Rövid hírek a hazai bormarketing világából
Travel Channel, Hollandia, Svédország
2009-01-13 | Tóth AdriennA következő hírek a Bormarketing Kht. háza tájáról származnak, és egytől-egyig a hazai borkultúra nemzetközi népszerűsítéséről szólnak. A legfrissebb és a várhatóan leghatásosabb eseménnyel kezdjük, a Travel Channel egyik boros sorozatának hazánkkal is foglalkozó epizódja után pedig egy év végi amszterdami rendezvényről számolunk be.
Magyar borok a Travel Channelen
2008. szeptemberében a brit Travel Channel forgatócsoportja járt Magyarországon, akiknek itt tartózkodását a Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. segítette. Egy előzetes kóstolást követően a „Journey into Wine” című műsor vezetője, Isabelle Legeron maga választotta ki, hogy melyik öt borászt szeretné személyesen meglátogatni, hogy a „Budapesttől a Fekete-tengerig” című epizódban bemutassa őket. Az ősz folyamán elutazott Egerbe Kaló Imréhez és a Monarchia Pincészethez, Somlóra Takács Lajoshoz (Hollóvár), Tokajba a Királyudvarhoz és a Velencei-tónál borászkodó Szentesi Józsefhez. 2009. január 26-án tűzi műsorra a csatorna az epizódunkat, amelyről a következő előzetes olvasható:
„Isabelle Budapesttől a Fekete-tengerig utazik, hogy bemutassa a korábbi kommunista blokk tagjait, köztük Magyarország, Bulgária és Románia bortermelését, amelyek ma már többet kínálnak a szupermarketekben található tömegtermékeknél. A francia borszakértő egy olyan régióba kalauzolja el a nézőket, amely több évezredes borkészítési hagyományokkal rendelkezik, és lassacskán ébredezik a 60 éves közönyből és elhanyagoltságból.”
A beharangozó film megtekintéséhez kattintson IDE.
Borbemutató Hollandiában
2008. december 1-én önálló magyar borbemutatót tartottak Amszterdamban, az október 22-én megrendezett első ilyen jellegű stockholmi rendezvény után, amelynek sikerét a megjelent 150 szakmai érdeklődő bizonyította. A Wines of Hungary kóstolója keretében holland borszakértők által előre kiválasztott 65 magyar borból lehetett kóstolni. Ez alkalommal a minőség mellett kiemelkedően fontos szempont volt a megfelelő ár-érték arány is. Többek között azért, mert egy holland szupermarket megbízásából komoly figyelmet szenteltek a kóstolók a 3 euró alatti boroknak is. Jan van Lissum a Wine & Food Association holland elnöke elmondta, hogy évről évre egyre több racionálisan árazott és a külföldi piac számára érdekes bort talál a magyar kóstolókon.
Az általános, kötetlen borkóstolón a következő pincészetek vettek részt: Bock, Bujdosó, Bussay, Csányi, Degenfeld, Demeter Zoltán, Disznókő, Dobogó, Figula, Heimann, Hollóvár, Karner Gábor, Királyudvar, Kreinbacher, Monarchia, Nyakas, Pannonhalmi Apátsági Pince, Patrícius, Pendits, Ráspi, St. Andrea, Szentesi, Szent Ilona Borház, Szeremley, Takler, Tokaji Kereskedőház, Tornai, Vylyan, Weninger.
E mellett sor került egy 40 fős ültetett és vezetett kóstolóra is, ahol éttermi borszakértők és szakácsok kóstolhattak össze magyar borokat Litauszki Zsolt, a Maligán Étterem séfjének fogásaival.
Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre!
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!