A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Az Év Bormarketingje díj

Pannonhalmára és Sopronba került idén

2008-01-10 | Tóth Adrienn


Az Év Bormarketingje díj

Harmadszorra adták át az Év Bormarketingje díjat a Magyar Borok Évkönyve szerkesztői. Ez az alkalom azonban több szempontból is túlmutatott az eddigieken. Egyrészt a bírálók köre is kinőtte magát a szerkesztőség keretei közül, másrészt egy pincészet kiemelése mellett a 2008-as kiadásban közösségi különdíjat is átadtak. A két kiválasztott tehát ebben az évben a Pannonhalmi Apátsági Pincészet és a Soproni Bormarketing Műhely lett.


2005-ban alapították a szerkesztők az Év Bormarketingje díjat, amelyet az első évben az egri St. Andrea Szőlőbirtok, a második évben pedig a villányi Vylyan Pincészet kapott. S hogy pontosan milyen szempontokat is vett figyelembe a zsűri a választáskor? A legfontosabb az volt és az is maradt, hogy az adott borpiaci szereplőnek egységes legyen a marketing megjelenése. És ha belegondolunk, akkor láthatjuk, hogy ez ebben az időszakban, amikor még sok pincészet a maga útját keresi a marketing bonyolult útvesztőjében, talán nem is annyira egyszerű. Igaznak tűnik számunkra is, hogy egy egységes fellépés kétségtelenül tudatos háttérmunkára, profizmusra utal.

Amíg a korábbi években kizárólag a könyv szerkesztői döntöttek arról, hogy kinek ítélik a kitüntetést, idén bővült a csapat. Olyan szakembereket hívtak meg, akik rálátással rendelkeznek a hazai borszakmára, így garantálják a helyes döntést. A zsűri a következő személyekből állt: Németh Ágnes (Decanter Magazin, főszerkesztő), László Ágnes (Magyar Szőlő- és Borkultúra Kht., sajtófőnök), Lehota József (Szent István Egyetem Gödöllő, intézményigazgató, egyetemi tanár), Nemes Richárd (Bormarketing Kht., ügyvezető), Tóth Gábor (Késői Szüret Rádiós Bormagazin, menedzser), Kele István (Magyar Borok Évkönyve, főszerkesztő), Komlósi Amina (Magyar Borok Évkönyve, szerkesztő).

Az Év Bormarketingje díjat 2007-ben a Pannonhalmi Apátsági Pincészet kapta, a pincészet marketing vezetője Illés Tamás a díjjal kapcsolatban így nyilatkozott a Vinoport-nak:

„Az "Év Bormarketingje 2007" díj elnyerése nagy örömmel tölt el bennünket, mert úgy érezzük, olyan elismerést kaptunk, ami a szakmai és fogyasztói közönség számára egyaránt különösen érdekes. A díj egyre növekvő komolyságát a bírálói kör hazai piaci adottságokra és lehetőségekre jó rálátással bíró személyekkel történt bővítése is igazolja.

Sokszor halljuk a találóan módosított mondást, hogy manapság "a jó bornak is kell cégér". Egy pincészet tevékenysége tehát valóban csak jól definiált és következetesen megvalósított marketing-elképzelések útján lehet igazán eredményes.

Az ezer esztendős múlttal rendelkező magyar bencés szőlőtermesztésnek és borkészítésnek a 2000-es évek elején történő újjáélesztést követően már a modern piaci elvárásoknak kell megfelelnie, ezért igyekeztünk mindezt átfogó marketing-tevékenységgel megtámogatni: mély tradícióink új technológiákkal történő összekapcsolását, boraink névre, címkére és palackra vonatkozó megjelenését illetve értékesítési csatornáit, továbbá a termékhez kapcsolódó kulturális tevékenységet, valamint vendégfogadást egyaránt beleértve.

Az idei díj elnyerése azonban korántsem pihenésre, sokkal inkább a további tudatos építkezésre sarkall minket, aminek legkiválóbb bizonyítéka a hamarosan induló új önálló honlapunk, ezzel szeretnénk a díjra még inkább rászolgálni és a döntést még megalapozottabbá tenni.”

A fenti nyilatkozatból is kiderül, hogy milyen összetett munka kell ahhoz, hogy egy pincészet marketingtevékenysége megfelelően működjön. Nem lehet ez másképp egy olyan szervezet esetében sem, amely nem egy borászatért, hanem egy egész borvidékért felel. Rigler Zsolt, a Soproni Bormarketing Műhely ügyvezetője a következőképpen nyilatkozott:

„Ezzel az elismeréssel azt a hatéves munkánkat értékelték, amelyet a helyi borászokkal együtt végeztünk a borvidék elismertetéséért. A közösségi marketing gyakorlatilag ismeretlen volt az országban, hasonlóra csak a nagy hagyományokkal rendelkező bortermelő országokban találunk példát, mint Németország, Ausztria vagy Franciaország.

A legfontosabb feladatunknak az összefogás megteremtését tartottuk. Az elmúlt években számos kiadványt és egy, a borvidékről szóló reprezentatív könyvet készítettünk, megjelentünk kiállításokon, boros és kulturális fesztiválokon, hazai és nemzetközi borversenyeken és imázs hirdetésekkel növeltük a borvidék hírnevét.

Megszerveztük a Kékfrankos Nyár rendezvénysorozatát, amely májustól a szeptemberi szüretig tart, és a mi nevünkhöz kötődik az évről évre megrendezésre kerülő Országos Bormarketing Konferencia is. Közben a borok minősége együtt fejlődött a marketinggel, amelynek középpontjában a kékfrankos áll. Tudatosan építünk erre a márkára már évek óta.”

A bormarketingről egyre több szó esik hazánkban, azonban lassan már nem csak hiánya miatt kesergünk, hanem pozitív példákat is fel tudunk sorolni. Bízunk benne, hogy hamarosan egyre nehezebb lesz a túl sok jelölt közül választania a zsűrinek.

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!