A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A franchise borkereskedői hálózat folyóborokat is kínál

Kathona Krisztiánt kérdeztük

2014-02-07 | Tóth Adrienn


A franchise borkereskedői hálózat folyóborokat is kínál

A Magyar Franchise Szövetség az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózat díját a Borháló Borkereskedésnek adta. A több mint két évtizedes múltra visszatekintő érdek-képviseleti szervezet hetedik éve nyújtja át nyolc kategóriában elismeréseit. Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata cím nyertesének kiválasztásakor az egységszám és a forgalom alakulását, a biztonságos és megalapozott hálózatbővítést, a márkaismertséget és a benyújtott pályázatot vették figyelembe. Az eredmény kapcsán Kathona Krisztián ügyvezető igazgatót kerestük meg.


 

Milyen út vezetett pályázóként ehhez az elismeréshez?

A Magyar Franchise Szövetség rendes tagjának kellett lenni, és kiemelkedő fejlődést kell tudni bizonyítani – röviden így foglalhatóak össze a kritériumok. A tagság feltétele a megfelelő szerződés, illetve kézikönyv, az etikai vizsgálat és az ajánlás. A szövetség tagjának lenni pont ezért már önmagában elismerés. Sok ismert hálózat nem kapta meg a tagságot, mert nem feleltek meg a feltételeknek. A díjra pályázni kellett, a döntést a szövetség elnöksége hozta meg.

Milyen fejlődést járt be a Borháló az elmúlt évben?

Érdemes tudni, hogy egy egészen friss hálózatról van szó, amely 2013-ban alakult, azonban már ilyen rövid idő alatt is komoly előrelépést tudtunk felmutatni. A vállalkozás alapításának évében, egy év alatt huszonhat új borboltot nyitott.

Úgy gondolom, a Borháló esetében azt a kezdeményezést díjazták, amely merőben új irányvonalat képvisel Magyarországon. A Budapesten és hét megyében jelen lévő hálózat üzletfilozófiájának lényege ugyanis, hogy minél szélesebb körben terjesszék a borfogyasztást és a minőségi borok szeretetét.

A franchise borkereskedői hálózat folyóborokat is kínál

Már az induláskor ez a nagyságrend lebegett a szemük előtt?

Nem feltétlen, hiszen a mintaüzlet 2010-ben nyílt Szentendrén azzal a céllal, hogy a borélvezet elérhető legyen egy terjedelmesebb baráti kör számára. Ez a vállalkozás lett szélesebb körben is ismert, majd a minőség iránti elkötelezettség és a kezdeti sikerek segítettek nekünk, az alapítóknak a komolyabb vállalkozás beindításában.

Most egy jól szervezett, etikusan működő franchise rendszerű boltláncról beszélhetünk, lassan harmincöt üzlettel országszerte. Mára több sajátmárkás termékkel, kizárólagos forgalmazású tétellel számolhatunk, és egyre növekvő és hű vásárlói tábornak örvendünk. A cél a hálózat stabilizálása, mind a belső értékek, mind a külső feltételek mentén, továbbá kihasználni az országos méretből adódó marketing- és beszerzési lehetőségeket. A távolabbi jövőben terveink között szerepel a modell külföldön való tesztelése.

Szeretnénk ezentúl más kereskedésekkel is összefogva a jogszabályi környezet szabályozásával pontosítani a borkereskedelem néhány ellentmondásos részletén.

Mely bortípusok, borvidékek a legkeresettebbek?

Szerencsére üzleteinkben a szakembereink jól tudnak ajánlani a személyes igényeknek megfelelő borokat, így a borvidékek népszerűsége jól eloszlik. Talán a Szekszárdi borvidék stílusa tetszik a legtöbb embernek, ha mindenképpen ki kell emelni valamit, de ezt erős túlzás lenne országos trendnek vagy jellemzőnek beállítani.

A franchise borkereskedői hálózat folyóborokat is kínál

Mennyiben változott a kínálat ezen az egy éven belül?

Az elmúlt évben szinte teljesen lecserélődött a portfólió. Néhány stabil partner maradt meg, és rengeteg új borász került be a hálózatba. Elsődleges szempont számunkra a stabil minőség, az ár-érték arány, a bor és borászának szellemisége és az adott termék helye a kínálatunkban. Most kb. nyolcvan nagykiszerelésű borunk van, és idén nagyságrendileg harminc-negyven új tétel várható ezeken túl. Borász partnereinkkel erős a szakmai együttműködés, így fajta és jelleg szerint tervezetten kerülnek be kínálatunkba kizárólagos tételek.

Felsorolna néhány termelőt, akitől rendszeresen vásárolnak?

Fontos partnerként tekintek a Mészáros Borházra, a Takler Pincére, a Frittmann Testvérekre, Szőke Mátyásra, a Lisicza Borházra, Tóth Ferencre, Radics Barnára, a Font Pincészetre és Sike Balázsra.

A franchise hálózat nemcsak a kínálat szempontjából, hanem az üzletek megjelenésében is megmutatkozik. A designt a Geppetto Belsőépítész Irodával hozták létre. Mik voltak szempontok a kialakításakor?

A legfontosabb az volt, hogy egyszerű, őszinte, pincehangulatú legyen a belső tér. A felhasznált anyagok kiválasztásakor előtérbe helyeztük a borászatokban is gyakran alkalmazott anyagokat. A krétatáblás feliratokkal a Borhálóban rejlő emberi dimenziót igyekeztünk érzékeltetni. Lényeges volt, hogy olcsón minőségi üzletek szülessenek meg, amelyek emlékezetesek, hangulatosak és kényelmesek, és így gyakori visszatérésre csábítják a vásárlókat.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!