A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Egység a minőségben - Kik kapták meg a Villányi Borvidék helyi termék védjegyet?

2021-11-10 | (X)


A Villány-Siklósi Borút Egyesület újra sikerrel pályázott a Villányi Borvidék térségében fellelhető helyi termékek védjegyrendszerének kialakítására. A helyi termék védjegy a Villányi Borvidék termékkínálatához ezzel ismét egy garantáltan minőségi szolgáltatói csoportot kapcsol.


Minőségbiztosítás a Villányi Borvidék szolgálatában

 

„A Villányi Borvidék számára mindig is fontos volt, hogy a borvidéki eredetű vagy a borvidéken fellelhető helyi termékek és szolgáltatások garantált minőséget képviseljenek. Ennek biztosítása érdekében vezette be a Borvidék 2006-ban a villányi borok eredetvédelmi rendszerét. A villányi eredetvédelem garantálja a mára már jól ismert kikerics védjeggyel ellátott borok minőségét és szavatolja, hogy a villányi néven forgalomba kerülő borászati termékek classicus, premium és super premium kategóriákban legyenek elérhetőek a fogyasztók számára.” -   mondta el Nagy Gergely, a Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. ügyvezetője.


A Villány-Siklósi Borút Egyesület megalakulásával egyidőben dolgozta ki a borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszerét, amely kezdetben mindenkit azonos szempontok alapján, majd szolgáltatás-specifikusan kezdte el minősíteni a Borút Egyesület (borászati, -szálláshely és vendéglátó) szolgáltatóit. Ezek a rendszerek időről időre megújulnak, szakemberek bevonásával kerülnek felülvizsgálatra és továbbfejlesztésre, hogy mindig hatékonyan tudják betölteni szerepüket. 

 

Egység a minőségben - Kik kapták meg a Villányi Borvidék helyi termék védjegyet?

 

Villányi Borvidék helyi termék védjegy

 

A VP6-19.2.1.-19-14-17 kódszámú Vidékfejlesztési Program keretén belül a Villány-Siklósi Borút Egyesület a „Villányi borvidék helyi termék védjegyrendszerének kidolgozására” projekt keretében a garantáltan magas minőséget képviselő termékeinek harmadik csoportját kívánja beintegrálni a borvidéki termékpalettába, ezzel együtt a meglévő kommunikációs platformokon keresztül a borvidéki kommunikációba.  A fejlesztés a Dél-Baranya Határmenti Települések Egyesület koordinálásával és együttműködésével valósul meg, ez magyarázza rögtön, hogy a fejlesztéssel érintett terület túlnyúlik a borvidéki határokon, ahogy bizonyos termékek esetén maga a termőtáj sem értelmezhető kizárólag borvidéki lefedettséggel. „A Cél, hogy a Dél-Baranya Határmenti Települések Egyesülethez tartozó településekről származó magas minőséget képviselő helyi termelők legyenek megszólítva ezzel a lehetőséggel, akiknek a felvásárlópiacát a Villányi borvidéken belülre próbáljuk fókuszálni.”- mondta el Szarkándi Lajos, a LEADER helyi Akciócsoport képviseletében. 


A védjegyrendszer elsődleges célja a garantáltan magas minőséget képviselő helyi termékek kiemelése a sokaságból és megfelelő marketingkommunikációval, szakmai programmal tudatosan beépíteni azokat a térség turisztikai, gasztronómiai kínálatába.


A helyi termékek piacra jutásának támogatása valósulhat meg jelen fejlesztéssel, de ezen túl egy nagyon komoly motivációs tényező nem csak a már piacra termelők, de azok számára is, akik fontolgatják termékeik forgalmazásának lehetőségét. A védjegy szerepe természetesen a helyben előállításra kerülő tradicionális, minőségi termékek védelme, de emellett egy kiváló marketingkommunikációs eszköz is. Ráirányítja a figyelmet mind a helyi gazdasági szereplők, mind a fogyasztóik, a térségbe látogatók számára, hogy léteznek értékes helyi portékák a kommersz, tömegtermelt áruk mellett. Ezzel a helyi értékek népszerűsítéséhez dinamikusan hozzájárul, ösztönzi a helyi értékesítést és vásárlást. 

