A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Megtalálták a magyar bor kitörési pontját

Borstratégia

2016-08-27 | Vinoport


Megtalálták a magyar bor kitörési pontját

Most van arra mód és idő, hogy megfogalmazzuk, hogy mit szeretnénk, hogyan képzeljük a magyar szőlészet-borászat jövőjét, mire lennénk büszkék tíz év múlva – mondta Légli Ottó az MR1 Kossuth Rádió adásában. Az Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke és Wille-Baumkauff Márta, a Vindependent elnöke a készülő nemzeti borstratégia kapcsán beszélgettek.


 

Wille-Baumkauff Márta szerint ma már a szakma kezében vannak az ágazattal kapcsolatos döntések, a szakmaközi szervezetnek hála pedig létrejött az egység a borászok között. A borstratégia már összeállított 13 pontja pedig egy gerinc, amelyhez mindenki akár a különböző egyesületek, szervezetek is hozzáteheti az ötletét, javaslatát.

 

A 13 pont közül szerinte a legfontosabb az első, vagyis a közösségi bormarketing elindítása. Wille-Baumkauff Márta megemlítette a Budapesten megtartott Bocuse d'Or jelentőségét és sikerességét. "Ez alapján úgy gondolom, hogy a gasztronómiával kell eladnunk a borainkat, és ezzel új lehetőségek nyílnak majd." A legfontosabb lépés ez ügyben már meg is történt, hiszen május óta a Magyar Turisztikai Ügynökség a magyar bormarketing felelőse, ott pedig együtt kezelik a bor és a gasztronómia témáját. A bort ezentúl a gasztronómiával együtt kezelik, és nem a gabonával vagy a disznóhússal veszik egy kalap alá, mint eddig"  mutatott rá a Vindependent elnöke.

 

 

Persze a maradék 12 pont sem kevésbé jelentős. "Feladatok várnak még ránk szőlőültetvényeken vagy az utánpótlás-képzésben is." A Vindependent elnöke utóbbival kapcsolatban a külföldi tanulmányok jelentőségét emelte ki. Ő említette a munkaerőhiány problémáját is ehhez részben az államtól vár segítséget, például a közmunka programon keresztül. Az eredetvédelemmel kapcsolatban Légli az egyes borvidéki tanácsok jelentőségét hangsúlyozta. Az adásból kiderült még egyebek mellett, hogy a borászok állami és európai forrásokra is számítanak, de az aktuális ágazati kiadásaikat is felülvizsgálják és racionalizálják. 

A teljes beszélgetés ide kattintva meghallgatható.

További cikkeink a készülő borstratégia témájában:



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!