Egy újabb Kína-méretű piac tárja ki éppen a kapuit a világ előtt
India a lehetőségek új hazája
2021-03-14 | VinoportA világ második legnépesebb országában rohamtempóban nő a borok iránti kereslet. Sokan az óvilágból már kivetették hálójukat Indiára. A Vinoport cikke azt is igyekszik megmutatni, milyen típusú borokkal lehet sikert elérni.
Címlapkép: www.vallonnevineyards.com
Ha minden a tervek szerint alakul, idén első alkalommal Indiában is rendeznek Vinexpot. Rodolphe Lameyse igazgató a napokban erősítette meg a the drink businessnek adott interjúban, hogy december 9-11. között Újdelhiben mintegy 20-30 nemzetközi és ugyanennyi hazai termelőt várnak a történelmi eseményre. Jelzésértékű az egész iparágnak ez a lépés, vagyis hogy a Vinexpo Kína mellett most már a másik hatalmas ázsiai országra is potenciális piacként tekint. „India párlatokban már eddig is nagyon erős volt, ez a rendezvény azonban inkább a borról fog szólni, mert ott is van mit megmutatni” – magyarázta a bejelentés hátterét Lameyse.
1,3 milliárd lakosával India a világ második legnépesebb országa – egyelőre, a dinamikát elnézve ugyanis nagyon hamar meg fogja előzni Kínát. A lakosság 60%-a 35 évnél fiatalabb, közülük egyre többen tartoznak az erősödő, vásárlóerővel bíró középosztályhoz. Mindez már meglátszik a boros eladási számokon, amik az utóbbi évtizedben évente átlag 14%-os növekedést mutattak. A Wine Intelligence munkatársai 2018-ban készítettek egy átfogó tanulmányt, amiben megállapították, az indiai borpiac 15 év lemaradásban van a nagy szomszédhoz képest. A legnagyobb felszívóerővel a főváros Újdelhi mellett a 20 milliós pénzügyi központ, Mumbai (Bombay) és Bagalore rendelkezik, a borok közel négyötöde ebben a három városban talál gazdára. A Research & Markets cég kimutatása szerint egyébként 65 millió liter fogyott 2018-ban.
A Vinexpo tulajdonképpen némi késéssel szállt fel a vonatra. A világ egyik legnagyobb luxuskombinátja, a többek között a Moët & Chandon, a Henessy Cognac és a Louis Vuitton márkákat tulajdonló LMVH például már 2014-ben létrehozta Dindoriban az ottani Chandon birtokát – alig egy évvel a kínai pincészetük megnyitása után. „A polgárosodó indiai középosztály a hazai termékeket részesíti előnyben” – indokolta a döntésüket akkor Jean-Guillaume Prats, a cégcsoport elnöke. (Arról, hogy milyen is az a hazai, lásd keretes írásunkat.)
Az indiai piacon a britek a közös múlt okán (1948-ig az ország brit fennhatóság alá tartozott) helyzeti előnyben vannak. „Angol pezsgőkkel akarják leszoktatni az indiaiakat a champagne-ról” – írta economictimes.com már két éve, miután a műfaj egyik legjelesebb képviselője, a sussexi Nyetimber pincészet bejelentette, hogy Indiában is megkezdi a forgalmazást.
Ellentétes irányba is van érdeklődés: idén márciusban megalakult az első angol ügynökség, a Wine in India, ami kizárólag indiai borok importjával foglalkozik. „Nagy lehetőséget látunk az indiai borokban, Angliában mindenre van kereslet, ami a konyhájukhoz kötődik” – mondta az egyik alapító, Chris Holland. Szándékaik komolyságát jól mutatja, hogy tanácsokkal Sonat Holland, az egyetlen helyi Master of Wine látja el őket.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!