 

Egység a minőségben - Kik kapták meg a Villányi Borvidék helyi termék védjegyet?

 

A Villányi borvidék saját helyi, más, országon belüli vagy akár külföldi bemutatkozásai alkalmával szeretne lehetőséget biztosítani a jövőben a védjeggyel ellátott helyi termelőknek az események keretében történő bemutatkozásra, esetleges értékesítésére is. 

 

Külön online és print gasztrotérkép készül a helyi termelők népszerűsítésére, a Villányi Borvidék social media felületein is hangsúlyt fektet majd a termékek megfelelő promóciójára, a borokkal történő harmonizálásuk kommunikálására, (ahol ez megvalósul). 
A tervek között szerepel egy dinamikus adatbázis és promóciós anyagot kidolgozása a helyi vendéglátó és szálláshely-szolgáltatóknak, amelyben a minősített helyi termelőkről készülne egy bemutatkozó anyag, megkönnyítve ezzel a termelő és felvásárló közti kapcsolat kialakítását, de sok más helyi termelők piacra jutását segítő aktivitás is felmerült a jövőre nézve. A védjegy külön logót kap. Azok a termelők, akik elnyerik a védjegyhasználat lehetőségét, a termékeiken fel kell tűntetni a védjegymatricát az értékesítéseik során. 

 

„Most a legnagyobb kihívást a rendszer részleteinek apró finomításai jelentik. Minden minősíteni kívánt helyi termék csoport képviselőivel fórumokat szervezünk, hogy velük együtt végezhessük el a rendszer finomhangolását, mivel a cél egy hosszú távon jól működő védjegyrendszer kidolgozása. Az alapdokumentum és annak szerves részét jelentő minősítési dokumentumok megalkotója egyébként Dr. Szabó Géza (tanszékvezető, egyetemi docens PTE TTK FFI Turizmus Tanszék), aki anno a Borút megalakulásakor a minősítési rendszer kidolgozásában is hathatósan részt vett.” - mondta el Kovács Boglárka Dóra, a Villány-Siklósi Borút elnöke. 

 

Egység a minőségben - Kik kapták meg a Villányi Borvidék helyi termék védjegyet?


Az első minősített helyi termelők


A Villány-Siklósi Borút 2021. október 25-én megtartotta első minősítését, amelynek eredményeként az alábbi helyi termék előállítók szerezték meg a „Villányi Borvidék helyi termék védjegy” használatának a lehetőségét:

 

 

Október 26-án a Villányi Borvidék Cross-Border Wine Routes 2. (HUHR/1901/2.1.3/0054) határon átnyúló együttműködési programjának keretében fenntartható turisztikai workshopot szervezett, ahol az első helyi termék védjegyek ünnepélyes keretek között kerültek átadásra. Az okleveleket Kovács Boglárka Dóra borúti elnök és Dr. Szabó Géza szakértők adták át. 

A szakmai program keretében Győrffy Zoltán a Pécsi Borozó Gasztronómiai és Bormagazin főszerkesztője egy korábbi, a helyi termékek térségi eloszlásáról és a helyi termékek turizmusba történő integrálásának lehetőségeiről tartotta meg bevezető előadását. Ezt követően Szarkándi Lajos a helyi vidékfejlesztési stratégiák prioritásairól és a helyi termékek szerepéről tájékoztatta a résztvevőket a Dél-Baranya Határmenti Települések Egyesülete, azaz a helyileg illetékes LEADER Akciócsoport képviseletében. Kovács Boglárka Dóra részletesen ismertette a beadott pályázat komponenseit, valamint a védjegy működtetésének hosszútávú lehetőségeiről beszélt az előadás keretében. Végül, Dr. Szabó Géza az általa kidolgozott helyi termék védjegyrendszer bemutatásával zárta a szakmai a programot. 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!