A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Egy újabb Kína-méretű piac tárja ki éppen a kapuit a világ előtt

India a lehetőségek új hazája

2021-03-14 | Vinoport


Egy újabb Kína-méretű piac tárja ki éppen a kapuit a világ előtt

A világ második legnépesebb országában rohamtempóban nő a borok iránti kereslet. Sokan az óvilágból már kivetették hálójukat Indiára. A Vinoport cikke azt is igyekszik megmutatni, milyen típusú borokkal lehet sikert elérni.


 

Címlapkép: www.vallonnevineyards.com

 

Ha minden a tervek szerint alakul, idén első alkalommal Indiában is rendeznek Vinexpot. Rodolphe Lameyse igazgató a napokban erősítette meg a the drink businessnek adott interjúban, hogy december 9-11. között Újdelhiben mintegy 20-30 nemzetközi és ugyanennyi hazai termelőt várnak a történelmi eseményre. Jelzésértékű az egész iparágnak ez a lépés, vagyis hogy a Vinexpo Kína mellett most már a másik hatalmas ázsiai országra is potenciális piacként tekint. „India párlatokban már eddig is nagyon erős volt, ez a rendezvény azonban inkább a borról fog szólni, mert ott is van mit megmutatni” – magyarázta a bejelentés hátterét Lameyse.

 

 

1,3 milliárd lakosával India a világ második legnépesebb országa – egyelőre, a dinamikát elnézve ugyanis nagyon hamar meg fogja előzni Kínát. A lakosság 60%-a 35 évnél fiatalabb, közülük egyre többen tartoznak az erősödő, vásárlóerővel bíró középosztályhoz. Mindez már meglátszik a boros eladási számokon, amik az utóbbi évtizedben évente átlag 14%-os növekedést mutattak. A Wine Intelligence munkatársai 2018-ban készítettek egy átfogó tanulmányt, amiben megállapították, az indiai borpiac 15 év lemaradásban van a nagy szomszédhoz képest. A legnagyobb felszívóerővel a főváros Újdelhi mellett a 20 milliós pénzügyi központ, Mumbai (Bombay) és Bagalore rendelkezik, a borok közel négyötöde ebben a három városban talál gazdára. A Research & Markets cég kimutatása szerint egyébként 65 millió liter fogyott 2018-ban.

 

A Vinexpo tulajdonképpen némi késéssel szállt fel a vonatra. A világ egyik legnagyobb luxuskombinátja, a többek között a Moët & Chandon, a Henessy Cognac és a Louis Vuitton márkákat tulajdonló LMVH például már 2014-ben létrehozta Dindoriban az ottani Chandon birtokát – alig egy évvel a kínai pincészetük megnyitása után. „A polgárosodó indiai középosztály a hazai termékeket részesíti előnyben” – indokolta a döntésüket akkor Jean-Guillaume Prats, a cégcsoport elnöke. (Arról, hogy milyen is az a hazai, lásd keretes írásunkat.)

 

India évi 200 ezer hektoliter borának (ez magyar termelésnek kevesebb, mint a tizede) az elkészítése két déli államra Maharashtrára és Karnatakára koncentrálódik. Gondosan kiválasztott, magasan fekvő ültetvényekkel ellensúlyozzák a nagy meleget. Fő fajták a sauvignon blanc, a chenin blanc, a shiraz és a cabernet sauvignon. A legjelentősebb pincészet a Sulay Vineyards, az első Kínán kívüli ázsiai borászat, ami elérte az évi 1 millió palackos termelést. Sok helyen tetten érhető az óvilági (be)hatás: a szintén az ismertebbek közé tartozó Fratelli olasz-indiai koprodukcióban működik, a Vallonné Vineyards butikborászat pedig francia technológiával, francia hordókkal és francia borásszal működik, utóbbi többek között provence-i stílusú rozékat készít. A 20 fontért már Angliában is kapható Cabernet Sauvignon Reserve tételükről Xenia Ruscombe-King Master of Wine egyszer azt találta mondani, hogy „hozza az átlagos bordeaux-i borok színvonalát”.

 

Az indiai piacon a britek a közös múlt okán (1948-ig az ország brit fennhatóság alá tartozott) helyzeti előnyben vannak. „Angol pezsgőkkel akarják leszoktatni az indiaiakat a champagne-ról” – írta economictimes.com már két éve, miután a műfaj egyik legjelesebb képviselője, a sussexi Nyetimber pincészet bejelentette, hogy Indiában is megkezdi a forgalmazást.

 

Ellentétes irányba is van érdeklődés: idén márciusban megalakult az első angol ügynökség, a Wine in India, ami kizárólag indiai borok importjával foglalkozik. „Nagy lehetőséget látunk az indiai borokban, Angliában mindenre van kereslet, ami a konyhájukhoz kötődik” – mondta az egyik alapító, Chris Holland. Szándékaik komolyságát jól mutatja, hogy tanácsokkal Sonat Holland, az egyetlen helyi Master of Wine látja el őket.

 

2016-ban első indiaiként kapott Master of Wine címet Sonal Holland. A közgazdász és hotel menedzsment diplomával rendelkező hölgy 2009-ben alapította meg a saját boriskoláját, elsősorban szállodaiparban és kereskedelemben dolgozó szakembereknek nyújt oktatást és tanácsadást , az intézmény WSET  tanúsítvánnyal rendelkezik. Emellett az ország második legnagyobb szállodaláncának, az ITC Hotelsnek a Wine & Beverages részlegét is igazgatja. Ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Blackbook luxus üzleti magazin zsínórban 5-ször (2015-2019) választotta be az 50 legbefolyásosabb indiai nő közé.


Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!