A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Borszerdáztunk

Az új akció sikeréről

2009-05-18 | Vizi Csenge


2009. április 29-én rendezték meg első ízben a Borszerda nevű akciót. A Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. összefogásából született meg az éttermek, borszaküzletek, sőt, a nagykereskedők részvételével a Borszerda programja, mely a Nemzeti Bormarketing Program keretén belül valósult meg. Az eseményt követő hetekben a két szervezet, vagyis Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. felmérte a Borszerda akcióban részt vevő szolgáltató egységek körében, hogy vajon utólag ők milyennek ítélik meg e nap sikerét.


 

Mi is a Borszerda?


Az év egyik szerdáját a borok napjává kiáltották ki a rendezők, hogy ezzel az akcióval is népszerűsítsék hazánkban a mértékletes, minőségi borfogyasztást. Ekkor, vagyis április 29-én a rendezvényhez csatlakozott éttermekben fél áron lehetett magyar borokat rendelni, sőt! Minden főétel mellé egy pohár ajándék nedű is járt a ház borából.

Milyen szolgáltatók vettek részt?


A szolgáltatók részéről 377 étterem és 60 borszaküzlet csatlakozott a Borszerda akciójához. A visszajelzések alapján a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régióban található a csatlakozók legmagasabb aránya az összes részvevőhöz képest, ami 44%-nak felel meg. A kezdeményezés a Torkos Csütörtök sikerén felbuzdulva, és annak vonalán jött létre, azonban a csatlakozott éttermek 40%-a nem vett még részt hasonló jellegű rendezvényen. A szolgáltatók mintegy egynegyede szerint ez a nap bevétel szempontjából igen kedvezően alakult egy másik, április végi naphoz képest. Azonban a válaszadók 60%-ának véleménye alapján szignifikáns eltérés nem volt kimutatható a bevételek tekintetében a féláras kedvezmény ellenére sem.

A kezdeményezéshez csatlakozott továbbá több bornagykereskedelemmel foglalkozó cég is, akik különböző kedvezményekat adtak minden olyan vendéglátóhelynek, amelyek részt vettek a Borszerda akcióban. Hozzájuk hasonlóan járt el a METRO áruházlánc is. Továbbá támogatásáról biztosította a rendezőket a WSET Nemzetközi Borakadémia Kft., amely főképp az előkészületekben való segítség nyújtásban nyilvánult meg.

Összegzés


A Borszerda akciónak köszönhetően a megkérdezettek 20%-a úgy gondolja, ennek az eseménynek köszönhetően jobban megismerték üzletét, éttermét, amely a jövőben a forgalom növekedését idézheti elő. Voltak olyanok is (40%), akik szerint ez az alkalom hozzájárult ahhoz, hogy a továbbiakban a vendégkörük listája bővülni fog. Így az első körös Borszerda mindenképpen eredményesnek mondható a szolgáltatók részéről, ahogyan a vendégeknek sem lehet panasza, hiszen ezen a napon páratlan mennyiségű és minőségű nedűt kóstolhattak meg a borok szerelmesei és azok, akik szemfülesként erre az estére asztalt foglaltak egy étteremben vagy betértek egy vinotékába.

Végül álljon itt Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programigazgatójának véleménye: „Nagy sikernek tekinthetjük, hogy a válaszadók 90%-a szívesen venne részt máskor is hasonló akcióban”. Reméljük jövőre még többen csatlakoznak majd a Borszerda akciójához és még többen látogatnak majd el e napon kedvenc éttermükbe vagy épp egy újba, hogy felfedezzék annak borkínálatát.

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!