A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

Egy nemzetet mozgatott meg a II. Nemzeti Bor Maraton

2016-05-25 | Nemes Mercédesz


Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

Örök téma, az utóbbi évben pedig mi is különösen sokat cikkeztünk arról, hogy a magyar bormarketing és borstratégia belföldön és külföldön is megújulásra szorul. Végre találtunk egy jó példát: a Nemzeti Bor Maratonnak sikerült az egész országot megszólítania. A hagyomány még csak most kezdődik.


Egyáltalán nem könnyű olyan ötlettel előállni, ami a fogyasztók széles skáláját érdekli, majd azt ötletesen kivitelezni. A Nemzeti Bor Maraton záró sajtótájékoztatóján viszont kiderült: nem lehetetlen.

 

A programot idén másodszor rendezték meg; a tíznapos eseményen majdnem 23 ezer sport- és borrajongó vett részt, ami a tavalyi adatoknak több mint duplája. Az indulók között ott volt Miklósa Erika, világhírű operaénekes, Hrutka János, Sportmenedzser, a Magyar Speciális Olimpia Szövetség társelnöke, Rippel Ferenc artista, valamint Földházi Zsófia Világ- és Európa bajnok öttusázó. A Kám-Szombathely 26 km-es szakaszt Dr. Hende Csaba, országgyűlési képviselő, volt honvédelmi miniszter is teljesítette. A legfiatalabb induló Diósdon futott alig 4 évesen, a legidősebb pedig Gémes Ferenc futó Feri bácsi volt, aki 84 évesen, Mindszenten csatlakozott a mezőnyhöz néhány kilométer erejéig. Az összesen 87 résztvevő borászatból 41 borász személyesen is lefutotta vagy letekerte az útvonal egy szakaszát. 

 

Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

 

Már önmagában a nagy résztvevőszám is a sikerre utal. A siker kulcsa főként az lehetett, hogy a kezdeményezés mögött nagyon komoly szakmai támogatottság, és persze egy profi marketingcsapat áll. A Nemzeti Bor Maraton szakmai védnökei Koch Csaba és Frittmann János voltak, az esemény sportnagykövete pedig Rippel Ferenc, aki minden helyszínen együtt sportolt a többi résztvevővel. Vagyis a szervezők és a szakmai támogatók is fontosnak tartották, hogy példát mutassanak, és – ahogy a sajtóközlemény is fogalmaz – egy olyan életmód-mintát közvetítsenek a fogyasztói társadalom felé, amely képes a civilizációs betegségekkel megküzdeni.

Kiss Eliza, a Földművelésügyi Minisztérium kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztosa szerint így ez lett az eddigi legsikeresebb belföldi bormarketing kampány. 

Hogy jön össze a bor és a sport?

Az Európában egyedülálló Nemzeti Bor Maraton azzal a céllal jött létre, hogy nemzeti sikerágazatainkat – a magyar bort, a magyar vidéket és a magyar sportot – összekapcsolja, s egy újfajta közösségi élményműfaj megteremtésével hozzájáruljon ezek népszerűsítéséhez, és hazánk turisztikai vonzerejének növeléséhez. Balla Attila, az esemény programigazgatója szerint alapvető fontosságú, hogy a bort és a sportot, mint alapvető értékeket egy új, közösségi élményben hozzák össze. A mozgás és a mértékletes, minőségi borfogyasztás során is hasonló kémiai folyamatok játszódnak le az agyban, ezért ez a két, elsőre nagyon különbözőnek hangzó terület szorosabb kapcsolatban áll egymással, mint gondolnánk. Az egészséges életmódhoz ugyanúgy hozzájárul a mozgás, mint a bor szeretete" – mondta Balla. 

 

Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

 

A maraton május 13-án, kedvezőtlen időjárási körülmények között rajtolt. A Magyarország borvidékein átívelő 2057 km-es útvonalon futó és kerékpáros szakaszok váltották egymást. Utóbbi egy újítás: tavaly még nem lehetett biciklivel teljesíteni a távokat. Minden nap egy-egy kiemelt helyszínen, borvidéki központban egy koncerttel zárták a napot, ahol egy mini borfesztivál jellegű hangulat alakult ki. 

 

Budapest egyetlen helyszínének a Törley Pezsgőpincészet adott otthont. A XXII. kerület Budapest bornegyedeként pozicionálja magát. Gyönyörű környezetben került megrendezésre a 2024 méteres Törley kör Pünkösd vasárnap. Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója maga is meglepődött a sportolók és a pincészet dolgozóinak lelkesedésén: pincészetükből több munkatárs a 17 km-es Szigethalom-Budapest távot teljesítette, pezsgőmesterük pedig lefutotta a Törley kört.

 

Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

Melyik Magyarország legsportosabb városa?

A települések között egy külön verseny jött létre. Az a település, amely a lakosság arányában a legtöbb sportolóval vett rész az eseményen, egy univerzális elektromos gyorstöltő állomást nyert az Evopro Csoport jóvoltából. A legsportosabb település címet ebben az évben Bátaszék nyerte el, ahol a lakosság 8,2%-a sportolt együtt a bor jegyében.

 

Az idei év sikerei után a szervezők már a jövő évi eseményt tervezik. Természetesen egy ilyen hatalmas rendezvény számos technikai kihívással jár együtt. Kétségtelen azonban, hogy a bor és a sport szeretetének ötvözése egy új közösségi élménynek ad lehetőséget, ami a belföldi bormarketingnek és a szabadidő sportnak is meghatározó része lehet.

A jövő fogyasztóit szólítja meg

A rendezvénysorozathoz tartozik a Nagy Egyetemi Borteszt is, ahol az ország 11 felsőoktatási intézményének hallgatói szerezhetnek ismereteket a borkóstolás trükkjeiről, a bor világáról és kóstolhatnak is egy mobil applikáció segítségével. A kísérőrendezvény-sorozat elsődleges célja, hogy a jövő fogyasztóit a tudatos borfogyasztásra nevelje. Az ágazat lehetőségei a fiatal generációban gyökereznek.

 

Az eddigi legsikeresebb bormarketing kampány

 

Újdonságnak számított az idén először megrendezett Borvidék Szépe Országos Szépségkirálynő-választás, amely szintén a magyar borvidékeket népszerűsítette a fiatalok körében. A kiemelt programon olyan győztesek születtek, akik a borvilágban is járatosak.

 

Frittmann János kiemelte, hogy a rendezvénysorozat egy kohéziós erőként is működik a vidéki településeken.Ma már nem a borral foglalkoznak a legtöbben, a fiatalok a fővárosba költöznek, erre az eseményre viszont mégis nagyon sokan hazalátogatnak, újra felfedezve az otthoni borvidékek értékeit.

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!