegy áráért az érdeklődők. Mi eközben a kiállító borászatok képviselőivel beszélgettünk, íme egy csokorra való a válaszaikból.
Agárdi Csóbor Pincészet (Csóbor-Kisari Linda borász, borászati vezető)
Fantasztikus a magazin és óriási megtiszteltetés bekerülni a 100 legjobb magyar bor közé, a rangos helyezést elért borokat örömmel mutatjuk meg a borrajongó közönségnek
Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet (Bujdosó Ferenc)
Egy borásznak mindig megtiszteltetés ilyen mezőnyben, ilyen borok között megmérettetni magát és a borát. A bírálók szakmaisága megkérdőjelezhetetlen, ezért külön öröm, ha az ember a 100 legjobb közé kerül. Szeretem ezeket a rendezvényeket, ahol egy helyen meg lehet kóstolni az ország kiemelkedő borait. Az ilyenekből minden gyakorló borász tud tanulni, profitálni.
Csányi Pincészet (Nemoda Tamás, key account manager)
A helyszín kitűnő választás volt, mert megfelelőképpen illeszkedett a prémium (Kővilla Válogatás Villányi Franc) és szuper prémium (Teleki Tradíció 1881 Super Prémium Villányi Franc) borainkhoz, valamint a tradicionális eljárással készült prémium pezsgőnkhöz (Teleki Tradíció 1881 Pinot Noir Rose Pezsgő). A kiadványt és a rendezvényt is jó kezdeményezésnek tartom, mert egy átfogó képet tud adni a hazai, prémium borokról, és a minőségi borfogyasztást támogatja. Számunkra fontos a részvétel ezen a rendezvényen, hiszen miután borunk bekerült a legjobb 100 közé, az ilyen eseményeken tudjuk nagy számban elérni a prémium boraink fogyasztóinak jelentős részét, illetve itt tudunk olyan újabb embereket megszólítani, akik vásárlóink lehetnek a jövőben.
Dobosi Pincészet és Vendégház (Barad Gábor, értékesítés és marketing)
A borkóstoló helyszíne most is színvonalas volt. A rendezvényterem dolgozói kérés nélkül kínáltak extra jeget és az üres palackokat is folyamatosan elvitték az asztalunkról. A vendégek között örömmel láttam jó néhány régi kollégát, ismerős arcot. Az ilyen események fontos szerepet játszanak a magyar borkultúra építésében és a fogyasztókat is edukálják. Összességében is pozitívan ítélem meg a programot. Maga a lista véleményem szerint kizárólag kategóriákra bontva szemléletesebb lenne, mert a borok így nem szoktak egymással versenyezni. Például ezt tudnám elképzelni: fehér terroir borok, friss borok (friss fehér, rozé ), könnyed vörösek, nagy vörösek, késői szüretelésűek, aszúk.
Eszterbauer Borászat (Eszterbauer János)
A magazin minden szempontból igényes kiadvány, a borszaküzletünkben is terjesztjük. A tesztelő zsűri kiváló szakemberekből állt, a végeredmény az objektivitás irányába hat. Már megszoktuk, hogy a boros rendezvényeknek van egy jól behatárolt közönsége, itt viszont örömmel láttunk új, fiatal arcokat.
Holdvölgy (Jójárt Gergő kereskedelmi igazgató)
Megtisztelő, hogy 2019-ben is két borral képviselhetjük a magazinban a Tokaji borvidék sokszínűségét. A kóstolására behívott borok már bizonyítottak. Az ország gasztónómiai központjaiban dolgozó szakembereket győzték meg, vagy a hazai és a nemzetközi borbírálok által adott minősítéseknek köszönhették, hogy megmérettetnek. A Winelovers 100 magazin igényes kiadvány, megfelelő szakmai hitelességre építve.
Jackfall Bormanufaktúra (Jandrasics Gábor, tulajdonos)
Jó minőségű magazin készült a tesztről, a vendégek felé a lista egy kis magyarázatot igényel, mert a kategóriafüggetlen sorrend nem érdemtelenül, de aránytalanul a kiváló tokaji aszúknak kedvez. A magazinban szereplő statisztikák, elemzések kifejezetten érdekesek. Egy borászat nagyon tud örülni a hiteles bortesztelők pontozásának és az elért eredménynek.
Kovács Nimród Winery (Kovács Nimród, tulajdonos)
Az újság kiváló, a rendezvény színvonalas. A kiállítók tekintetében jó a felhozatal, amihez egy értő borközönség kapcsolódik, ami szükséges is.
Pannonhalmi Apátsági Pincészet (Illés Tamás, marketing- és kereskedelmi vezető)
A Winelovers 100 – A 100 legjobb magyar bor iránytű lehet mindazoknak, akik a borversenyeken megmérettetett tételek egyfajta szakmai alapú válogatás szerinti esszenciáját szeretnék megismerni. Az igényes kiadvány évre szóló magazin, amihez többször fordulhatunk, számos érv mellett emiatt is tartottuk méltónak arra, hogy a Pannonhalmi Főapátság pincészetének teljeskörű portfolió-optimalizálásáról és átfogó arculatváltásáról első ízben ezen a felületen adjunk ki egy komolyabb anyagot egy 4 oldalas színes és izgalmas PR-cikk formájában. A Winelovers rendezvények ma kétségkívül hazánk prémium boros eseményeinek számítanak, így nem is lehet kérdés, hogy a Pannonhalmi Főapátság a magazinhoz kapcsolódó kóstolón részt vett a boraival és szeretettel várta a kóstolni vágyó vagy épp az új címkék iránt érdeklődő közönséget.
Pálffy Szőlőbirtok és Pince (Pállfy Gyula, borász-tulajdonos)
A kiadvány és rendezvény is nagyon jó. Az időponton érdemes lenne elgondolkodni, mert szüret közben nehéz időt szakítani.
Péter Pincészet (Péter Ákos tulajdonos, borász)
Pincészetünk abszolút fontos reprezentációs lehetőségként tekint a lapra és a rá épülő rendezvényre egyaránt! Kiemelten kezeljük azon fórumokat, amik szakmailag alátámasztott, hiteles információkkal állnak a fogyasztók és kereskedők rendelkezésére! A reklámérték mellett a rendezvényen remek lehetőség nyílik viszontlátni azon fogyasztókat és kollégákat, akikkel ritkán találkozunk!
Rózsa Pincészet Tállya (Rózsa György Péter, tulajdonos)
Az újság áttekinthető rendszerben, jól összefoglalja a fontos információkat. A kiegészítő írások korrektek, informatívak. A helyszín és a rendezvény színvonalas, segítőkész rendezőkkel. Divat a borkóstolás igényes környezetben. A kisebb borászatok számára sem drága a rendezvényen megjelenés.
Szent Donát Birtok (Kovács Tamás, birtokvezető)
A toplisták alapvetően azért fontosak, mert az olvasó számára könnyen emészthető információt hordoznak. Általános benyomást adnak a magyar bor élvonaláról. Épp emiatt nagy a zsűri felelőssége, viszont ezt a feladatot a borteszteket szervező szakmának fel kell vállalnia, különben a szerepük megfoghatatlanná válik. A Winelovers listája azért is szimpatikus, mert nem egy egyszeri kóstolási élményen alapul, hanem több évközi toplista eredménye delegál borokat a végső kóstolásra. Többszörös a fogyasztó és a termelő felé a visszacsatolás.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!