A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Marlborough jövője a házasítás lehet, mint például Champagne-nál

Nem kell a terroir sauvignon?

2019-02-08 | Vinoport


Marlborough jövője a házasítás lehet, mint például Champagne-nál

Az amerikai borkritikus Matt Kremer állítja, a marlborough-i sauvignon blanc termelőknek el kéne felejteniük a terroir hangsúlyozását, és Champagne mintájára inkább a házasításokra kellene koncentrálniuk.


 

Múlt héten zajlott Új-Zélandon a második Sauvignon Blanc Ünnepség, ahol Kramer kifejtette véleményét a témával kapcsolatban, írja a TheDrinksBusiness: „Burgundiában már 500 éve házasítják a pinot noirt, és elfogadtuk, hogy ez a legjobb módja a helyi különleges adottságok bemutatásának. Jelenleg egy olyan világban élünk, ahol a burgundiai nagyság jelenti A Szent Grált, ugyanakkor meg kell értenünk, hogy mi teheti naggyá és igazán ellenállhatatlanná a sauvignon blanc-t.”

 

Hozzátette, hogy míg a terroir fontosságáról folyamatosan hallunk, addig a házasítás lényegéről/előnyeiről alig esik szó. Úgy, hogy közben a világ legjobb champagne-jai egytől egyig házasítások, és különböző területekről kerülnek a palackba.

 

A kérdés tehát az, vajon melyik megközelítés a megfelelő Új-Zéland számára?

 

Természetesen vannak olyan ültetvények, dűlők, amelyek önmagukban is nagyszerűek, de ez nagyon ritka, és bizony egyedülálló dolog. A legkomplexebb champagne-ok – nem véletlenül – szinte kivétel nélkül házasítások, ez pedig elgondolkodtató.

 

 

„Miután beazonosítjuk, hogy melyik dűlő mire képes, könnyebb eldönteni, melyik modell szerint érdemes működnünk. A burgundi borok csodálata közben könnyű elfelejteni, hogy nem biztos, hogy a sauvignon blanc-t is egy ilyen megközelítés fogja felemelni” – fejezte be gondolatait Kramer.

 

A szakember korábban azt is elmondta, szerinte az új-zélandi sauvignon blanc termelőknél a „kapuzárási pánik" jelei fedezhetők fel, és fontos észben tartani, hogy a világ folyton változik.

 

„Egy bor sem lehet prémium, ha nem hiteles. Ma a hitelesség viszont már azt is jelentheti, hogy ha Beyoncé imádja a sauvignon-t, akkor vele kell reklámozni azt. Az idők változnak, és ehhez alkalmazkodni kell.”



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!