A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Az érdeklődés felkeltésén és az oktatáson van a hangsúly

Rövid hírek a hazai bormarketing világából

2009-09-22 | Tóth Adrienn


Az első lépés mi más is lehet, mint az érdeklődés felkeltése, vagy a már létező kapcsolat további elmélyítése. Esetünkben persze a borról van szó, a "Magyar bor mindenkor"-kampány célja pedig az, hogy széles fogyasztói körökben népszerűsítse a borfogyasztás ideáját. Szintén az üzletekben bort vásárló nagyközönségnek szól az a hazai fejlesztők által létrehozott digitális sommelier, amely a borkínálatban való eligazodásban segíti a bizonytalanokat. Az alábbi hírösszefoglalónkban beszámolunk még a Boregyetem 2009 és a Képzés 2009 nevű programokról is.


 

Magyar bor mindenkor

Elindult az első átfogó, a hazai borokat népszerűsítő imázskampány. A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft szeptember közepén kezdődő aktivitásának célja, hogy bemutassa a magyar borkultúra sokszínűségét, és a borfogyasztással összekapcsolható események végtelenségét. A szervezet nyilatkozata szerint ez az üzenet három alappillérre épül: egyrészt minden pillanat alkalmat adhat a borfogyasztásra, másrészt a hazai borászat sokszínűsége miatt minden pillanatra van megfelelő magyar bor, harmadrészt a mértékletes borfogyasztás minden pillanatban ad, hiszen a bor könnyű alkalmi szomjoltóként, de akár az ünnepek italaként is funkcionálhat.

A kampány része egy reklámfilm, amelyben hazai színészek, zenészek és médiaszemélyiségek mesélnek borhoz való kötődésükről. A különböző vizuális megjelenéseken, az óriásplakátoktól az internetes bannerekig, parafadugókkal szimbolizálják boraink sokszínűségét. A kampány része a www.magyarbormindenkor.hu weboldala, ahol a személyes vallomásoktól a fontos információkig sokféle tartalmat kívánnak nyújtani az érdeklődők számára a honlap készítői.

Képzések indulnak a Bormarketing program keretében

A 2009-es akcióprogram őszre, illetve télre tervezett egységei voltak a Boregyetem 2009 és a Képzés 2009 elnevezésű projektek. Közülük az első kivitelezésével a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft.-t bízta meg a Bormarketing Bizottság. A program keretében hazai felsőoktatási intézményekben tartanak majd kóstolással egybekötött borismereti órákat a hallgatóknak, hogy körükben a kulturált és mértékletes borfogyasztást népszerűsítsék.

A Képzés 2009 két részre osztható, a Borkollégium 6 tanfolyam keretében szakmai oktatást nyújt 168, borértékesítéssel foglalkozó sommelier, borkereskedő részére, míg a WSET Nemzetközi Borakadémia 9 kurzusán 250 borfogyasztó sajátíthatja majd el a borkóstolás alapjait.

Magyar fejlesztésű a digitális sommelier

A székesfehérvári Laurel számítástechnikai fejlesztésekkel foglalkozó vállalat fejlesztette ki az új borászati információs terminált.

Hübler Gábor projektvezető nyilatkozata szerint az érintőképernyővel üzemelő rendszer a fogyasztók vásárlói döntését kívánja megkönnyíteni és kísérleti jelleggel már be is vezették két CBA üzletben. A vásárlók kereshetnek ár, termőterület, pincészet vagy ízvilág alapján, de az egyes borokhoz ételeket vagy akár recepteket is rendel a program.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!