Megtalálták a magyar bor kitörési pontját
Borstratégia
2016-08-27 | VinoportMost van arra mód és idő, hogy megfogalmazzuk, hogy mit szeretnénk, hogyan képzeljük a magyar szőlészet-borászat jövőjét, mire lennénk büszkék tíz év múlva – mondta Légli Ottó az MR1 Kossuth Rádió adásában. Az Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke és Wille-Baumkauff Márta, a Vindependent elnöke a készülő nemzeti borstratégia kapcsán beszélgettek.
Wille-Baumkauff Márta szerint ma már a szakma kezében vannak az ágazattal kapcsolatos döntések, a szakmaközi szervezetnek hála pedig létrejött az egység a borászok között. A borstratégia már összeállított 13 pontja pedig egy gerinc, amelyhez mindenki – akár a különböző egyesületek, szervezetek is – hozzáteheti az ötletét, javaslatát.
A 13 pont közül szerinte a legfontosabb az első, vagyis a közösségi bormarketing elindítása. Wille-Baumkauff Márta megemlítette a Budapesten megtartott Bocuse d'Or jelentőségét és sikerességét. "Ez alapján úgy gondolom, hogy a gasztronómiával kell eladnunk a borainkat, és ezzel új lehetőségek nyílnak majd." A legfontosabb lépés ez ügyben már meg is történt, hiszen május óta a Magyar Turisztikai Ügynökség a magyar bormarketing felelőse, ott pedig együtt kezelik a bor és a gasztronómia témáját. A bort ezentúl a gasztronómiával együtt kezelik, és nem a gabonával vagy a disznóhússal veszik egy kalap alá, mint eddig" – mutatott rá a Vindependent elnöke.
Persze a maradék 12 pont sem kevésbé jelentős. "Feladatok várnak még ránk szőlőültetvényeken vagy az utánpótlás-képzésben is." A Vindependent elnöke utóbbival kapcsolatban a külföldi tanulmányok jelentőségét emelte ki. Ő említette a munkaerőhiány problémáját is – ehhez részben az államtól vár segítséget, például a közmunka programon keresztül. Az eredetvédelemmel kapcsolatban Légli az egyes borvidéki tanácsok jelentőségét hangsúlyozta. Az adásból kiderült még egyebek mellett, hogy a borászok állami és európai forrásokra is számítanak, de az aktuális ágazati kiadásaikat is felülvizsgálják és racionalizálják.
A teljes beszélgetés ide kattintva meghallgatható.
További cikkeink a készülő borstratégia témájában:
- Jövőképet várnak a borászok a politikától
- Szétcincálható a Borstratégia első verziója
- Kárenyhítésről, borstratégiáról, bormarketingről beszéltek a vezetők
- Balogh Zoltán: Nem stratégia írásával kell kezdeni
- Kardos Gábor: Mire jó egy nemzeti borstratégia és mire nem
- Jásdi István kapcsolódó véleménycikkei>>
Winelovers borok az olvasás mellé
Hasonló cikkek
"A bor jó, 100% szőlőből készül, van benne szenvedély, művészet, és ott van benne az őseink története"
Két különleges bor a Jura borvidékről: vin jaune és vin de paille
"10 éven belül mi leszünk az új mediterráneum”
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!