Digitalizált borlap a Kempinskiben
A tapasztalatok szerint felfedezésre csábít
2012-02-27 | Tóth AdriennEgy iPadre telepített digitális borlapról választhatnak maguknak a Kempinski Hotel Corvinus Giardino éttermének vendégei. "Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az eddigieknél több információt kapjanak a beszélgetni kevésbé szerető vendégek, de az eszköz természetesen nem pótolja a hozzáértő személyzetet" - mondta el a Vinoportnak Tóth Zoltán, a szálloda F&B menedzsere, akit a pár hónapos próbaüzem tapasztalatairól kérdeztünk.
Miért döntöttek úgy, hogy a hagyományos borlapot digitalizáltra cserélik?
Számtalan előnye van ennek a rendszernek. Hadd kezdjem a vendégek oldalával! Számukra azért előnyös, mert a korábban elérhető korlátozott mennyiségű információval ellentétben most sok mindent megtudhatnak a borról. Sok esetben ugyanis maga a borász fogalmazza meg azokat a háttér-információkat, amelyek a konkrét tétel születésének körülményeiről szólnak.
Az adott bort, valamint az azt adó borvidéket ábrázoló fényképek természetesen a hazai közönség számára is érdekesek lehetnek, különös értelmet nyernek azonban a külföldi vendégek esetében, akik kellő helyismeret hiányában eddig a sötétben tapogatóztak. A digitális borlap természetesen nem váltja ki a sommelier-t, inkább kiegészíti a munkáját, bővíti a lehetőségeit.
A vendégeknek tehát jó lehetőség. Önöknek könnyített vagy nehezített a dolgán?
Környezettudatos szállodaként fontosnak tartom kiemelni az eszköz előnyét abban a tekintetben, hogy általa elkerülhetővé válik a folyamatos nyomtatás, és felesleges szemét sem termelődik. Fontos emellett, hogy a borlapon bármilyen változtatás néhány gombnyomást követően gyorsan megvalósítható, legyen szó egy tétel fel- vagy lekerüléséről, de akár napi ajánlatokról, különleges akciókról is.
Mekkora munkával jár a borlap karbantartása?
Az általunk az európai kontinensen elsőként használt iRiS Sommelier alkalmazás rendszere a hátteret biztosítja számunkra. Ezt nekünk kell feltölteni az általunk fontosnak tartott információkkal. A program annyira új, hogy készítői jelenleg is folyamatosan dolgoznak rajta, felépítése és megjelenése is folyamatosan frissül. Az eszközt egyébként Angliában fejlesztették ki, de az anyaországnál is elterjedtebb például Dubaiban.
Milyenek a vendégek reakciói? Vett-e észre fogyasztási szokásbeli változásokat?
Vendégeink részéről kifejezetten pozitívak a reakciók. Úgy gondolom, e termék által egy olyan színvonalas szolgáltatást élvezhetnek, amelyet egyébként is elvárnak a szállodától. Számukra is könnyű kezelni a programot, így az eddigi kedvencek mellett újdonságokat is felfedezhetnek.
Pont ez az a szempont, amely alapján változást érzékelünk. Hála az extra szöveges és képes tartalomnak, a fogyasztók szívesebben kóstolnak meg számukra eddig ismeretlen tételeket, eltérve korábbi rutinszerű választásaiktól.
Végszóként arra lennénk kíváncsiak, hogyan áll össze a Giardino borlapja? Milyen elvárásoknak megfelelve alakították ki?
A borlapunk az étlapra épül, amelyet három fő kategória alkot. A tradicionális magyar ételekkel a közismert hazai pincészetek népszerű borait állítanám párhuzamba. Az új, innovatív magyar konyha fogásai már más borokat igényelnek, őket legszívesebben olyan egyedi, hazai tételekkel kísérjük, amelyek kuriózumnak számítanak.
Végül ott van harmadik ételcsoportunk, amelyet a névadó Mátyás itáliai kötődésére tekintettel mediterrán ételek alkotnak, ezek mellé rendelkezünk spanyol, dél-francia és olasz borokkal, tapasztalataink szerint azonban mind a hazai, mind a külföldi vendégek szívesebben választanak hozzájuk magyar bort. Ezt mi is szerencsésnek tartjuk, hiszen szállodaként a hazai turizmus támogatásában fontos szerepet szánunk a magyar borkultúra terjesztésének.
Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!