Arculatot vált az ikonikus villányi pincészet
Az új címkesorozat a tudatos márkaépítés eredménye
2018-04-20 | VinoportA villányi Gere Attila Pincészete új fejezethez érkezett három évtizedes történetében: teljesen megújította arculatát. Ez nem csupán a borok címkéit érinti, hanem a családi borászat megjelenésének minden elemét – és rendhagyó módon magát a nevet is. A borok ugyanis “A. Gere” néven kerülnek forgalomba a jövőben.
"A borászat hagyománya már a hetedik generációt öleli fel családunkban, és ez a folytonosság különösen markánsan jelenik meg azáltal, hogy a lányom, Andrea és a fiam, Attila is aktívan bekapcsolódott a pincészet munkájába. Az új név ennek szellemében egyidejűleg jelöl engem és őket is.” - mondta el Gere Attila borász az új címkéket és az arculatváltás mögötti koncepciót bemutató sajtóájékoztatón.
A Gere-családban már régebben megfogalmazódott, hogy az eddig organikusan fejlődő márka tudatosan épüljön tovább. Ennek támogatására Unger Zsolt márkaépítőt és csapatát kérték fel. A 17 tételből álló borsor a javaslatuknak megfelelően átrendeződött: koherensebb lett és egyszerűsödött. A borok kategóriái is (alap-, közép-, és csúcsborok) egyértelműen nyomon követhetők a külső megjelenésben, a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól.
Az alapborok új arculata
A címkéken túl a kínált borstruktúra is megváltozott, átláthatóbbá vált. A cél az volt, hogy a családi jellegen túl egy egységes, a palackok tartalmának minőségét is kifejező megjelenés szülessen, amely itthon és nemzetközi viszonylatban egyaránt, hosszú távon is megállhatja a helyét. Kérdésünkre Gere Andrea elmondta: bár az új borcímkék a leginkább látványos elemei az arculatváltásnak, a márkaépítés a tevékenységük minden területére kiterjed, a borhoteltől és az étteremtől kezdve a szőlőmagos termékcsaládig.
A prémium sor
Az új arculat és struktúra kialakítása során az egyik leglényegesebb szempont az volt, hogy –összegezve az elmúlt évtizedek tapasztalatait – teljesen új fejezet nyíljon a borászat történetében. A látványvilágban fontos volt az időtálló kortalanság és a beazonosíthatóság érdekében a markáns külső is, továbbá az, hogy a különböző fogyasztói célcsoportok számára is egyértelmű legyen az adott borok pozicionálása és árkategóriája.
“Munkánk során az állandóságot és a megbízható minőséget képviselő, széles körben elérhető Gere borokat kellett egy kozmopolita, időtlen megjelenéssel felruháznunk úgy, hogy közben a családi és a hungarikum jelleget is megmutatjuk. Már kimondani is nehéz, megvalósítani méginkább az. Viszont úgy gondoljuk, hogy sikerrrel jártunk.” - mondta Unger Zsolt a megbízásról. A korábban több pincészet (Kreinbacher, Sauska, Bott Frigyes) arculatának kialakításában is közreműködő szakember hozzátette, hogy a címkék tervezése során elsősorban a tipográfiával, a színekkel és az arányokkal igyekeztek megvalósítani a kitűzött célokat.
“Családi pincészet vagyunk, a szívünket is beleadjuk munkánkba, viszont emellett boraink állandó, megbízható minőséget képviselnek és elérhetőek a legszélesebb rétegek számára is. Ez professzionalizmust és előrelátást feltételez, melynek köszönhetően nemzetközi színvonalú borokat tudunk készíteni. Fontos volt számunkra, hogy boraink és borászatunk külseje is tükrözze azt a szemléletmódot, amit képviselünk.” - hangsúlyozta Gere Attila.
Csúcsborok
Mivel mindig csak az új évjáratok kapnak új címkéket, a megújulás nem egy időpontban lesz tetten érhető. A teljes paletta előreláthatólag fél év múlva cserélődik le és válik elérhetővé országszerte.
Winelovers borok az olvasás mellé
Hírlevél
Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!