A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A Torkos Csütörtök sikere 2009-ben

Növekvő érdeklődés

2009-04-04 | Vizi Csenge


A 2006-ban életre hívott Torkos Csütörtök nevű akcióra idén közel 230 ezren látogattak el, vagyis ennyi vendéget regisztráltak az előzőleg feliratkozott éttermek. 2009-ben február 26-ra esett a hamvazószerdát követő ominózus nap, amikor a vendéglátóhelyek 50%-os kedvezménnyel várták a különleges falatokra vágyókat. Az 1300 résztvevő étterem több mint fele egy-egy vidéki városban fogadta a Torkos Csütörtökre bejelentkezetteket.


2009-ben a Kulturális Turizmus Évét írjuk. Ennek a keretén belül a Magyar Turizmus Zrt. öt téma köré csoportosítja rendezvényeit, ezek a következők: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok és kulturális rendezvények, XXI. századi kultúra, kortárs művészet és városlátogatás. Így nem csoda, hogy a gasztronómia ebben az évben még fokozottabb figyelmet kapott a szolgáltatók és vendégek körében egyaránt.

Az év első felében jelentkező válság ellenére a Torkos Csütörtökön mind a vendégek, mind a csatlakozott éttermek száma nőtt a tavalyihoz képest. Ez azt mutatja, hogy mindkét fél komolyan veszi, figyeli a lehetőséget, és örömmel él is vele. A tavalyi 180 000 vendég száma idén 50 000 fővel nőtt, míg a vendéglátóhelyek száma 1100-ról 1300-ra ugrott.

A 2009-es év érdekessége az volt, hogy megnőtt a vidéki éttermek forgalma e napon, jócskán maga mögött hagyva a fővárosit. Ha ezt számokkal szeretnénk kifejezni, azt mondjuk, hogy 100 étteremből csupán 25 volt budapesti. A fennmaradó 75-ből 50 további nagyvárosi vendéglátóhelyként telt meg vendégekkel, a maradék 25 pedig ezeknél is kisebb település éttermeként várta a fogyasztókat.



Mint ahogy az már az elmúlt években is tapasztalható volt, most is tíz étteremből négy rögtön a kiírást követően regisztrált a Torkos Csütörtökre. Sőt! Ha lebontjuk százas listákra a vendéglátóhelyeket, akkor azokból 93 már tavaly is szerepelt az 50%-os engedményt adó éttermek listáján.

A vendégek nagy része kifejezetten várta ezt a napot, hiszen a megkérdezettek 83%-a már érkezéskor tudott az akcióról, célja volt ezen részt venni. Ha pedig szeretnénk kiszámolni, hogy átlagosan mennyi vendég tért be hazánkban február 26-án egy-egy étterembe torkoskodni, akkor mondhatni, a 177 fővel minden étterem igazán elégedett lehet, ráadásul tízből kilenc már előre bejelentkezett, így elkerülve azt az eshetőséget, hogy kedvenc éttermében esetleg az adott napon már nem lesz hely, az éttermek pedig előre tudtak számolni a vendégsereggel.

Az étteremtulajdonosoknak sem a panaszkodásról szólt ebben az évben a Torkos Csütörtök. Ugyanis 49%-uknak a bevételek jóval kedvezőbben alakultak, mint amúgy egy másik február végi napon. További 40% is arról számolt be, hogy forgalmi adatainak mutatói kedvezően alakultak az elvárásaikhoz képest (Budapesten a két szám: 37% és 46%). A vendégek részéről is pozitív visszajelzésekben lehetett részük. Olyan is előfordult, hogy teltház miatt vissza kellett utasítani a vendégek megkeresését (ez az éttermek 72%-ában történt meg).

Mivel sokan voltak elégedettek a Torkos Csütörtökkel, több étteremben azóta torkos heteket, újabb torkos napokat is tartottak, és fognak is tartani az év során, így érdemes tájékozódni a kiválasztott vendéglátóhelyekről egész évben interneten vagy telefonon.



Mivel ennek az akciónak nem csak az a célja, hogy az év egyetlen napján bevonzza a vendégeket az éttermekbe, hanem az is, hogy megtartsa őket egy-egy helyen, esetleg törzsvendéggé avanzsálja a torkoskodókat, mindenképp fontos volt mindkét részvevő részéről a visszajelzés, miszerint a kiszolgálással, a vendégbarát légkörrel az esetek túlnyomó többségében meg voltak elégedve. Az éttermek 72%-a bízik abban, hogy az akcióban részt vevő vendégei később is visszatérnek majd hozzájuk.

Az akció sikeressége annak is köszönhető volt, hogy idén több vendéglátóhely, vagyis 100-ból 48 saját csatornáin is hirdette a Torkos Csütörtököt. Ez főképp saját honlapon, hírleveleken, nyomtatott brosúrákon vagy épp a tévén keresztül valósult meg.

Ha esetleg valaki kimaradt a torkoskodásból, annak eláruljuk, hogy 2010-ben február 18-án lesz a Torkos Csütörtök, érdemes bejegyezni hát a naptárba. Azonban előtte még lesz egy másik, ebből az akcióból ihletett nyerve született rendezvény, a Borszerda (ITT olvashatnak róla), amelyhez már szintén sok étterem csatlakozott. Ezen a napon, vagyis 2009. április 29-én mindenképp érdemes egy rövid vagy akár kiadósabb beszélgetésre beülni kedvenc helyünkre vagy akár felfedezni egy-egy új vendéglőt, hiszen ekkor az „a la carte” kínálatban szereplő magyar borokat 50 %-os kedvezménnyel kóstolhatjuk meg!

Ha értesülni szeretne a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezzen Primőr hírlevelünkre

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!