Bormarketing Konferencia
Új időpontot kapott a soproni rendezvény
2012-01-11 | Tóth AdriennIdén tizenkettedik alkalommal rendezik meg a Magyarországi Bormarketing Konferenciát, amelynek idén is a Soproni borvidék Kékfrankos Fővárosa ad otthont. A január 19-20. között lezajló kétnapos konferenciára a hagyományoknak megfelelően hazai és külföldi előadókat is várnak, akik segítségével a magyar közösségi bormarketing aktualitásai mellett egyéb, a borágazatot érintő gazdasági jellegű témákat is körbejárnak a helyszínre érkezők. A konferenciáról Rigler Zsoltot, a szervező Bormarketing Műhely ügyvezetőjét kérdeztük.
A bormarketinghez kicsit úgy tűnik, minden szakmabeli legalább annyira ért, mint ahogy a magyarok a focihoz.
Pedig ez egy olyan terület, ahol igencsak fontosak a szakmai ismeretek és a megszerzett tapasztalatok. Épp ezért tartjuk fontosnak most már több éve, hogy külföldi előadók által, külső szemszögből vizsgálhassuk meg a helyzetünket.
Idén Portugáliából és Németországból érkeznek vendégelőadók. Paulo Russel-Pinto az Instituto dos Vinhos do Douro e do Porto marketing és kommunikációs igazgatója, ő a Douro és Porto vidékének sikereiről beszél majd. Dr. Szolnoki Gergely, a Forschungsanstalt Geisenheim docense pedig a német piacon uralkodó borfogyasztói trendekről tájékoztat minket.
Miért választottátok pont ezt a két országot?
Németországnak felvevőpiacként nagy a jelentősége, Portugália pedig jó példa a nemzetközi bormarketing kérdéskörében, tekintettel arra, hogy ők speciális termékekkel rendelkeznek, amelyeket meg kell ismertetni és el kell fogadtatni a fogyasztókkal.
A hazai aktualitások vonatkozásában a közösségi bormarketing idén is kiemelt szerepet kap.
Igen, Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója értékeli az elmúlt évet, és beszél a jövőről. Ez az előadás különösen érdekes lesz, főleg most, hogy sok kérdés merülhet fel a 2011. december 27-ei kormányhatározat miatt
Milyen témákat emelnél még ki?
Lényegesnek érezzük, hogy beszéljünk a jogszabályi környezet változásáról, erről fog szólni az első nap. Itt ugyanis szót ejtünk a forgalomba hozatali szabályozás változásairól, a termékleírásokról és a szakmaközi szervezetek akutális helyzetéről.
A második nap a nemzetközi előadókon kívül érintjük a sommelier-ken keresztül gasztronómiát, a kereskedelmet és a PR-t, és elhangzik majd egy érdekes felvetés a fenntartható borászatról, valamint bormarketingről. Mindenkit szeretettel várunk Sopronba a konferenciára és a VII. Vinofem ünnepélyes eredményhirdetésére.
További részletekért kattints IDE.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!